تور استرالیا ارزان: راهنمای سفر به سیدنی ؛ استرالیا

به گزارش زرین گراف، سیدنی، با سواحل زیبا و بندرگاه بی نظیرش، توجه همه گردشگران را جلب می نماید. برای هر سلیقه ای، جاذبه ای دیدنی دارد و هیچ کس را ناامید نمی نماید. جاذبه های شهری در کنار جاذبه های طبیعی دیدنی در کنار هم قرار دارند. پارک های ملی متعددی در اطراف مرکز این شهر قرار دارند. برای دور شدن از شهر شلوغ و آسمان خراش های سر به فلک کشیده، لازم نیست مسافت زیادی را طی کنید. با ماشین در عرض چند دقیقه به پارکی دنج و آرام می رسید که شلوغی و ازدحام شهر را از یادتان می برد.

تور استرالیا ارزان: راهنمای سفر به سیدنی ؛ استرالیا

با تور استرالیا ارزان از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

بعد از غروب آفتاب، شهر سیدنی روبه خاموشی نمی رود بلکه سرزنده تر و پرهیاهوتر از روز، به زندگی ادامه می دهد. منظره شهر زیر نورهای چشمک زن، یکی از زیباترین منظره های است که می توانید ببینید. همواره یک رستوران عالی و تازه برای امتحان کردن وجود دارد. در کافه های دنج و دوست داشتنی می توانید برترین نوشیدنی ها و دسرها را امتحان کنید و از معاشرت با اهالی شهر و پیدا کردن دوستان تازه لذت ببرید.

سواحل زیبای شهر، فرصتی عالی برای امتحان کردن سرگرمیات دریایی و ساحلی است. بندر سیدنی با جاذبه های مهمی که در اطرافش قرار گرفته است، یکی از مکان های نمادین استرالیا است. سیدنی، کلان شهری است که با سواحل زیبا احاطه شده و تعدادی از مهم ترین جاذبه های ثبت شده در میراث جهانی یونسکو را در اختیار دارد. سیدنی علاوه بر اینکه بزرگترین شهر استرالیا است، پربازدیدترین شهر این کشور نیز به شمار می رود و البته برخلاف آنچه که در نگاه اول به نظر می رسد، مرکز استرالیا نیست.

تنوع جاذبه ها در سیدنی بسیار قابل توجه است و هر سلیقه ای را راضی می نماید. از ساحل و پارک ملی گرفته تا جاذبه های فرهنگی و هنری در این شهر پیدا می گردد. این شهر با وجود این وسعت و تنوع جاذبه های گردشگری، ارزش یک اقامت طولانی مدت را دارد. راهنمای سفر به سیدنی شما را با این شهر و جاذبه های مهم آن آشنا می نماید.

اطلاعات ضروری | آب و هوا | برترین زمان برای سفر | هزینه های سفر | صرفه جویی در هزینه ها | جاذبه ها | رژیم غذایی

اطلاعات ضروری

اختلاف ساعت با تهران

سیدنی در منطقه زمانی UTC/GMT +10 واقع شده و 5 و نیم ساعت از تهران جلوتر است.

زبان رسمی

انگلیسی

واحد پول

دلار استرالیا

نوع برق شهری

برق شهری در استرالیا 230 ولت و 50 هرتز است. دوشاخه ها و پریزها از نوع I است که در ادامه تصویر آن را می بینید.

شماره های اضطراری

سه صفر (000)

112

106

جهت رانندگی

چپ

فرودگاه های بین المللی

فرودگاه سیدنی

شرایط آب و هوا

آب و هوای سیدنی، نیمه گرجهتی مرطوب است. زمستان های ملایم و خنک و تابستان های بسیار گرمی دارد. به علت نزدیکی به اقیانوس دمای هوا معمولا ملایم و معتدل است و تمایز چشمگیری بین فصل ها وجود ندارد. علاوه بر این، هیچ فصل کاملا خشک یا کاملا مرطوب در این شهر وجود ندارد ولی معمولا بارندگی در نیمه اول سال بیشتر است و در نیمه دوم سال به کمترین مقدار خود می رسد. مقدار بارندگی از منطقه ای به منطقه دیگر فرق دارد.

با راهنمای زیر می توانید برترین زمان برای سفر به سیدنی را با توجه به برنامه ای که در نظر دارید، معین کنید.

تابستان از دسامبر تا فوریه

در فصل تابستان میانگین دمای هوا بین 18/6 تا 25/8 درجه است و میانگین رطوبت 65 درصد است. این فصل برترین فرصت برای لذت بردن از سواحل بی نظیر سیدنی است. دمای آب در این فصل بین 21/9 درجه تا 23/7 درجه و برای شنا مناسب است.

پاییز از مارس تا مه

پاییز، ملایم ترین آب و هوا را در بین فصل های سال دارد. رطوبت هوا کمتر می گردد و میانگین دمای هوا بین 14/6 تا 22/3 درجه است. هوای ملایم و مطبوع باعث می گردد که پاییز فصل مناسبی برای قدم زدن در نواحی ساحلی باشد. در این فصل می توانید نهنگ های گوژپشت را تماشا کنید چون فصل مهاجرت آنها به شمال از ماه مه تا آگوست است.

زمستان از ژوئن تا آگوست

خنک ترین ماه های سال در سیدنی از ژوئن تا آگوست است و میانگین دمای هوا تا 8/8 و 17 درجه کاهش می یابد. بارندگی در سیدنی در ماه ژوئن به بیشترین مقدار خود می رسد و میانگین بارش در این ماه 132 میلی متر است. جولای جزو سردترین ماه های سال است و میانگین دمای هوا تا 13 درجه کاهش می یابد.

بهار از سپتامبر تا نوامبر

در فصل بهار روزها گرم تر است ولی رطوبت هوا مثل فصل تابستان، بالا است. میانگین دمای هوای روزانه بین 11 تا 23 درجه است.

برترین زمان برای سفر

برترین زمان برای سفر به سیدنی از سپتامبر تا نوامبر و از مارس تا مه است. این ماه ها بین فصل شلوغ و فصل خلوت گردشگری سیدنی قرار گرفته است. در این مدت دمای هوا مطلوب و جمعیت گردشگران قابل مدیریت کردن است. علاوه بر این، در این فصل، قیمت بلیط هواپیما کاهش می یابد به همین علت زمان مناسبی برای سفر ارزان و ارزان است. به علت اینکه استرالیا در نیمکره جنوب قرار گرفته است، فصل های آن با فصل های کشورهای نیمکره شمالی در تضاد است. در واقع گرم ترین ماه های سال در استرالیا و فصل شلوغ گردشگری بین دسامبر و فوریه است که مصادف است با فصل زمستان در آمریکا. در نتیجه، فصل خلوت گردشگری استرالیا هم از ماه مه شروع می گردد و تا آگوست ادامه می یابد.

با یاری اطلاعات زیر می توانید برترین زمان برای سفرتان را معین کنید.

از سپتامبر تا نوامبر

این فصل درست قبل از فصل شلوغ گردشگری استرالیا قرار گرفته است. در نتیجه شهر سیدنی خلوت تر است و از جمعیت زیاد گردشگران خبری نیست. آب و هوای شهر در تمام طول سال برای سفر مناسب است و فصل بهار هم از این قاعده مستثنی نیست. در این فصل رویدادهای مختلفی در شهر برگزار می گردد مثلا فستیوال بادها، تندیس های ساحل یا بازارهای شبانه نودل.

از دسامبر تا فوریه

این فصل از سال، فصل شلوغ گردشگری در سیدنی است که هم زمان است با زمستان نیمکره شمالی. گردشگران زیادی برای لذت بردن از آب و هوای گرم و سرگرمیات ساحلی به این شهر سفر می نمایند. به علت افزیش تعداد گردشگران، هزینه پروازها و هتل ها به بیشترین مقدار خود می رسد و به همین علت گران ترین فصل سال برای سفر به سیدنی است.

در این فصل رویدادها و جشن های مختلفی برپا می گردد از جمله جشن سال نو، فستیوال سیدنی، روز استرالیا و...

از مارس تا مه

فصل پاییز کوتاه سیدنی، یکی دیگر از فصل های ایده آل سال برای سفر به سیدنی است. بسیاری از مسافران و گردشگران شهر که در فصل شلوغ به سیدنی سفر نموده بودند به شهر و دیار خود برمی گردند و شهر خلوت تر و در نتیجه ارزان تر می گردد. دمای هوا رو به خنک شدن می رود و باید لباس گرم سبک همراه داشته باشید.

هفته مد مرسدس بنز و فستیوال تیست آو سیدنی از رویدادهای این فصل از سال است.

از ژوئن تا آگوست

این چند ماه فصل زمستان سیدنی را تشکیل می دهند. با وجود اینکه دمای هوا کاهش می یابد ولی در مجموع زمستانی ملایم است. فصل خلوت گردشگری سیدنی در همین چند ماه است در نتیجه هزینه بلیط هواپیما و هتل ها به کمترین مقدار خود می رسد. اگر می خواهید ارزان ترین سفر به سیدنی را تجربه کنید این فصل را برای سفر انتخاب کنید. به خصوص در ماه ژوئن که قیمت ها در کمترین حالت ممکن است. فستیوال فیلم سیدنی، جشنواره بین المللی موسیقی استرالیا و جشن بوندی در این فصل برگزار می گردد.

هزینه های سفر

هزینه اقامت در هاستل

هاستل ها در سیدنی خیلی گران هستند. هاستل های ارزان تر را در نواحی دورتر از مرکز شهر می توانید پیدا کنید. برای اقامت در خوابگاه 8 تخته هاستل باید شبی 26 دلار استرالیا بپردازید. هزینه اقامت در خوابگاه 4 تخته 33 دلار است. اتاق های خصوصی بین 80 تا 120 دلار هزینه دارند. قیمت این اتاق ها بستگی به موقعیت جغرافیایی هاستل دارد و اینکه آیا اتاق حمام اختصاصی دارد یا دارای حمام اشتراکی است.

هزینه اقامت در هتل های ارزان

هزینه اقامت در هتل ها فرق دارد. اگر می خواهید در مرکز شهر بمانید بهتر است که اتاق خصوصی در هاستل بگیرید تا اینکه در هتل اقامت کنید چون هتل های مرکز شهر بسیار گران هستند. هزینه اقامت در هتل به ازای اتاق یک تخته از شبی 90 دلار شروع می گردد و برای اتاق دوتخته 150 دلار است. هر چه به مرکز شهر نزدیک شوید این مبلغ بیشتر می گردد.

در وب سایت Airbnb می توانید از اهالی شهر اتاق یا خانه دربست کرایه کنید. قیمت این اماکن اقامتی با توجه به موقعیت جغرافیایی، نسبت به هتل ارزان تر است. اگر گروهی سفر کنید برترین گزینه برای شما این است که خانه کامل کرایه کنید و هزینه ها را بین خودتان تقسیم کنید. در این سایت، هزینه اقامت در اتاق اشتراکی شبی 33 دلار است. یک آپارتمان کامل را با پرداخت شبی 105 دلار می توانید کرایه کنید.

میانگین هزینه غذا

در سیدنی غذاهای ارزان مثل ساندویچ، برگر و سوشی را می توانید با کمتر از 14 دلار بخرید. اگر خودتان آشپزی کنید هفته ای 100 دلار باید بابت خرید اقلام اصلی غذایی بپردازید که این مواد شامل پاستا، سبزیجات، مرغ و سایر اقلام اصلی است.

میانگین هزینه خوردن یک وعده غذا در رستوران معمولی بین 20 تا 28 دلار است. اگر در هاستل اقامت می کنید، معمولا بیشتر آنها غذای حاضری برای وعده شام دارند که حدود 8 دلار قیمت دارند. برخی از آنها شام رایگان هم می دهند که معمولا سوسیس و هات داگ نه چندان باکیفیت است.

رستوران های اطراف بندر، گران تر هستند چون مشتریان زیادی دارند و توریستی هستند و منظرههای بسیار زیبایی دارند. هزینه فست فود حدود 15 دلار است و سوشی هم در سراسر شهر پیدا می گردد که بین 10 تا 20 دلار هزینه دارد. فروشگاه های نودل و دامپلینگ در محله چینی ها، با کمتر از 10 دلار غذاهای لذیذی سرو می نمایند.

هزینه حمل و نقل عمومی

سیستم حمل و نقل عمومی سیدنی شامل قطار، اتوبوس و فرابر است. کرایه اتوبوس ها به تعداد منطقه های بستگی دارد که از آنها عبور می کنید و برای بزرگسالان از 4 دلار شروع می گردد. کرایه ها علاوه بر تعداد منطقه ها به زمان روز هم بستگی دارد. تاکسی ها به راحتی همه جا پیدا می شوند ولی گران هستند. کرایه فرابرها برای هر جهت بین 5 تا 10 دلار است. قطار پرسرعت فرودگاه 15 دلار هزینه دارد. استفاده از UberX در سیدنی رواج پیدا نموده و 40 درصد از تاکسی ارزان تر است.

میانگین هزینه روزانه در سفر به سیدنی: 50 تا 60 دلار

البته این هزینه پیشنهادی در شرایطی است که در هاستل اقامت کنید، بیشتر وعده های غذایی را خودتان بپزید، از وسایل حمل و نقل عمومی بهره ببرید. اگر بخواهید اقامت بهتر و راحت تری داشته باشید، در هتل بمانید و چندین وعده را در رستوران خوب غذا بخورید، هزینه سفرتان به مراتب از این مقدار میانگین بیشتر می گردد.

صرفه جویی در هزینه ها

در رویدادهای فرهنگی رایگان شرکت کنید

برای اینکه از حال و هوای شهر سیدنی لذت ببرید، لازم نیست هزینه زیادی بپردازید. رویدادهای رایگان زیادی در سراسر شهر در طول سال برگزار می گردد که رایگان یا ارزان هستند. برای اطلاع از آنها می توانید از دفاتر گردشگری یا هتل ها پرس و جو کنید.

در سایت کوچ سرفینگ یک میزبان پیدا کنید

اقامتگاه های مختلف در استرالیا هزینه های بالایی دارند. اگر از قبل برنامه ریزی داشته باشید می توانید به وسیله کوچ سرفینگ در سراسر این کشور یک میزبان پیدا کنید. به این ترتیب نه تنها جایی برای ماندن پیدا می کنید بلکه یک راهنمای محلی در اختیار دارید که در خصوص جاذبه های تماشای شهر به شما اطلاعات لازم را می دهد.

کارت Opal بگیرید

تهیه این کات هزینه ای ندارد ولی هرروز باید آن را با مبلغی شارژ کنید. هزینه شارژ این کارت که برای مترو استفاده می گردد روزانه 15 دلار است و در روزهای یکشنبه حداکثر 2/50 دلار. به این ترتیب در روزهای یکشنبه فقط با پرداخت 2/50 دلار می توانید به طور نامحدود از مترو بهره ببرید.

در تورهای پیاده روی رایگان شرکت کنید

با استفاده از این تورهای رایگان که در بسیاری از شهرهای بزرگ جهان برگزار می گردد می توانید پای پیاده به بسیاری از جاذبه های شهر سر بزنید و از گشت و گذار در شهر و آشنایی با حال و هوای آن لذت ببرید. یکی دیگر از تورهای جالبی که رایگان است ولی باید آن را از قبل رزرو کنید Sydney Greeters نام دارد. در این تورها یک نفر از اهالی شهر، راهنمای شما می گردد و شهر و اطراف آن را به شما نشان می دهد.

از بازارچه ها بازدید کنید

سیدنی بازارچه های تماشای زیادی دارد که با سر زدن به آنها، با حال و هوای شهر و سبک زندگی مردم آشنا می شوید. برخی از این بازارچه ها دائمی هستند و برخی از آنها فصلی. اطلاعات لازم در خصوص این بازارچه ها را علاوه بر اینترنت می توانید از دفاتر گردشگری یا بروشورهای توریستی بگیرید. بازدید از این بازارچه ها اگر نخواهید خرید کنید، هیچ هزینه ای ندارد و تجربه ای مجذوب کننده برای آشنایی با حال و هوای زندگی در سیدنی است.

از موزه های رایگان بازدید کنید

استرالیا علاوه بر موزه های گران قیمت تعداد زیادی موزه رایگان هم دارد. برخی از این موزه های رایگان بدون تردید ارزش بازدید کردن دارند.

از اینترنت رایگان بهره ببرید

اینترنت در استرالیا کند و گران است. این نکته را همه استرالیایی ها تصدیق خواهند کرد. در کتابخانه ها و شعبه های مک دونالد می توانید از اینترنت رایگان بهره مند شوید و از این طریق با دوستان و آشنایان خود ارتباط برقرار کنید.

بیشتر وعده های غذایی را خودتان بپزید

برترین راه برای کاهش هزینه های سفر این است که تا جایی که امکان دارد، خودتان آشپزی کنید و بیرون غذا نخورید. از سوپرمارکت های ارزان و محلی می توانید مواد غذایی را بخرید و غذاهایی ارزان تر بپزید. البته اگر در نظر دارید که چنین کاری انجام دهید، حتما باید اطمینان حاصل کنید که محل اقامت مورد نظرتان امکانات آشپزی دارد.

از سرویس های اشتراک خودرو بهره ببرید

استفاده از سرویس های اشتراک خودرو مثل اوبر روشی جایگزین و ارزان برای تاکسی است. با استفاده از اوبر می توانید یک جهت را با چند مسافر دیگر طی کنید و هزینه های سفرتان را با هم تقسیم کنید.

جاذبه های گردشگری

سیدنی، قدیمی ترین، بزرگترین و یکی از زیباترین شهرهای استرالیا است. بندر تماشای این شهر، یکی از جاذبه های نمادینی است که استرالیا را به خاطر می آورد. با شنیدن نام استرالیا اولین چیزی که به فکر مان می رسد، بنای تماشای خانه اپرای سدینی است که شبیه بادبان کشتی طراحی شده است. پل بندر سیدنی با منظرههای زیبایی که دارد، از دیگر جاذبه های نمادین شهر است.

تاریخ پرفراز و نشیب شهر را می توانید از میان کوچه های پرپیچ و خم و جهتهای سنگ فرش شده آن ببینید. موزه های عالی و ساختمان های قدیمی، هر کدام گوشه ای از تاریخ و فرهنگ سدینی را به نمایش می گذارند. علاوه بر جاذبه های شهری و فرهنگی، سیدنی از نظر جاذبه های طبیعی و حیات وحش نیز توجه گردشگران را جلب می نماید. به غیر از خود سیدنی با سفرهای کوتاه چند ساعته یا یک روزه می توانید خودتان را به نواحی اطراف برسانید و از تماشا جاذبه های طبیعی لذت ببرید. سواحل طلایی سیدنی، فرصتی برای لذت بردن از آفتاب ساحل و سرگرمیات دریایی و ساحلی است. در ادامه با تعدادی از مهم ترین جاذبه های سیدنی آشنا می شویم.

خانه اپرای سیدنی

یکی از نمادین ترین جاذبه های گردشگری جهان، خانه اپرای سیدنی است. این بنا جزو آثار ثبت شده در لیست میراث جهانی یونسکو است و موقعیت جغرافیایی آن در کنار بندر درخشان سیدنی، باعث شده که زیبایی آن دوچندان گردد. این بنای ارزشمند شبیه کشتی بادبانی طراحی شده و در زمینی قرار گرفته که اطراف آن را آب فرا گرفته است. تورهای کروز بندر این فرصت را برایتان فراهم می نمایند که عکس های زیبایی از این بنا بیاندازید. در رستوران های این خانه اپرا می توانید یک شام لذیذ بخورید یا در اطراف آن به گشت و گذار مشغول شوید. تورهای همراه با راهنما برای بازدید از فضای داخلی این مجموعه وجود دارد. این تورها شامل بازدید از سالن های تئاتر، استودیوها، اتاق های نمایشگاهی، تالار کنسرت و سینما است.

در تورهای پیاده گردی خانه اپرای سیدنی شرکت کنید. این تورها برترین روش برای آشنایی با تاریخچه و تماشا پشت صحنه بنا همراه با یک راهنمای مجرب است. بلیط های این تور کاملا انعطاف پذیر است و هر ساعتی از روز از 9 صبح تا 5 بعدازظهر هر نیم ساعت شروع می گردد. البته این بنا در حال حاضر عملیات بازسازی را طی می نماید که در شروع سال 2021 به خاتمه می رسد ولی در طی این مدت به فعالیت خود ادامه می دهد.

پل بندرگاه سیدنی

پل بندرگاه سیدنی یکی دیگر از جاذبه های مهم شهر است که اهالی آن را رخت آویز یا چوب لباسی می نامند. این پل را می توان یکی از مشهورترین لندمارک های سیدنی نامید. این پل را دو ستون بزرگ در دو انتهای آن نگهداری می نماید. پل در سال 1932 ساخته شده و از آن موقع بزرگترین پل قوسی فولادی جهان است. سواحل شمالی و جنوبی بندر به وسیله این پل به هم متصل شده اند. بیشترین ارتفاع پل از سطح آب، 134 متر است. در این پل دو جهت راه آهن و جهت 8 بانده برای خودرو وجود دارد. جهت هر کدام از آنها با توجه به جریان ترافیک قابل تغییر است. روی پل جهتی برای عابرین پیاده هم در نظر گرفته شده است. از بالای پل منظرههای نفس گیری از بندر قابل مشاهده است. برای اینکه در خصوص تاریخچه جالب پل اطلاعاتی پیدا کنید می توانید به موزه ای که در پایه جنوب شرقی قرار گرفته است سر بزنید.

منطقه راکس (Rocks)

در بخشی از بندرگاه سیدنی، منطقه تاریخی راکس قرار گرفته است که در شروع سکونتگاه اهالی بومی بوده و بعدا به اولین سکونتگاه اروپاییان در استرالیا تبدیل شده است. نام این منطقه از صخره های ساحلی بخش غربی گرفته شده است. امروزه بیش از 100 بنای تاریخی و میراث فرهنگی در خیابان های باریک و کوچه های سنگ فرش شده این منطقه وجود دارد که برخی از آنها قدیمی ترین بناهای شهر هستند.

در این منطقه جاذبه های زیادی برای بازدید وجود دارد. از جمله موزه اکتشاف راکس (Rocks Discovery) که در خصوص تاریخچه این منطقه و تبدیل شدن آن از منطقه ها بومی نشین به شهر مدرن و در نهایت یک مقصد توریستی است. بعد از بازدید از موزه می توانید گشتی در خیابان های باریک و سنگ فرش شده این منطقه بزنید که پر از فروشگاه های سوغات، صنایع دستی، رستوران، کافه، گالری های هنری مدرن و بومی و بازارچه های مختلف است. تورهای همراه با راهنما برای گشت و گذار در این منطقه در نظر گرفته شده است.

کروز بندر از اسکله سیرکولار کی (Circular Quay)

اسکله سیرکولار کی امروزه به یکی از خاتمهه های اصلی فرابر در سیدنی تبدیل شده است. هزاران مسافر در ساعت های اوج رفت و آمد به این منطقه سر می زنند، در کافه ها و رستوران ها استراحت می نمایند از اجرای نوازنده های خیابانی لذت می برند و برای سفر به منطقه ها اطراف، سوار فرابر می شوند. یکی از سرگرمیات مجذوب کننده این منطقه که برترین راه برای تماشا و تحسین اسکله و بندر زیبای سیدنی است، تورهای کروز است که از همین نقطه و چند نقطه دیگر در سیدنی شروع می گردد. در جریان مهاجرت زمستانه نهنگ ها، عده زیادی از مسافران برای تماشای این مخلوقات شگفت انگیز به این منطقه می آیند و در تورهای مخصوص تماشای نهنگ ها شرکت می نمایند.

به راحتی با پای پیاده از این اسکله می توانید خودتان را به بسیاری از جاذبه های مهم دیگر شهر برسانید. اگر جهت خود را به سمت جنوب و گردشگاه اسکله ادامه دهید به خانه اپرای سیدنی و باغ های گیاه شناسی سلطنتی می رسید. اگر به سمت شمال حرکت کنید می توانید از پل بندرگاه سیدنی و منطقه تاریخی راکس بازدید کنید. در سمت غرب، موزه رایگان هنرهای معاصر قرار گرفته است که در یک بنای به سبک آرت دکو واقع شده و نمایشگاه های مجذوب کنندهی از هنر مدرن و معاصر دارد.

بندر دارلینگ (Darling Harbour)

بندر دارلینگ به یک مقصد گردشگری محبوب هم برای گردشگران و هم برای اهالی شهر تبدیل شده است. این منطقه مخصوص عابر پیاده، پر از فروشگاه، رستوران، موزه، نمایشگاه و امکانات سرگرمیی است. جاذبه های زیادی در این منطقه وجود دارد که برای خانواده ها و گردشگران بسیار مجذوب کننده است. موزه، آکواریوم و باغ وحش چند نمونه از امکانات سرگرمیی است که در این بندر برای گردشگران و اهالی شهر در نظر گرفته شده است. قایق سواری، از فعالیت های سرگرمیی مجذوب کننده در این بندر است. ضمن اینکه سینمای آیمکس و زمین های بازی مخصوص بچه ها و پارک آبی در این منطقه وجود دارد که همه سلیقه ها را راضی می نماید.

باغ گیاه شناسی سلطنتی (Royal Botanic Garden)

باغ گیاه شناسی سلطنتی، مانند واحه ای است در دل شلوغی و ازدحام و رفت و آمد شهر شلوغ سیدنی. این باغ گیاه شناسی زیبا فقط چند قدم با خانه اپرای سلطنتی فاصله دارد. این مجموعه در سال 1816 پایه گذاری شده و 30 هکتار باغ موضوعی را در بر می گیرد که دارای درختان بلند، درختستان های نخل، ارکیده و سرخس و... است. بازدید از این باغ های تماشای یکی از فعالیت های مجذوب کننده و البته رایگان در سفر به سیدنی است. باغ رز یکی از بخش های تماشای باغ است که 1800 رز دارد. در باغچه ها و گلخانه های متعدد این مجموعه می توانید از انواع گل ها و گیاهان تماشا کنید. بخش گیاهان گرجهتی و ارکیده ها را از دست ندهید. بعد از گشت و گذار در باغ می توانید در یکی از کافه ها و رستوران های این مجموعه استراحت کنید یا از پیک نیک در دامنه تپه با منظرهی تماشای از بندر لذت ببرید.

ساختمان ملکه ویکتوریا (Queen Victoria Building)

ساختمان ملکه ویکتوریا یکی از مهم ترین مقصدهای خرید در شهر سیدنی است. این مجموعه در بنایی به سبک رومانسک ساخته شده و به وسیله گذرگاه های طاقدار به ایستگاه تاون هال متصل شده است. این بنا را در اصل به عنوان یک بازارچه بین سال های 1893 تا 1898 ساخته بودند. این بنای مجلل، یک گنبد مرکزی بزرگ و بلند دارد که با 20 گنبد کوچک تر احاطه شده است. بعد از چندین دهه بی توجهی و برنامه های متعدد برای از بین بردن بنا، در نهایت این مجموعه در دهه 1980 به شکل اولیه ی خود بازسازی شد. امروزه بیش از 200 فروشگاه لوکس در تالارهای آن وجود دارد. حتی اگر قصد خرید کردن هم نداشته باشید، بد نیست که فرصت بازدید از این بنای باشکوه را از دست ندهید. پنجره های بنا با شیشه های رنگی زیبا و کف موزاییکی از بخش های تماشای معماری این مجموعه است. کافه های این مجموعه جزو کافه های محبوب اهالی شهر و گردشگران است.

برج سیدنی (Sydney Tower Eye)

برج سیدنی با ارتفاع 309 متر بر فراز شهر قرار گرفته است. این برج، بلندترین بنای سیدنی و بعد از خانه اپرای سیدنی و پل بندرگاه سیدنی، سومین بنای نمادین این شهر است. بر فراز این برج، بخشی گنبدی شکل قرار گرفته است. با استفاده از بالابرهای مخصوص می توانید خودتان را به بالای سکوی بازدید این برج برسانید. این سکوی بازدید که اسکای واک نام دارد در فضای باز قرار گرفته و کف شیشه ای دارد. این سکوی بازدید برترین نقطه شهر برای تماشای منظرههای سیدنی است. از بالای این سکوی بازدید به غیر از تماشای های شهر سیدنی، بخش هایی از نواحی اطراف هم قابل مشاهده است. کافه و رستوان گردان برج، برترین انتخاب برای خوردن یک غذای لذیذ از فراز شهر سیدنی است. تجربه سینمای چهاربعدی و تماشای منظره ها بی نظیر از شهر فقط در این برج امکان پذیر است.

سواحل سیدنی

سیدنی به خاطر سواحل زیبا و بی نظیرش مشهور است. آب های آرام و سواحل شنی سیدنی گردشگران زیادی را از سراسر جهان به این شهر می کشاند. با کمتر از 15 دقیقه ماشین سواری از مرکز شهر می توانید خودتان را به ساحل مشهور بوندی برسانید که جاذبه های سرگرمیی بسیار زیادی دارد. موقعیت عالی برای موج سواری، کافه های متعدد و حال و هوای جوان پسند و پرجنب و جوش از ویژگی های این ساحل است. برای اینکه منظرههای زیبایی از اقیانوس را تماشا کنید می توانید جهتهای پیاده روی ساحلی را انتخاب کنید. همه سواحل سیدنی به راحتی به وسیله فرابر یا قطار قابل دسترسی هستند و معمولا فاصله های بسیار کمی تا مرکز شهر دارند. رستوران ها و فروشگاه های عالی و گردشگا ه های ساحلی در این منطقه ها برای گردشگران وجود دارد. در منطقه ها معین شده دریا می توانید شنا کنید یا اگر حرفه ای هستید، موج سواری کنید.

منطقه ی حفاظت شده بارانگارو (Barangaroo)

منطقه حفاظت شده بارانگارو، یکی از برترین نمونه های پروژه های بازسازی شهری است و به مکانی بسیار محبوب برای گشت و گذار در حوالی بندر تبدیل شده است. این منطقه از یک ترمینال کشتی های باری به یک محدوده سرگرمیی 22 هکتاری تبدیل شده که در سال 2015 افتتاح عمومی شد و امروزه خانه بیش از 75 هزار درخت و درختچه بومی است. تعداد زیادی فروشگاه، رستوران، فضای نمایشگاهی، جهتهای پیاده روی و دوچرخه سواری در این مجموعه ایجاد شده تا جوابگوی نیازهای بازتماشامایندگان با سلیقه های مختلف باشد.

یکی از محبوب ترین بخش های این محدوده سرگرمیی، جهت پیاده روی Wulugul است؛ یک گردشگاه ساحلی به طول دو کیلومتر که بین بندر دارلینگ و خلیج قرار گرفته است. در این جهت نمونه های زیبایی از هنرهای عمومی را خواهید دید که در گوشه وکنار راه نصب شده اند. به وسیله تورهای متعددی که برپا می گردد می توانید با تاریخچه این منطقه حفاظت شده و اهالی بومی آن آشنا شوید.

باغ وحش تارونگا (Taronga Zoo)

در باغ وحش تارونگا، می توانید از نزدیک با حیات وحش استرالیا آشنا شوید. البته به غیر از گونه های بومی استرالیا، حیواناتی از سایر نقاط جهان نیز در این باغ وحش نگهداری می گردد. علاوه بر تماشای گونه های حیات وحش، از این باغ وحش می توانید منظرههای زیبایی از افق شهری سیدنی را ببینید. این باغ وحش در بخش شمالی بندرگاه قرار گرفته و جاذبه های فراوانی دارد. به خصوص برای کسانی که همراه با خانواده و بچه ها سفر می نمایند یک سرگرمی چند ساعته عالی است. به غیر از نمایش حیوانات، رویدادهای متنوعی در باغ وحش اجرا می گردد که معمولا مورد توجه گردشگران قرار می گیرد. کنسرت های تابستانی یکی دیگر از برنامه های این باغ وحش است. بلیط باغ وحش را می توانید از قبل بخرید.

جرج استریت (George Street)

خیابان جرج استریت، قدیمی ترین خیابان استرالیا است. در شروع یک جهت بی نام و نشان بوده ولی امروزه به یکی از مهم ترین معابر شهر تبدیل شده است. ساختمان های بلند اداری، فروشگاه ها و بناهای تاریخی متعددی در این خیابان قرار گرفته اند. یکی از مهم ترین بناهای این خیابان که قبلا هم آن را معرفی کردیم، بنایی به سبک رومانسک به نام ساختمان ملکه ویکتوریا است. این ساختمان با گنبدهای زیبا، شیشه های رنگی و فروشگاه های شیک و مجللی که دارد، مهم ترین جاذبه این خیابان است. بناهای قدیمی زیادی به سبک های معماری مختلف مثل گوتیک در این خیابان قرار گرفته است که معمولا مورد توجه علاقه مندان به معماری قرار می گیرد. کلیسا، فروشگاه های مختلف از برندهای مشهور و طراحان مد دیگر تماشای های این خیابان را تشکیل می دهند. در واقع جرج استریت را می توان یکی از مهم ترین خیابان های تجاری و مراکز خرید شهر نامید.

هاید پارک (Hyde Park)

در مرکز منطقه مالی سیدنی، فضای سبزی به نام هاید پارک ساخته شده که با جود آب نماها، باغچه ها، حوض ها و فضای سبز زیبایی که دارد، برترین مقصد برای یک پیک نیک کوتاه چند ساعته است. این پارک که بیشتر شبیه یک پارک مرکزی کوچک است، فرصتی عالی برایتان فراهم می نماید تا سرگرمیی کم هزینه در سیدنی داشته باشید و با سبک زندگی اهالی و حال و هوای شهر، آشنا شوید. بناهای یادبود و آب نماهایی به یاد جنگ جهانی اول در این پارک قرار گرفته است. در نیمه شمالی پارک، یک میدان کوچک قرار گرفته است که اطراف آن را سه بنای قدیمی شامل یک کلیسا و دو بنای دیگر احاطه نموده اند. این پارک بین سال های 1817 تا 1819 ساخته شده و یک بار هم بین سال های 1975 تا 1984 بازسازی شده است. حتی یک موزه هم در این پارک قرار گرفته است که برای آشنایی با تاریخچه اولین ساکنان استرالیا، موقعیت خوبی است.

گالری هنر نیو ساوت ولز (Art Gallery of New South Wales)

گالری هنری نیو ساوت ولز، که با پارک های زیبا احاطه شده، یکی از مهم ترین و متمایزترین موزه های هنری استرالیا است. بنای این نگارخانه متعلق به سال 1885 است. گالری های بزرگ و فضایی تماشای دارد. آثار بی نظیری در این موزه به نمایش درآمده که شامل آثاری از هنرمندان مشهور و اساتید اروپایی و آسیایی و آثار هنر مدرن از سراسر جهان است. یکی از بزرگترین مجموعه های هنر بومی در این موزه نگهداری می گردد. بعد از تماشای این موزه و لذت بردن از آثار ارزشمند و تحسین کردن آنها، می توانید در کافه یا رستوران موزه استراحت کنید یا از فروشگاه هدیه، برای عزیزان تان کادو بخرید.

کلیسای جامع سنت ماری (St. Marys Cathedral)

کلیسای جامع سنت ماری بین سال های 1868 تا 1882 ساخته شده است. این کلیسا درست مقابل هاید پارک قرار گرفته است و یکی از سمبل های شروع کلیسای کاتولیک در استرالیا است. این لندمارک تماشای و باشکوه، به سبک نئوگوتیک ساخته شده و دو گنبد دارد. برای طراحی بخش های مختلف این کلیسا، از کلیساهای مشهور جهان الهام گرفته شده است. فضای داخلی کلیسا با وجود پنجره هایی با شیشه های رنگی و طرح های زیبا، بسیار تماشای و مجذوب کننده است. کریسمس یکی از برترین ایام سال برای بازدید از این کلیسا است زمانی که کلیسا با ریسه ها و نورهای رنگی و تزیینات مخصوص کریسمس به زیبایی مزین می گردد.

خیابان Macquarie

خیابان Macquarie از هاید پارک در سمت جنوب تا خانه اپرای سیدنی در سمت شمال کشیده شده و یکی از شیک ترین خیابان های شهر است. در این خیابان بناهای قدیمی زیادی وجود دارد که متعلق به دوران استعمار است. در این خیابان و از بالای برخی از ساختمان های آن می توانید منظرههای زیبایی از بندرگاه سیدنی را تماشا کنید و لذت ببرید. در سال 1816، ساخت و ساز بیمارستان سیدنی در همین خیابان به خاتمه رسید و همین مسئله باعث شده که پزشکان زیادی مطب های خود را به این خیابان منتقل نمایند. کافه ، کتابخانه، محوطه مرکزی، قدیمی ترین کتابخانه استرالیا در همین خیابان قرار دارند.

محله چینی ها (چاینا تاون)

در محله چینی های سیدنی جاذبه های زیادی برای لذت بردن وجود دارد. فروشگاه هایی که محصولات و سوغاتی های خاص چینی می فروشند، رستوران های سنتی با غذاهای محلی چینی و تزیینات جالبی که مطمئنا توجهتان را جلب می نماید. در دو طرف این محله، دروازه شیر وجود دارد و یک محله کوچک مخصوص عابر پیاده است. بازارهای شبانه یکی دیگر از مجذوب کنندهیت های این منطقه است. مراسم مختلف و به خصوص جشن سال نوی چینی با آداب و رسوم و تزیینات خاص در این محله با شور و شوق زیادی برپا می گردد که معمولا مورد توجه گردشگران قرار می کیرد. اگر دوست دارید گوشه ای از چین را در سفر به استرالیا تجربه کنید، بازدید از محله چینی ها را از دست ندهید.

رژیم غذایی

استرالیا از نظر غذا هیچ کمبودی ندارد. تنوع قومیت های مختلف در سیدنی باعث شده که این شهر رستوران های قومی فراوانی داشته باشد. در این رستوران ها می توانید انواع غذاهای لذیذ از سراسر جهان را امتحان کنید. رستوران های شیک و کافه های خلاقانه در گوشه و کنار این شهر وجود دارند که منوی آنها بسیار متنوع است و از همه جای جهان، غذا و نوشیدنی و دسر دارد. اگر در سفر به سیدنی قصد دارید محصولات و غذاهای خاص استرالیایی بخورید، نگاهی به لیست زیر بیاندازید.

پاولوا (Pavlova)

این دسر استرالیایی را از روی نام یک بالرین به نام آنا پاولوا نام گذاری نموده اند. هنوز هم این دسر قدیمی در بسیاری از رستوران های سیدنی سرو می گردد. این دسر را با مرنگ، خامه فرم گرفته و پالپ پشن فروت تهیه می نمایند. گاهی از کیوی و انواع بری هم استفاده می نمایند.

بیسکوییت شکلاتی Tim Tams

این بیسکوییت های شکلاتی، ساده ولی لوکس هستند. دو بیسکوییت شکلاتی که بین آنها کرم شکلاتی قرار گرفته است و روی آن با شکلات براق پوشانده شده است. از دهه 1960، فراوری این بیسکوییت ها شروع شده و مدل کلاسیک آن با شکلات سفید، شکلات شیری یا دارک چاکلت پوشیده می گردد.

بیسکوییت آنزاک (Anzac)

دستور تهیه این بیسکوییت نمادین استرالیایی به نحوی تنظیم شده که بیشترین ارزش غذایی را داشته باشد و بتواند سفرهای طولانی دریایی را دوام بیاورد و تازه بماند. به همین علت در ترکیبات آن تخم مرغ وجود ندارد. این بیسکوییت ها را برای سربازان جنگ تهیه می کردند. هنوز هم این بیسکوییت ها فراوری می گردد و تقریبا شکل و شمایل اصلی خود را حفظ نموده است.

قهوه سیاه و پوره آووکادو

پوره آووکادو با طعم نعناع و لیمو در کنار نان سبوس دار و یک فنجان قهوه سیاه، یکی از میان وعده هایی است که می توانید در کافه های سیدنی نوش جان کنید. فردی به نام بیل گرنجر در سال 1993 این میان وعده را در کافه اش سرو کرد و از آن موقع به بعد به یکی از موارد استاندارد منوی کافه ها تبدیل شده است.

میگوی استرالیایی

استرالیا برترین جا برای امتحان کردن انواع غذاهای دریایی است. اگر از دوستداران غذای دریایی باشید در سیدنی می توانید از هزاران رستوران غذای دریایی این شهر، برترین و تازه ترین غذاها را امتحان کنید و لذت ببرید. در میان انواع غذای دریایی، میگو و شاه میگوی استرالیایی معروفیت بیشتری دارند و در سفر به سیدنی فرصت امتحان کردن آنها را نباید از دست بدهید.

منبع: کجارو / planetware.com / goodfood.com.au / travel.usnews.com / nomadicmatt.com / lonelyplanet
انتشار: 10 اسفند 1400 بروزرسانی: 10 اسفند 1400 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 1163

به "تور استرالیا ارزان: راهنمای سفر به سیدنی ؛ استرالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استرالیا ارزان: راهنمای سفر به سیدنی ؛ استرالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید