دولت لایحه نظام رتبه بندی معلمان را به مجلس فرستاد

به گزارش زرین گراف، تهران (پانا) - معاون امور مجلس رئیس جمهوری از تقدیم لایحه نظام رتبه بندی معلمان به مجلس خبر داد.

دولت لایحه نظام رتبه بندی معلمان را به مجلس فرستاد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری، حسینعلی امیری درباره تقدیم لایحه رتبه بندی معلمان به مجلس گفت: در اجرای جزء (2) بند (الف) ماده (63) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه مالی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران - مصوب 1395- و به منظور ایجاد ساز و کار قانونی برای افزایش انگیزه شغلی، کسب و ارتقای صلاحیت های معلمی و همچنین متناسب سازی نظام پرداخت ها و بر اساس شایستگی ها و نتایج عملکرد رقابتی معلمان، لایحه تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است.

وی اضافه نمود: معلمان توسط کانون های ارزیابی در یک بازه زمانی مشخص بر اساس نظام سنجش صلاحیت های عمومی، تخصصی و حرفه ای سنجیده می شوند که متناسب با نتایج حاصله افراد پیروز به کسب، ارتقا، توقف و تنزل رتبه و تغییر جهت شغلی می شوند و متناسب با آن از مزایای مالی تحت عنوان فوق العاده رتبه بندی بهره مند می شوند.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: در این لایحه 5 رتبه پیشنهاد که امکان بهره مندی حائزین رتبه های 1 تا 5 به ترتیب از 50 تا 210 درصد امتیازات حق شغل و شاغل تحت عنوان فوق العاده رتبه بندی میسور است.

به گفته امیری از نقاط قوت این لایحه می توان به موضوع گواهینامه صلاحیت معلمی که پیش شرط اشتغال به حرفه معلمی می باشد و حداکثر هر 5 سال به روزآوری می شود، اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 719

به "دولت لایحه نظام رتبه بندی معلمان را به مجلس فرستاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت لایحه نظام رتبه بندی معلمان را به مجلس فرستاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید