تور ارمنستان: سفیر ایران در ارمنستان با معاون نخست وزیر این کشور ملاقات و گفت وگو کرد

به گزارش زرین گراف، تهران (پانا) - سفیر فوق العاده و تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، روز چهارشنبه (هفتم مهرماه) با سورن پاپیکیان معاون نخست وزیر ارمنستان ملاقات و گفت و گو کرد.

تور ارمنستان: سفیر ایران در ارمنستان با معاون نخست وزیر این کشور ملاقات و گفت وگو کرد

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش سفارت ایران در ارمنستان، در این ملاقات، معاون نخست وزیر ارمنستان تقویت روابط با ایران را دارای ماهیت راهبردی برای ارمنستان اسم کرد و با تقدیر از کوشش های طرف ایرانی برای تقویت روابط دو کشور، مواضع کشورمان درباره حفظ ثبات و آرامش در منطقه را بااهمیت دانست.

عباس بدخشان ظهوری سفیر کشورمان هم با تبریک مسئولیت نو پاپیکیان و با یادآوری نقش ارزنده وی در توسعه روابط دو کشور، در دوره ای که به اسم وزیر مدیریت منطقه ای و زیرساخت ها، ریاست مشترک کمیسیون همکاری های مالی دو کشور را بر عهده داشت، ابرازامیدواری کرد که در دوره مسئولیت ایشان به اسم معاون نخست وزیر همکاریهای دولت های نو دو کشور، روابط بیش از پیش توسعه یابد.

پاپیکیان با اشاره به مسائلی که اخیرا در جهت کاپان به گوریس پیش آمده است، درباره برنامه دولت ارمنستان برای انتها پروژه کاپان تا تاتو تا انتها ماه نوامبر توضیحاتی ارائه داد و ابرازامیدواری کرد که تسریع در احداث جاده تاتو به لتسن و بخش های مکمل جاده جایگزین، ضمن برطرف مسائل پیش آمده، به تسریع در حمل و نقل بین دو کشور یاری کند.

طرفین بعلاوه درباره پروژه بزرگ احداث جاده کاجاران به سیسیان که مقرر است مناقصه آن به زودی برگزار گردد و هم بخش های دیگر جهت شمال به جنوب در ارمنستان گفتگو و درباره روش های احتمالی مشارکت شرکت های ایرانی در این پروژه ها رایزنی کردند.

بعلاوه در این ملاقات در زمینه توسعه همکاری های تجاری بین ایران و ارمنستان از جمله توسعه روابط تجاری، فرصت های همکاری در بخش های فرهنگی و فناوری بین دو کشور گفتگو شد.

طرفین در این ملاقات توافق کردند، مسایل مورد آنالیز به وسیله تبادل هیات های عالی رتبه و گفت و گوهای تخصصی پیگیری گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 11 مهر 1400 بروزرسانی: 11 مهر 1400 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 1000

به "تور ارمنستان: سفیر ایران در ارمنستان با معاون نخست وزیر این کشور ملاقات و گفت وگو کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان: سفیر ایران در ارمنستان با معاون نخست وزیر این کشور ملاقات و گفت وگو کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید