ظریف: مشارکت آمریکایی ها در قطعنامه شورای امنیت به خاتمه رسیده است

به گزارش زرین گراف، محمد جواد ظریف نوشت: افرادی که مدعی شریک بودن در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل هستند، پیش از این شراکت خود در آن را خاتمه داده اند.

ظریف: مشارکت آمریکایی ها در قطعنامه شورای امنیت به خاتمه رسیده است

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در پیامی توییتری با زبان کنایه به دولت آمریکا نوشت: آنها که به دنبال پاک کردن (موضوع) کرونا به وسیله تزریق مواد ضدعفونی هستند، همچنین استدلال می نمایند که آنها مشارکت نماینده در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل هستند.

به نوشته ظریف، آنها (آمریکایی ها) در حالی مدعی شریک بودن در قطعنامه شورای امنیت هستند که مدت ها پیش به شراکت خود سرانجام داده اند.

مجید تخت روانچی نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در واکنش به تکاپوی پمپئو برای تمدید محدودیت های تسلیحاتی ایران گفت: آمریکا هیچ ادله ای بر اینکه همچنان مشارکت نماینده در برجام است، ندارد.

روانچی در پیامی توییتری نوشت: پمپئو ادعا می نماید که طبق قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل، آمریکا یک مشارکت نماینده است در حالی که قطعنامه 2231 به مشارکت نمایندگان در برجام اشاره دارد.

وی ادامه داد: او (پمپئو) اشاره به برجام را حذف می نماید زیرا رئیس اش در 8 مه 2018 (هجدهم اردیبهشت 1398) توقف مشارکت آمریکا در برجام را خاطرنشان کرد.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد توضیح داد: به این دلیل، آمریکا هیچ ادله حقوقی برای اینکه مشارکت نماینده است، ندارد.

مایک پمپئو پس از آنکه سیاست تروریسم مالی، سیاسی و نظامی رژیم آمریکا را علیه مردم ایران بی نتیجه دید، با استدلال برآمده از بنیاد تروریستی دفاع از دموکراسی مدعی شده است که بر اساس قطعنامه 2231 شورای امنیت، همچنان یکی از مشارکت نمایندگان برجام است و می تواند ایران را به نقض تعهدات برجامی متهم کند و خواهان بازگرداندن تحریم های شورای امنیت به ویژه تمدید محدودیت های تسلیحاتی علیه ایران گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 تیر 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 190

به "ظریف: مشارکت آمریکایی ها در قطعنامه شورای امنیت به خاتمه رسیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: مشارکت آمریکایی ها در قطعنامه شورای امنیت به خاتمه رسیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید