تور روسیه: راهنمای سفر به سوچی در روسیه

به گزارش زرین گراف، راهنمای مسافرتی به سوچی | Travel Guide To Sochi

شهر سوچی یکی از برترین و زیباترین شهرهای کشور روسیه است که بر کرانه های دریای سیاه واقع شده است. به گفته بسیاری از گردشگران سوچی بهشتی بر روی زمین است چرا تمام منابع طبیعی این شهر شفابخش هستند و تقریبا 50 چشمه آب معدنی داراست که هر کدامشان برای درمان بسیار مناسب هستند. علاوه برای جاذبه های طبیعی این شهر دارای بناهای تاریخی هم هست که همین خود دلیلی شده تا گردشگران زیادی شهر سوچی را برای سفرشان به روسیه انتخاب نمایند. اما قبل از سفر به هر نقطه ای از دنیا داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و بعلاوه چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند. در راهنمای سفر به سوچی خبرنگاران میخواهد تا این قبیل از اطلاعات را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماید، ما را در سفر به کشور روسیه همراهی کنید.

تور روسیه: راهنمای سفر به سوچی در روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

موقعیت جغرافیایی شهر سوچی

این شهر از لحاظ جغرافیایی در کشور روسیه در مرزهای غربی واقع شده و کرانه های دریای سیاه و دامنه های بلند رشته کوه قفقاز از این شهر می گذرد. مساحت این شهر در کشور روسیه حدود 176 کیلومتر مربع است و جمعیت آن مطابق با آمار سرشماری که در سال 2010 صورت گرفته حدود 343 هزار نفر بوده است.

اطلاعات کلی شهر سوچی

زبان رسمی: روسی

واحد پول رسمی: روبل (RUB) - (هر 100 روبل مسکو تقریبا برابر با 1.5 تا 1.8 دلار آمریکا است).

ولتاژ برق شهری: 220 ولت

کد کشور: +7

اختلاف ساعت با تهران: نیم ساعت عقب تر از تهران است.

شماره های اضطراری:

  • آتش نشانی: 101
  • پلیس: 102
  • آمبولانس: 103

فرودگاه: فرودگاه بین المللی سوچی

آب و هوای شهر سوچی

با توجه به شرایط جغرافیایی که در کشور روسیه برقرار است، این کشور دارای آب و هوای متغیری است. در بعضی نقاط یخبندان بوده ولی در نقاط دیگری از این کشور شرایط آب و هوایی مساعدی برقرار است. شهر سوچی هم از این قائده خارج نیست و با توجه به قرار گیری آن در بین دریا و کوهستان آب و هوای معتدلی را شامل می شود. اگر در فصل تابستان به این شهر بروید شرایط هوای برای شنا کردن در سواحل این شهر بسیار عالی است. در اوخر تابستان و اوایل پاییز با توجه به این حجم مسافرانی که به سوچی می فرایند کاهش پیدا می نماید شرایط برای سفر بسیار مناسب می شود.

هزینه اقامت در شهر سوچی

شهر سوچی یکی از مجذوب نماینده ترین شهرهای کشور روسیه به شمار می آید و گردشگران زیادی هستند که سوچی را برای سفرشان به روسیه انتخاب می نمایند، اما بابت اقامت باید بگوییم که نیازی به نگرانی نیست و شما می توانید از بین هتل های متنوعی که در این شهر وجود دارد هتل مناسبی را با توجه به شرایط بودجه و سلیقه یتان یکی را انتخاب کنید. به غیر از هتل، اقامتگاه های متنوعی هم در این شهر وجود دارد که بتوانید با اقامت در آنها از لحاظ مالی برایتان ارزان باشد، اما دیگر نیازهای شما نظیر امکانات مناسب و امنیت نیز نمی تواند در این مدل اقامتگاه ها مانند هتل محیا باشد.

گفتنی است که آژانس مسافرتی خبرنگاران در بیشتر نقاط دنیا دارای امکان رزرو هتل است و بعلاوه شما می توانید قبل از رزرو با مشاوران این مجموعه که به طور 24 ساعته آماده ارائه مشاوره هستند جهت انتخاب هتل مورد نظرتان مشورت نمایید. در ادامه راهنمای سفر به سوچی به چند هتل خوب در این شهر اشاره خواهیم کرد.

هتل های پیشنهادی در شهر سوچی

  • هتل رادیسون بلو پارادایس | Radisson Blu Paradise Resort & Spa Sochi

هتل 5 ستاره ای که در شهر سوچی می خواهیم به آن اشاره کنیم، هتل رادیسون بلو پارادایس است. این هتل با توجه به امکانات و سرویس دهی های مناسبی که دارد انتخاب بسیار خوبی برای مسافران شهر سوچی می تواند باشد. بعلاوه باتوجه به این مسابقات جام دنیای 2018 نزدیک است اگر خواستید در سوچی بمانید هتل رادیسون می تواند برایتان گزینه بسیار خوبی باشد.

شماره تلفن: 0078622433333

وب سایت: www.radissonblu.com

آدرس: 5 Let Pobedy St, 50, Adler, Krasnodarskiy kray, Russia, 354349

  • هتل بوگاتیر سوچی | Bogatyr Hotel

هتل دیگری که می خواهیم در شهر سوچی به آن اشاره کنیم، هتل بوگاتیر است که با توجه به ظاهرش که قلعه ای شکل است شما را می تواند به داستان های خیالی ببرد. دسترسی این هتل به مرکز شهر و مراکز پر تردد مثل دریای سیاه، ایستگاه قطار آدلر و فرودگاه بین المللی سوچی بسیار راحت است.

شماره تلفن: 0078001003339

وب سایت: www.sochipark.ru

آدرس: Olimpiyskiy Ave., 21, Sochi 354340, Russia

  • هتل آزیموت | АZIMUT Hotel Sochi

اگر در طول سفرتان می خواهید که مالی عمل کنید و هزینه زیادی بابت اقامتتان نپردازید پیشنهاد می کنیم هتل 4 ستاره آزیموت را انتخاب کنید. اتاق های تمیز و سرویس دهی خوب، استخر رو باز و …. از امکانات این هتل هستند. صبحانه های بسیار عالی این هتل برای مسافرانش ارئه می دهد سعی کنید که از دست ندهید.

شماره تلفن: 0078622433817

وب سایت: azimuthotels.com

آدرس: Olimpiyskiy prospekt، Adler، Krasnodarskiy kray، Russia، 354349

هزینه خورد و خوراک در شهر سوچی روسیه

در کشور روسیه غذاها ترکیبی از سبک ها و سنت های گوناگون هستند. فرهنگ غذایی این کشور برگرفته از اروپا، خاورمیانه و مرکز آسیا است. علت آن هم این است که روسیه کشور پهناوری است و از همسایه های خود تاثیرات بسزایی در صنعت آشپزی خود گرفته است. در ادامه راهنمای سفر به سوچی به هزینه های مربوط به غذا در این شهر را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، که عبارتند از:

برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه 425 روبل را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوران میانه باید 2500 روبل پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در شهر سوچی به نسبت ارزان تر است و مبلغ 350 روبل می باشد.

برای تهیه آب معدنی 25 روبل و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن104 روبل بپردازید.

رستوران های پیشنهادی در شهر سوچی

  • رستوران سانرمو | Restaurant Sanremo

در رستوران سانرمو می توانید در فضایی عالی و دوست داشتنی برترین غذاهای روسی را میل کنید. منوی غذایی این رستوران شامل غذاهای مدیترانه ای، ایتالیایی، دریایی و ژاپنی می شود.

آدرس: Ulitsa Chernomorskaya, 13G, Sochi, Krasnodarskiy kray, Russia, 354002

  • رستوران Khmeli & Suneli | Khmeli & Suneli

خوشمزه ترین خوراک های روسی را در می توانید در این رستوران میل کنید. برترین سوچی های روسیه را این رستوران آماده می نماید.

آدرس: Roz St, 57, Sochi, Krasnodarskiy kray, Russia, 354000

  • رستوران Belye Nochi | Belye Nochi

یکی دیگر از رستوران خوبی که در شهر سوچی روسیه وجود دارد و در راهنمای سفر به سوچی می خواهیم به آن اشاره کنیم، رستوران بلی نوچی است. این رستوران هم مانند دو رستوران قبلی غذاهای با کیفیت و قیمت مناسب ارائه می دهد.

آدرس: Ulitsa Ordzhonikidze, 9, Sochi, Krasnodarskiy kray, Russia, 354000=

هزینه حمل و نقل در شهر سوچی

هزینه بلیط تک سفره 30 روبل

هزینه بلیط ماهانه 1,765 روبل

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 99 روبل و به ازای هر یک کیلومتر 12 روبل به مبلغ اضافه می شود. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 300 روبل باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 39 روبل

جاذبه های گردشگری در شهر سوچی

  • پیست اسکی روزا خوتور | Rosa Khutor Ski Resort

این پیست که یکی از محبوب ترین پیست ها و با صرفه ترین محل های گردشگری زمستانی در شهر سوچی به شمار می رود. این پیست پذیرش 10.500 نفر را در خود دارد و 18 خط تله کابین و متجاوز از 90 کیلومتر پیست اسکی با سطوح متفاوت، پذیرای گردشگران شهر سوچی است. حتما کسانی که تجربه اسکی کردن را دارند به این پیست بفرایند زیرا شیب های تند آن اگر برای بار اولتان باشد کمی خطرناک است.

آدرس: Olympic street, 35, Estosadok, Krasnodarskiy kray, Russia, 354392

  • پارک المپیک سوچی | Olympic Park

در پارک المپیک سوچی می توانید تمام تفریحاتی که می خواهید را انجام دهید، زیرا این پارک همچون یک دهکده ساحی است و با ارائه سالن های بازی یخی، هتل، رستوران و مرکز خرید خوب توانسته یک جاذبه گردشگری بسیار مناسب در شهر سوچی به وجود بیاورد. هرگز رفتن به این پارک را در طول سفرتان به سوچی از قلم نیاندازید.

آدرس: Imeritinskaya Valley, Sochi, Russia

  • اسکای پارک سوچی | Skypark AJ Hackett Sochi

این پارک، اولین پارک مرتفع دنیاست که به وسیله ای جی هکت (AJ Hackett)، مخترع پرش بانجی جامپینگ در شهر سوچی روسیه ساخته شده است. قسمت اصلی اسکای پارک، پل آسمان (Skybridge) است که بلند ترین پل پیاده روی معلق دنیا به طول 439 متر است. اسکای پارک، در زیباترین بخش دره Akhshtyrskaya و در ارتفاع 207 متری از سطح رودخانه Mzymta، قرار گرفته است. اگر از کسانی هستید که عاشق هیجان هستید رفتن به این پارک را حتما تجربه کنید.

آدرس: Krasnoflotskaya Ulitsa, Kazachiy Brod, Krasnodarskiy kray, Russia, 354386

  • اقامتگاه تابستانی استالین | Stalins Summer Residence

این ساختمان را بلشویک ها بعد از انقلاب اکتبر از یه تاجر مصادره کردند و بعد در دوره استالین، این مکان را به محلی برای اقامت تابستانی انتخاب کردند. استالین خیلی وقت ها به این ویلا می آمده و با خیلی از سیاستمداران بزرگ دنیا، مثل مائو، در این جا ملاقات می نموده است.

آدرس: Doroga Na Bolshoy Akhun Ulitsa, 11, Sochi, Krasnodarskiy kray, Russia, 354039

  • موزه تاریخ سوچی | Historical Museum of Sochi

یکی از قدیمی ترین دیدنی های شهر سوچی موزه تاریخ سوچی است که از سال 1920 تا به امروز در این شهر قرار گرفته است. در این موزه می توانید بقایای تاریخی و تمدن باستانی شهر رو از نزدیک مشاهده کنید. در سال 2014 حفاری هایی برای ساخت و سازهای المپیک 2014 در شهر صورت گرفت و در همین زمان چندین منطقه باستانی در شهر کشف و آثارشون به این موزه انتقال پیدا کرد. این موزه ها هم حتما در فهرست گردشگریتان به شهر سوچی قرار دهید. به خصوص اگر برای تور روسیه به جام دنیای رفته اید.

آدرس: Vorovskogo St., 54/11, Sochi 354000, Russia

  • پارک اقیانوسی دیسکاوری ورلد سوچی | Sochi Discovery World Aquarium

این پارک در شهر سوچی که در زیر آب قرار گرفته است یکی از جاذبه های شهر سوچی است که بیش از 4000 جاندار اقیانوسی زندگی می نمایند.برای بازدید از این پارک باید به زیر گذر پارک بروید از تونل های شیشه ای از زیبایی های بی نظیر دنیای زیر آب لذت ببرید. اگر همراهتان کودک باشد این پارک می تواند برترین گزینه برای گردشگری در شهر سوچی برایتان باشد.

آدرس: Ulitsa Lenina, 219 А/4, Adler, Krasnodarskiy kray, Russia, 354364

مراکز خرید در شهر سوچی

  • مرکز خرید مور مال | Moremall

آدرس: Ulitsa Novaya Zarya, 7, Sochi, Krasnodarskiy kray, Russia, 354071

  • مرکز خرید ماندارین | Mandarin Mall

آدرس: Bestuzheva st., 1/1, Sochi 354340, Russia

منبع: الی گشت
انتشار: 5 تیر 1401 بروزرسانی: 5 تیر 1401 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 1264

به "تور روسیه: راهنمای سفر به سوچی در روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه: راهنمای سفر به سوچی در روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید