سرعت سرمایه گذاری در منطقه ها آزاد 2 برابر شده است

به گزارش زرین گراف، حجت عبدالملکی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی منطقه ها آزاد و ویژه مالی در منطقه آزاد ماکو گفت: در یکسال و نیم گذشته، سرعت سرمایه گذاری در منطقه ها آزاد 2 برابر شده و امروز می بینیم که این سرمایه گذاری ها به نتیجه می رسند.

سرعت سرمایه گذاری در منطقه ها آزاد 2 برابر شده است

وی ادامه داد: منطقه ها آزاد و ویژه مالی ایران برترین نقاط برای سرمایه گذاری و در واقع بهشت سرمایه گذاری اند.

عبدالملکی با اشاره به اینکه این منطقه ها پنج خصوصیت را یکجا دارند افزود: هزینه فراوری پایین، وجود زیرساخت های نسبتا خوب، دسترسی به بازار های دنیای، بهتر بودن شاخص سهولت کسب و کار و در نهایت معافیت مالیاتی و گمرکی مزیت هایی است که منطقه ها آزاد دارند.

وی با اشاره به اینکه رویکرد معرفی این منطقه ها در داخل کشور و خارج را در دستور کار قرار داده ایم بیان داشت: از ابتدای امسال روند اطلاع رسانی و تشریح فرصت ها را شروع کردیم و خوشبختانه امسال شاهد هستیم که در 6 ماهه اول امسال، بالغ بر 430 هزار میلیارد تومان تقاضای سرمایه گذاری در منطقه ها آزاد رخ داده است.

عبدالملکی با اشاره به اینکه طرح های سرمایه گذاری یکی پس از دیگری درحال بهره برداری هستند اضافه نمود: با اینکه منطقه ها آزاد، منطقه های تجاری و صنعتی هستند، ولی ظرفیت های کشاورزی خوبی در این منطقه ها نهفته است.

مشاور رئیس جمهور گفت: شرکت های دانش بنیان با طرح های ارزش اضافه نموده بالا که رتبه های منطقه ای و دنیای دارند در این منطقه ها فعالیت خود را شروع نموده اند.

عبدالملکی با بیان اینکه بخش کشاورزی پیروز و مدرن را در منطقه ها ازاد به عنوان برند کشاورزی جمهوری اسلامی به دنیا معرفی می کنیم افزود: نوآوری نو و ارزش اضافه نموده فوق العاده در کشاورزی هم برای سرزمین اصلی الگوسازی مالی خوبی است و هم در سطح دنیای توانمندی های جمهوری اسلامی را به صورت ویژه تر معرفی می نماید.

وی خاطرنشان ساخت: پروژه های دیگری در ماکو اجرا می گردد از جمله یکی بزرگترین باغ های گردوی دنیا در دشت زیدون این منطقه در حال احداث است.

دبیر شورای عالی منطقه ها آزاد گفت: فرایند برای احداث این باغات علمی، پیچیده و سرمایه بر می باشد و بزودی شاهد تحولی در حوزه کشاورزی منطقه ها آزاد خواهیم بود.

منبع: گردشبان
انتشار: 12 آذر 1402 بروزرسانی: 12 آذر 1402 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 1489

به "سرعت سرمایه گذاری در منطقه ها آزاد 2 برابر شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرعت سرمایه گذاری در منطقه ها آزاد 2 برابر شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید