خبرنگاران رشد اقتصادی استان باشناخت کامل هدف گذاری شود

به گزارش زرین گراف، اردبیل - خبرنگاران - استاندار اردبیل گفت: توسعه و رشد اقتصادی استان باید با بررسی و شناخت کامل هدف گذاری شود تا با توسعه شاخص های اقتصادی به تحقق جهش تولید دست یابیم.

خبرنگاران رشد اقتصادی استان باشناخت کامل هدف گذاری شود

اکبر بهنامجو روز چهارشنبه در جلسه ستاد درآمد استان اظهارداشت: کارشناسان بحث اقتصادی باید در حوزه های صنعت، کشاورزی و گردشگری شاخص های رشد و توسعه را احصا کرده و بر مبنای این شاخص ها اهداف توسعه و رشد اقتصادی در استان جهت گیری شود.

وی با بیان اینکه جهش تولید در سایه سرمایه گذاری و نیروی کار خلاق امکان پذیر است، اضافه کرد: در سال جدید باید با بررسی های کامل آمارهای ارائه شده از سوی دستگاه های متولی و قیاس آن با آمارهای مشابه استان های دیگر، راهکارهای ارتقای توسعه اقتصادی و افزایش درآمد و اشتغال را ارائه دهیم.

استاندار اردبیل گفت: در بخش های کشاورزی، صنعت و گردشگری کارهای بزرگی در استان اردبیل اجرا شده و باید نقش و افزایش درآمد حاصل از این اقدامات در شاخص های اقتصادی مشخص شود.

وی با بیان اینکه سهم استان از درآمد عمومی کشور باید متناسب با نیازها باشد، اضافه کرد: اردبیل یک استان کشاورزی و همچنین خدماتی است و میزان ارزش اضافه کرده در بحث اقتصادیات نسبت به استان های صنعتی پایین است.

بهنامجو همچنین با اشاره به اینکه جذب اعتبارات عمرانی استان قابل توجه بوده، تشریح کرد: رشد900 درصدی جذب اوراق اسناد خزانه علاوه بر جذب منابع از این محل نشان از توجه دولت به استان دارد و تامین نزدیک به 1500 میلیارد تومان برای راه آهن اردبیل از محل اعتبارات ملی و سفر رییس جمهوری در 2 سال اخیر را می توان در اهمیت جایگاه استان احساس کرد.

او بهبود فضای کسب و کار و ادامه فرایند پنجره واحد را یادآور شد و اضافه کرد: در شرایط فعلی اقتصادی باید سرمایه گذاران را تکریم کرده و با کاهش بروکراسی اداری و موانع زاید به استقبال آنها برویم.

استاندار اردبیل از مدیران اقتصادی و حوزه های صنعت، کشاورزی و گردشگری خواست با برگزاری جلسات کارشناسی نسبت به رشد توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال و بهبود فضای کسب و کار راهکارهای علمی و عملیاتی ارائه دهند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل نیز در این جلسه آخرین شرایط اقتصادی استان را تشریح کرد و سایر اعضای حاضر نسبت به عملکرد دستگاه های متبوعه پیشنهادهای خود را ارائه کردند.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 188

به "خبرنگاران رشد اقتصادی استان باشناخت کامل هدف گذاری شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رشد اقتصادی استان باشناخت کامل هدف گذاری شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید