ملاقات فوری چین و کره جنوبی پس از آزمایش موشکی پیونگ یانگ

به گزارش زرین گراف، وزرای خارجه کره جنوبی و چین امروز (چهارشنبه) در سئول با یکدیگر ملاقات نموده و درباره آزمایش موشکی تازه کره شمالی و توقف مذاکرات هسته ای میان پیونگ یانگ و واشنگتن تبادل نظر کردند.

ملاقات فوری چین و کره جنوبی پس از آزمایش موشکی پیونگ یانگ

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، این ملاقات پس از آن انجام شد که کره شمالی چند روز قبل یک موشک کروز دوربرد آزمایش کرد که به اعتقاد کارشناسان اولین تسلیحات با چنین قابلیتی است.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی امروز (چهارشنبه) گفت که کره شمالی اقدام به پرتاب چندین موشک بالستیک از سواحل شرقی خود نموده است. گارد ساحلی ژاپن هم گفت که یک شی که می تواند موشک بالستیک باشد از کره شمالی شلیک شده و در خارج از منطقه مالی اختصاصی فرود آمده است.

وزارت خارجه کره جنوبی گفت که چونگ ای یونگ در ملاقات با وانگ یی بر ادامه ترویج صلح با کره شمالی تاکید نمود و ابراز امیدواری کرد که بازیهای المپیک زمستانی در پکن فرصتی برای شروع دوباره مذاکرات باشد.

وی در ملاقات با وزیر خارجه چین گفت: ما انتظار داریم که چین به طور مستمر از فرایند صلح دولت ما در شبه جزیره کره حمایت کند.

وانگ هم در ادامه خواهان همکاری بیشتر به منظور توسعه منافع مشترک و تقویت سریعتر، باثبات تر و کامل روابط دیپلماتیک شد.

چین نسبت به سامانه دفاع موشکی آمریکا در کره جنوبی انتقاد نموده و هرچند سئول معتقد است که این موشکها با هدف مقابله با حمله احتمالی کره شمالی طراحی شده اند اما پکن معتقد است این سامانه قدرتمند راداری میتواند به مرزهای چین نفوذ کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 شهریور 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 986

به "ملاقات فوری چین و کره جنوبی پس از آزمایش موشکی پیونگ یانگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات فوری چین و کره جنوبی پس از آزمایش موشکی پیونگ یانگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید