جاستین ترودو؛ راه حلی که حالا خود، مشکل شده است

به گزارش زرین گراف، در حالیکه رهبری ترودو زیر آتش توپخانه است، لیبرال ها کوشش می نمایند تا اکتبر، زمان برگزاری انتخابات سراسری کانادا دوباره تیم سیاسی خود را نوسازی نمایند.

جاستین ترودو؛ راه حلی که حالا خود، مشکل شده است

لیبرال ها هم نظر هستند که چند ماه پیش اصلا فکر نمی کردند اتفاقاتی مانند جنجال CNC-Lavalian رخ دهد و ترودو را از یکی از بزرگترین نقاط قوت تبدیل به یکی از مسائل حزب لیبرال کانادا کند.

این موضوع در یکی از مقالات آتلانتیک کانادا بازتاب یافت، جایی که در جریان انتخابات استانی هفته گذشته، حزب لیبرال توانست قدرت را به دست گیرد.

در منطقه نیوفاندلند و لابرادور - جایی که لیبرال ها در آن به اقلیت تقلیل پیدا نموده اند- کاندیداهای استانی حزب لیبرال وقتی به تبلیغات درب به درب خانه شهروندان می رفتند از میزان احساسات ضد ترودویی در آن منطقه بسیار شگفت زده شدند.

خیلی از رای دهندگان که درآمدشان وابسته به انرژی است و یا شهروندان استان هایی که با مسائل اقتصادی درگیرند، نگران هستند دستورالعمل محیط زیستی ترودو بر رشد صنعت نفت در منطقه شان تاثیر منفی بگذارد. خیلی ها رویکرد لیبرال ها نسبت به موضوع مهاجرت را قبول ندارند. این مسائل در کنار قضیه SNC- Lavalian ذهنیت رای دهندگان را نسبت به ترودو تغییر داده است.

سه ماه چه تفاوتی ایجاد می نماید؟

یکی از اعضای ارشد حزب لیبرال نیوفاندلند و لابرادور می گوید سه ماه پیش وجود ترودو برای ما یک کمک بود ولی حالا دیگر نیست.

به نظر می رسد تغییر دیدگاه ها به دنبال فشار افکار عمومی، به گروه های ویژه و محافل خصوصی حزب نیز سرایت یافته است. موضوع روشن، این است که بعد از جنجال SNC- Lavalin شهرت ترودو به عنوان یک رهبر قدرتمند به شدت تخریب شده است.

همچنین بخوانید رسوایی در اتاوا

دیوید کولت مدیر عامل شرکت نظرسنجی می گوید: من فکر نمی کنم اتفاق بزرگتری باعث تغییرات شده باشد. به نظر من علت همه این تغییر نظرات همین چیزی است که اینجا در اتاوا با SNC- Lavalin رخ داد. این زمانی بود که برداشت های مردم نسبت به نخست وزیر عوض شد و او حالا دارد با عواقب آن زندگی می نماید.

خدمات پزشکی، اقتصادی در زمان تغییرات اقلیم

یکی از نتایج این تغییرات در افکار عمومی، به وجود آمدن جنب و جوشی در زمین لیبرال ها برای سنجیدن دوباره اوضاع و سازماندهی مجدد است تا همچنان شانس پیروزی در انتخابات پیش رو را داشته باشند. برنامه مربوط به تغییرات اقلیم لیبرال ها یکی از بخش های مهمی است که به آن فکر شده است. بر این اساس، یک باور عمیق در حزب لیبرال شکل گرفته که صحبت کردن درباره تغییرات اقلیم به تنهایی برای نگه داشتن قدرت کافی نیست.

خیلی از لیبرال ها، محافظه کاران را به خاطر هوشمندی شان در اشاره به قدرت خرید و فشارهای اقتصادی ستوده اند. به گزارش CBC، از محافل خصوصی لیبرال ها چنین برمی آید که برخی از آنها اعتقاد دارند که باید اصلاحاتی در راستای اولویت دادن به امنیت اقتصادی فردی نسبت به موضوع تغییرات اقلیم صورت پذیرد. در صدر این پیشنهادها، طرح خدمات پزشکی ملی است که مسلما گزینه اصلی طرح کلی لیبرال ها خواهد بود.

اما این طرح کلی در صورتی می تواند به کار آید که نخست وزیر بتواند روی آن مانور لازم را بدهد.

اعضای ارشد حزب لیبرال امیدوارند که برنامه فشرده سفرهای بین المللی در ماه های آینده بتواند شهرت ترودو را به عنوان یک رهبر، دوباره ترمیم کند.

مطالبه برای تغییرات هنوز احتیاج به یک جایگزین قابل قبول دارد

نخست وزیر قرار است که در ماه ژوئن در اجلاس G20 در ژاپن و در ماه اوت در اجلاس G7 در فرانسه شرکت کند. او همچنین هفته گذشته در پاریس بود تا در ملاقات با رئیس جمهور فرانسه و نخست وزیر نیوزلند در خصوص موضوعات جهانی چون غلبه بر افراط گرایی آنلاین صحبت کند.

لیبرال ها امیدوارند که اتفاقاتی از این دست بتواند تفاوت دیدگاه ترودو با رهبر محافظه کاران، اندرو شی یر را پررنگ تر کند. اندرو شی یر کسی است که لیبرال ها او را به تمایل داشتن برای همکاری با جریان های افراطی در کانادا متهم نموده اند، ادعایی که محافظه کاران آن را با عصبانیت رد می نمایند.

اختلاف دیدگاه با شی یر، مهمترین عاملی است که لیبرال ها در انتخاب دوباره به آن امید دارند. بسکمک از لیبرال ها به پیروزی قبلی اشاره می نمایند، زمانی که دو تن از اعضای حزب لیبرال در انتاریو، بعد از رقبای محافظه کار خود وارد کارزار انتخاباتی شدند ولی در نهایت پیروز میدان بودند.

همچنین بخوانید اندرو شی یر: سیاست های مهاجرتی کانادا نباید از سوی دیگران دیکته شود

نظریه این است که اگر انتخابات به برگزیدن بین طرح شی یر یا ترودو تبدیل شود به نفع لیبرال ها خواهد بود، ولی اگر فقط حول خود شخص ترودو باشد، به نفع محافظه کاران پیش خواهد رفت.

کولت می گوید: شما یا باید کاری کنید که مردم در خصوص نخست وزیر تجدید نظر نمایند یا آنها را به این نتیجه برسانید که در خصوص جایگزین ترودو متفاوت فکر نمایند که این جایگزین، اندرو شی یر و حزب محافظه کار است. بنابراین اگر به دنبال تغییر هستید به یک جایگزین قابل قبول احتیاج دارید.

کارمندان دفتر نخست وزیر تغییر می نمایند

برای رسیدن به اهدافی که در بالا ذکر شد، بسکمک از اعضای حزب لیبرال معتقدند که باید کارایی دفتر نخست وزیر نیز تقویت شود.

آنها امیدوارند که افزودن بن چین (Ben Chin) به عنوان مشاور ارشد، کمک فوری به مناسبات دفتر نخست وزیر و موارد مربوطه در حوزه مدیریت خواهد نمود. اتفاق هایی که به اعتقاد لیبرال ها باید سرعت گیرد، از اتاق های فکر عبور کند و به روی صحنه بیاید.

اعضای ارشد حزب لیبرال همچنین تایید می نمایند که حزب در حالیکه سعی می نماید تفاوت بین ترودو و شی یر را پررنگ تر کند، باید صدای خود را بیش از پیش، به گوش رای دهندگانی در حاشیه شهر که نظرشان هنوز در نوسان است، برساند. صندلی حزب در بریتیش کلمبیا، ویندورز، انتاریو و کبک سیتی عوامل اصلی امید به انتخاب مجدد حزب لیبرال هستند. اگرچه در این مناطق افزایش چشمگیری در فرصت های شغلی اتفاق افتاده است، اما حزب خود را همچنان در حال مبارزه با شرایط عدم اطمینان افتصادی می بیند.

همچنین بخوانید چالش های حزب محافظه کار کانادا در انتخابات سال جاری

لیبرال ها در اهداف بعدیشان، می خواهند که به سمت یک زیرساخت متحد حزبی پیش بروند که به آنها در کمپین انتخاباتی پیش رو کمک رساند.

به همین منظور کمپین جرمی برودهارست (Jeremy Broadhurst) برخی از لیبرال ها را که در ماه های اخیر ناامید شده بودند را دوباره گرد هم آورد. در حالیکه محافظه کاران در سطح ملی پول بیشتری جمع آوری نموده اند، لیبرال ها نیز به طور قابل توجهی کمک های اقتصادی بیشتری از منابع محلی نسبت به سال 2015 دریافت نموده اند.

اعضای حزب می گویند این موضوع به لیبرال ها اجازه خواهد داد که مرکز راهبری کمپین را قبل از آنکه کمپین به صورت رسمی شروع به کار کند، راه اندازی نماید.

البته همه اینها به این بستگی دارد که جنجال ها بر سر SNC-Lavalian و مارک نورمن تا حدود زیادی سرانجام یابد، دولت از خودزنی مجدد جلوگیری کند و افکار عمومی در نقطه ای ثبات یابد که لیبرال ها بتوانند راهشان به سمت قدرت را ببینند.

انتخابات سراسری کانادا 2019 اندرو شی یر جاستین ترودو حزب لیبرال کانادا حزب محافظه کار

منبع: مداد
انتشار: 27 آبان 1399 بروزرسانی: 27 آبان 1399 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 449

به "جاستین ترودو؛ راه حلی که حالا خود، مشکل شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاستین ترودو؛ راه حلی که حالا خود، مشکل شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید