سهم ناچیز دانشگاه فنی و حرفه ای از بودجه های فرهنگی و رفاهی ، یک پنجم سایر دانشگاه ها بودجه دریافت می کنیم!

به گزارش زرین گراف، معاون دانشگاه فنی و حرفه ای از کمبود بودجه رفاهی و فرهنگی این دانشگاه نسبت به دانشگاه های دیگر انتقاد کرد.

سهم ناچیز دانشگاه فنی و حرفه ای از بودجه های فرهنگی و رفاهی ، یک پنجم سایر دانشگاه ها بودجه دریافت می کنیم!

رضا مهدی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای، در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، در خصوص شرایط تخصیص بودجه در 6 ماه اول سال گفت: متاسفانه در دانشگاه فنی حرفه ای تقریبا بودجه دانشجویی بسیار کم است و بیشترین بودجه در حوزه تغذیه استفاده می گردد، برای ما وهمه دانشگاه ها هم بیشترین سهم بودجه دانشجویی به تغذیه اختصاص دارد.

وی اضافه کرد: هر پرس غذایی که دانشجویان در دانشگاه فنی حرفه ای استفاده می کنند دولت 1600 یا حداکثر 1700 تومان به ازای هر پرس به ما پول می دهد که عملا عدد بسیار کوچکی است. ما در زندگی روزمره داریم می بینیم که عددی نیست. همین عدد برای دانشگاه های دولتی یعنی متوسط دانشجویان دولتی حدود 8000 تومان است که دانشگاه فنی و حرفه ای تقریبا یک پنجم آنچه که دانشگاه های دیگر از دولت می گیرند، به این دانشگاه اختصاص داه می گردد که دلیل آن هم برمی گردد به سابقه دانشگاه فنی حرفه ای که قبلا زیرمجموعه آموزش و پرورش بود و آنجا شاخص ها و معیار ها متفاوت است و الان در واقع آن شاخص ها را با آموزش عالی وقتی مقایسه می کنیم بسیار کم است.

مهدی اضافه کرد: از اواخرسال 98 دانشگاه فنی وحرفه ای به زیر مجموعه آموزش عالی منتقل شده و سازمان برنامه و بودجه به دلیل بسته شدن بودجه، بودجه 99 را اصلاح نکرد، اما برای سال جدید بودجه دانشگاه فنی و حرفه ای بر اساس شاخص های وزارت علوم و زیر بخش آموزش عالی اعمال گردد که امیدواریم برای سال 1400 یک گشایشی گردد.

وی در ادامه بیان کرد:، چون امسال تغذیه دانشجویی نداشتیم، بودجه کاهش پیدا کرد. در حد شاید کمتر از یک میلیارد بوده، بنابراین باید بگوییم تمام بودجه تخصیص پیدا کرده، چون پولی نیاز نداشتیم که بخواهیم خرج کنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی وحرفه ای بیان کرد:، اما در حوزه فرهنگی و خدمات رفاهی مشکل کمبود بودجه داریم، متوسط سرانه اعتبارات فرهنگی، ورزشی و رفاهی برای دانشگاه های دولتی حدود بیشتر از 700 هزار تومان در سال است، ولی متاسفانه همین عدد برای دانشگاه فنی حرفه ای کمتر از 130 هزار تومان است و فاصله تقریبا 5 برابر است ما یک پنجم آنچه که دانشگاه های دولتی می گیرند در سال برای هزینه های مربوط به مسائل فرهنگی، ورزشی و رفاهی می گیریم، تلاش شده از سال 98 به این طرف تلاش شده امسال در بودجه جدید این اصلاح گردد.

مهدی یادآور شد: درمجموع حدود 50 بودجه تحقق پیدا کرده یعنی به تناسب ماه های سال که تقریبا حدود 5 ماه یا 6 ماه از سال گذشته ما به همان نسبت دریافت کردیم یعنی عقب افتادگی از لحاظ دریافت بودجه های فرهنگی و رفاهی و ورزشی نداشتیم. البته یک نکته دارد و آن هم برمی گردد به اینکه ما الان چرا می گوییم بودجه تخصیص پیدا کرده به این خاطر که قبلا این فعالیت های فرهنگی و برنامه های ورزشی و ... حضوری بود برنامه های حضوری برای ما خیلی هزینه بردار است، مثل دانشگاه های دیگر نیستیم چرا که در 180 نقطه کشور پراکندگی داریم و برگزاری این برنامه ها خیلی هزینه دارد و وقتی این هزینه ها در هم ضرب می گردد عدد بزرگ می گردد. با توجه به شیوع کرونا همه این برنامه ها مجازی برگزار می گردد، چون مجازی است عملا هزینه ها بسیار کم و در حدود 10 درصد شده است، خوشبختانه تا امروز بابت هزینه های فرهنگی مشکل خاصی نداشتیم و برنامه ای نبوده که به خاطر مسائل مالی تعطیل گردد یا برگزار نگردد؛ و همه برگزار شده، مثل جشنواره هایی است که وزارت علوم دارد جشنواره حرکت و جشنواره رویش به موقع بدون مشکل مالی انجام شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 آذر 1399 بروزرسانی: 1 آذر 1399 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 458

به "سهم ناچیز دانشگاه فنی و حرفه ای از بودجه های فرهنگی و رفاهی ، یک پنجم سایر دانشگاه ها بودجه دریافت می کنیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم ناچیز دانشگاه فنی و حرفه ای از بودجه های فرهنگی و رفاهی ، یک پنجم سایر دانشگاه ها بودجه دریافت می کنیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید