برگزاری رایزنی های سیاسی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ازبکستان

به گزارش زرین گراف، معاون وزیر امور خارجه کشورمان و همتای ازبکستانی وی در چارچوب ششمین دور رایزنی های سیاسی دو کشور امروز در تهران با یکدیگر ملاقات و در مورد مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی بحث و گفتگو کردند.

برگزاری رایزنی های سیاسی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ازبکستان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ششمین دور رایزنی های سیاسی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ازبکستان به ریاست معاونین وزرای امور خارجه دو کشور، روز دوشنبه 18 اسفند در تهران برگزار گردید.

در این ملاقات سید عباس عراقچی و همتای ازبکستانی وی فُرقت صدیق اف پیرامون موارد گسترده ای از مسائل دو جانبه، منطقه ای و بین المللی به گفتگو پرداختند.

طرفین در این نشست بر استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت های عظیم و مهمی که برای گسترش روابط در حوزه های حمل و نقل، بازرگانی، فرهنگی، گردشگری، فرهنگی و حقوقی وجود دارد، تاکید کردند. در این مذاکرات با اشاره تهدیدات تروریسم و افراط گرایی در منطقه، بر لزوم همکاری برای تقویت صلح و ثبات منطقه ای تأکید شد.

عراقچی با مناسب خواندن حجم تبادلات تجاری دو کشور علیرغم شیوع کرونا، رویکرد طرفین در جهت گسترش همکاری در تمام حوزه ها را مشابه دانسته و از ازبکستان به عنوان یکی از شرکای تجاری مهم جمهوری اسلامی ایران یاد کرد.

صدیق اف معاون وزارت امور خارجه ازبکستان نیز در این ملاقات آمادگی کشورش را برای توسعه همه جانبه روابط در تمامی حوزه ها اعلام نموده و خواهان تسریع در اجرای نقشه راه همکاری های مالی دو کشور شد.

در بخش دیگری از این مذاکرات، معاون وزارت امور خارجه ازبکستان در جریان آخرین تحولات مربوط به برجام نهاده شد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 فروردین 1400 بروزرسانی: 8 فروردین 1400 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 712

به "برگزاری رایزنی های سیاسی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ازبکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری رایزنی های سیاسی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ازبکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید