تور اروپا: 20 تا از دیدنی های بندر انزلی ، بهشت کوچک اروپایی در ایران

به گزارش زرین گراف، دیدنی های بندر انزلی که شامل جاذبه های طبیعی و فرهنگی متنوعی است هر سال گردشگران زیادی را از سراسر ایران به این شهر که به علت موقعیت بندرگاهی و پرباران بودن، اروپای کوچک نامیده می گردد جلب می نماید. بندر انزلی به علت نزدیک به کشورهای شمالی و نیز مسیرهای ارتباطی به اروپا به وسیله رود ولگا و دریای سیاه از جنبه مالی و استراتژیک هم برای ایران اهمیت زیادی دارد.

تور اروپا: 20 تا از دیدنی های بندر انزلی ، بهشت کوچک اروپایی در ایران

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

بندر انزلی در طول تاریخ و به خصوص صد سال گذشته، یکی از شهرهای تجاری مهم ایران بوده است و از اولین شهرهای ایران بوده که به دلیل ورود مهاجران ارمنی و اروپایی که از جنگ جهانی گریخته بودند با فرهنگ غربی آشنا شد. در این مقاله قصد داریم از تماشای های بندر انزلی برایتان بگوییم. با مجله خبرنگاران همراه باشید.

تماشای های بندر انزلی : اروپای کوچک شمال ایران

انزلی ، بهشت کوچک اروپایی در ایران

بندر انزلی زیبا انقدر تماشای و رفتنی دارد که شاید یک بار سفر برای رفتن به تمام آن ها کم باشد، اما برخی از تماشای های بندر انزلی مشهورتر هستند و در بالای فهرست تمام گردشگرهای این شهر واقع شده است مثل تالاب انزلی، اسکله غازیان، بلوار ساحلی و…در ادامه مطلب این تماشای های خاص را به شما معرفی می کنیم.

تالاب انزلی ، از معروف ترین جاهای تماشای بندر انزلی

تالاب انزلی

تالاب انزلی آنقدر مشهور و شناخته شده است که تعداد زیادی از گردشگران فقط با هدف تماشا این تالاب راهی بندر انزلی می شوند. این تالاب که از مهم ترین تماشای های بندر انزلی است، یکی از مهم ترین تالاب های کشور است و در جنوب غربی شهر انزلی واقع شده است. این جا زیستگاه بیش از صد گونه از پرندگان بومی و مهاجر، 50 گونه ماهی است و با وجود لاله ی مرداب و نیلوفر های آبی که در تمام تالاب وجود دارند و منظره ای بی نظیر به وجود آورده اند، مقصدی منحصربه فرد برای گردشگری طبیعت است. سفر با قایق روی تالاب یکی از لذت بخش ترین خاطرات سفرتان به بندر انزلی را رقم خواهد زد. می توانید پیش یا پس از گردش روی تالاب در هتل ها و کافه های کنار تالاب خودتان را به چای و قهوه یا وعده ای غذای شمالی مهمان کنید و از وقت گذرانی با منظره مرداب لذت ببرید.

منطقه حفاظت شده سرخانکل

تماشای نیلوفرهای دریایی باشکوه در سرخانکل

برای تماشا نیلوفرهای آبی مشهور تالاب انزلی باید به بخش حفاظت شده سرخانکل بروید. منطقه سرخانکل در واقع بخشی از تالاب انزلی است. بسیاری از پرندگان مهاجر مانند انواع مرغابی ها، کاکایی، پرستوی دریایی، طاووسک و قو و…در بخش حفاظت شده سرخانکل زمستان گذرانی می کنند. گونه های گیاهی شاخص تالاب انزلی مانند آزولا، لاله تالابی و نی و نیلوفرآبی هم در منطقه حفاظت شده وجود دارند. نیلوفرهای آبی از جنبه زیستی هم اهمیت زیادی دارند چرا که منطقه رویش آنها محل اصلی تخم ریزی پرستوهای دریایی تالاب است.

بلوار ساحلی بندر انزلی

بلوار زیبا و خاص انزلی یک طراحی منحصربه فرد دارد

اغراق نیست اگر بگوییم بلوار ساحلی در کنار تالاب در بالای فهرست تماشای های بندر انزلی قرار دارند. اصلا شاید دلیل اینکه بندر انزلی را اروپای کوچک می نامند وجود همین بلوار زیبا باشد که یک طرفش منظره بندر و کشتی هاست و طرف دیگر درختانی سرسبز و زیبا که در هر فصلی زیبایی خاص خود را دارند. قدم زدن در این بلوار که چراغ های زیبا هم به جاذبه اش افزوده اند را نباید فراموش کنید.

موج شکن انزلی ، تصویر یک رویا

موج شکن انزلی شبیه به یک رویای زیباست

مگر می گردد به انزلی سفر کرد و از موج شکن تماشا نکرد؟ تقریبا هرکس که به بندر انزلی سفر نموده یک عکس کنار موج شکن دارد. موج شکن 500 متری انزلی در اصل برای جلوگیری از آسیب تماشا کشتی ها در اثر موج های دریا ساخته شد و کارش ساختش سال 1293 یعنی104 سال پیش به خاتمه رسید.

جاهای تماشای بندر انزلی

از بلوار ساحلی منظره زیبایی از موج شکن انزلی دیده می گردد و از این بلوار می توانید پیاده تا موج شکن بروید. موج شکن رو بخش غربی و شرقی دارد و از هر کس که بپرسید به راحتی آدرسش را پیدا می کنید.

کشتی سرگرمیی میرزا کوچک خان

تجربه یک شب به یاد ماندنی در کشتی سرگرمیی میرزا کوچک خان

سفر با کشتی سرگرمیی تجربه لذت بخش بی نظیری است که در دریای خزر هم با کشتی سرگرمیی میرزاکوچک خان جنگلی امکان آن وجود دارد. کشتی پنج طبقه میرزا کوچک خان دهه هشتاد میلادی در ژاپن ساخته شده و می تواند تا 250 مسافر را بین شهرهای داخلی و خارجی دریای خزر جابه جاکند. گردشگرانی که دوست داشته باشند شبی به یادماندنی را روی دریای خزر سفر کنند می توانند در مرکز اقامتی کشتی که امکاناتی در حد یک هتل چهار ستاره دارد، اقامت کنند.

حافظیه انزلی ، پناهگاه عاشقان موسیقی

موزیک جیگا یا حافظیه از گذشته محل برگزاری کنسرت های موسیقی بوده است

موزیک جیگا یا محل موزیک انزلی که به دلیل شباهت با حافظیه شیراز، حافظیه انزلی نامیده می گردد، بنای سفید رنگی است که در بلوار ساحلی واقع شده است. موزیک جیگا حدود بیش از هشتاد سال پیش یعنی سال 1311 ساخته شده و از همان زمان محل برگزاری کنسرت ها و مراسم عمومی در شهر انزلی است.

دهکده ساحلی انزلی ، مدرن و زیبا

دهکده ساحلی بندر انزلی | یک محل اقامت مدرن و زیبا

دهکده ساحلی انزلی بزرگ ترین باغ شهر ایران است که در سال 1348 ساخته شده است. دهکده ساحلی در منطقه غازیان انزلی واقع شده است و با وجود رستوران ها، کافه ها، ویلاها، پلاژها و و مراکز خرید و زمین های ورزشی محل بسیار مجذوب کنندهی برای خوش گذرانی و سرگرمی و شکم گردی است.

کاخ میان پشته یا کاخ موزه بندر انزلی

کاخ میان پشته محل اقامت رضاخان بوده است

بندر انزلی به دلیل نزدیکی به روسیه تزاری و نیز مهاجران ارمنی، از معماری همسایه شمالی تأثیر زیادی پذیرفته که این در ساختمان های مختلف شهر و اصولا معماری شهر مشهود است. یکی دیگر از تماشای های بندرانزلی کاخ میان پشته یا کاخ موره بندر انزلی است که در سال 1312 ساخته شده و نمای بسیار زیبایی دارد. این کاخ اکنون به موزه نظامی تبدیل شده و انواع سلاح ها از دوره صفویه در آن نگهداری می گردد.

برج ساعت یا مناره انزلی

برج ساعت | قدیمی ترین بنای انزلی

برج ساعت یکی از قدیمی ترین جاذبه های شهر انزلی و در زمان ناصرالدین شاه و به دستور حاکم وقت انزلی ساخته شده است. طبق نوشته های مورخین، حاکم گیلان آن را درسال 1230 هجری قمری یا 1194 شمسی از آجر ساخته است. هدف از ایجاد این بنا، دیده بانی از دریا بوده است و از آن به عنوان فانوس دریایی هم استفاده می شده است تا دریانوردان شب هنگام، ساحل را با مشاهده روشنایی در بالای منار، خود را به داخل کانال برسانند. ساعت این برج زیبا که در حوالی خیابان سپه انزلی واقع شده است هنوز زمان را درست نمایش می دهد.

هتل بهشت تالاب ، یک جای زیبا برای اقامت

هتل بهشت تالاب | یک محل اقامت خاص

این هتل یکی از تماشای های بندر انزلی است که معماری خاصی دارد و ساختمان هتل به شکل ویلاهای مجزا است. اگر قصد اقامت در هتل را ندارید می توانید ساعاتی را در رستوران شناور هتل که روی تالاب است بگذرانید و از هوا و منظره خوش لذت ببرید.

آخرین تماشای بندر انزلی یک محل خاص است که به جز محلی ها کمتر گردشگری با آن آشنا است. البته این مکان کمی از بندر انزلی فاصله دارد و بعد از این روستا یک پارک جنگلی واقع شده است که در دل پارک برکه ای زیبا وجود دارد که می توانید ساعاتی در کنار آن از سکوت باشکوه جنگل لذت ببرید.

بازارهای انزلی : گردشگاه هایی منحصربه فرد

از بازارهای سنتی تا مدرن در بندر انزلی

حتی اگر به خرید و بازار علاقه ندارید، ما پیشنهاد می کنیم به بازارهای انزلی سر بزنید. این بازارهای که معمولا قدمت تاریخی دارند انقدر مجذوب کننده و خاص هستند که حسابی سرگرم تان می کنند.

بندر انزلی هم مانند تمام شهرهای شمال کشور یک بازار محلی دارد که از تماشای های دلپذیر شهر محسوب می گردد. شنبه بازار انزلی از سال 1307 برپا است و روستائیان محصولات کشاورزی و لبنیات و دست ساخته های خود را در این بازار عرضه می کنند.

بازار سپه ، قدیمی و خاطره انگیز

خیابان سپه بندرانزلی

تماشای های بندر انزلی که در خیابان سنگفرش و زیبای سپه واقع شده است. در مغازه های این بازار انواع پوشاک و کفش به فروش می رسد. اما مهم تر از مغازه ها حال و هوای خاص و نوستالژیک بازار با کوچه های کم عرض سنگفرش و ساختمان های قدیمی است.

بازار آسیای میانه ، قدم زدن و خرید کردن

بازار آسیای میانه | بندر انزلی

در کنار ساحل زیبای انزلی واقع شده است و از ساختمان با نمایی زیبا دارد که از تماشای های بندر انزلی است. می توانید پس از قدم زدن در ساحل ماسه ای و دلپذیر انزلی سری هم به این بازار پررفت وآمد و متنوع بزنید.

بازار آسیای میانه | بندر انزلی

بازار گیلار ، وقت خوب خرید

بازار بزرگ گیلار | جاهای تماشای بندر انزلی

یکی از دیگر از بازهای انزلی است که در منطقه غازیان واقع شده است و اجناس ترک و روس در آن به فروش می رسند.

انزلی شهر خوب آرامش است. شبیه به رویاهاست. شما هم تجربه خودتان را با ما شریک شوید و از جاهای تماشای بندر انزلی بگویید.

آپدیت جاهای تماشای انزلی

ساحل بندر انزلی

اصلا نیازی نیست بگوییم که ساحل بندر انزلی یکی از مهم ترین جاذبه های تماشای این شهر ساحلی به شمار میرود. مگر می گردد به بندر انزلی سفر کنیم و سری به ساحل آن نزنیم؟ خط ساحلی بندر انزلی یکی از زیباترین سواحل ایران محسوب می گردد که 42 کیلومتر طول دارد. در طول بهار تنها کافیست نفسی عمیق بکشید تا مشام شما از عطر بهار نارنج پر گردد و ریه های خود را سرشار از اکسیژن خالص کنید. در این خط ساحلی، بلوار ساحلی و بعلاوه اسکله بندر انزلی جزء مهم ترین جاذبه های گردشگری هستند که حتما باید سری به آنها بزنید.

آدرس ساحل بندر انزلی: انزلی، خیابان پاسداران

ساعت بازدید: 24 ساعته

هزینه بازدید: رایگان

پارک جنگلی بندر انزلی

استان گیلان و مخصوصا منطقه زیبای تالش، شگفت انگیزترین منظره ها طبیعی کل کشور را در خود جای داده اند. اگر می خواهید چیزی جز سرسبزی و زیبایی نبینید، بهتر است سری به پارک جنگلی بندر انزلی بزنید. پارک جنگلی انزلی یکی از مهم ترین تماشای های بندر انزلی محسوب می گردد که در جاده رشت - انزلی واقع شده است. با وجود آنکه این پارک جنگلی از نظر پوشش گیاهی بسیار بکر و انبوه است، اما در عین حال امکانات رفاهی و خدماتی زیادی نیز در آن تعبیه شده تا گردشگران بتوانند با خیال آسوده در بین درختان سرسبز آن چادر بزنند و از منظره ها اطراف لذت ببرند.

گفتنی است که در بخش ورودی پارک جنگلی انزلی، یک نمایشگاه صنایع دستی وجود دارد. همانطور که می دانید، مردم گیلان دارای فرهنگی بسیار شیرین و منحصر به فرد هستند و به همین دلیل بازدید از نمایشگاه صنایع دستی آنها، خاطره ای خوش در سفرتان خواهد بود. پس در سفر به انزلی، حتما حداقل یک بار هم که شده، از این پارک جنگلی زیبا تماشا کنید.

آدرس پارک جنگلی بندر انزلی: انزلی، جاده رشت به انزلی

ساعت بازدید: 24 ساعته

هزینه بازدید: رایگان

مرکز تجاری ونوس و ستاره شمال

تا به اینجای کار در خصوص تماشای های بندر انزلی و طبیعت بکر آن صحبت کردیم. اما در سفر هر کس سلیقه خاصی دارد و بسیاری از افراد گشت و گذار در مراکز تجاری بزرگ شهرهای دیگر را حتی به طبیعت گردی ترجیح می دهند. اگر شما نیز به گشت زنی در مراکز تجاری بزرگ علاقه مند هستید، ما به شما مرکز تجاری ونوس و ستاره شمال انزلی را معرفی می کنیم. این مرکز خرید در سال 1392 افتتاح شد و هدف از افتتاح آن، تنها جذب گردشگران داخلی و خارجی بود. مجتمع تجاری ستاره شمال با 21 هزار متر مربع وسعت و شش طبقه سازه، یکی از برترین مراکز خرید در منطقه آزاد انزلی محسوب می گردد.

از طرف دیگر مرکز خرید ونوس که در سال 1385 افتتاح شده است و 52 هزار متر مربع وسعت دارد، با 800 غرفه تجاری، یکی دیگر از مراکز خرید مهم در منطقه آزاد انزلی به شمار می آید. همانطور که اشاره نمودیم، بندر انزلی جزء منطقه ها آزاد ایران محسوب می گردد و به همین دلیل می توانید اجناس با کیفیت خارجی را با قیمتی بسیار منطقی و ارزان تهیه کنید. پس اگر برای خرید به انزلی سفر نموده اید، بهتر است حتما از مراکز تجاری ونوس و ستاره شمال تماشا کنید.

آدرس مرکز خرید ونوس: استان گیلان، رشت، بزرگراه رشت به انزلی شهید فاتحی سازمان منطقه آزاد انزلی فاز گردشگری و تجارت بلوار

شماره تماس: 01344451331

ساعت کار: 10 صبح تا 23:30 شب

هزینه بازدید: رایگان

آدرس مرکز خرید ونوس: گیلان - بندرانزلی منطقه آزاد انزلی، مجتمع تجاری ستاره شمال

شماره تماس: phone01301813202015

ساعت کار: 10 صبح تا 23:30 شب

هزینه بازدید: رایگان

آکواریوم انزلی

تماشای گونه های جانوری در هر جای جهان بسیار هیجان انگیز است. اما گونه های جانوری محدود به پرندگان و آنهایی که روی زمین زندگی می کنند نمی گردد و باید گفت که عجایب اعماق دریا به مراتب هیجان انگیزتر از شگفتی های روی زمین خواهند بود! از این رو در کشورها و شهرهای مختلف، آکواریوم های بسیار بزرگی را بنا می کنند تا مسافران بتوانند از این موجودات عجیب زیر آب تماشا کنند. در ایران نیز مجموعا دو آکواریوم بزرگ، یکی واقع در اصفهان و دیگری واقع در بندر انزلی وجود دارند. آکواریوم انزلی که به نام آکواریوم فانتستیک شناخته می گردد، یکی از برترین و بزرگ ترین آکواریوم های ایران به شمار میرود که حدود 30 میلیون یورو ارزش دارد. این آکواریوم با وسعت 10 هزار متر مربع در چهار طبقه بنا شده است. تونل آبی 43 متری این آکواریوم یکی از مهم ترین مشخصه های آن است که در آن می توانید از نمای نزدیک، جانداران زیر دریا را ببینید و احساس کنید که در کف اقیانوس قدم می زنید.

گفتنی است که حدود هشت هزار نوع ماهی مختلف در این آکواریوم حضور دارند که در این میان می توان به انواع ماهی های تزئینی، کوسه ماهی و انواع مار ماهی و موجودات سمی زیر دریا اشاره نمود که بسیار کمیاب و تماشای هستند. در این مجموعه انواع امکانات رفاهی و خدماتی همچون شهر بازی، سینمای چند بعدی، سالن بولینگ، سوئیت جهت اقامت، رستوران، اتاق بازی های کامپیوتری، باغ خزندگان، سینمای واقعیت مجازی و بعلاوه کافی شاپ وجود دارد.

آدرس آکواریوم بندر انزلی: گیلان، انزلی، بلوار شهید فاتحی

شماره تماس: 01334438596

ساعت کار: همه روزه از ساعت 11 صبح تا 21:30 شب

هزینه بازدید: برای بچه ها بین 3 تا 12 سال: 49 هزار تومان

برای بزرگسالان: 69 هزار تومان

برای بچه ها زیر سه سال: رایگان

پل غازیان

پل غازیان یکی دیگر از تماشای های بندر انزلی محسوب می گردد که در راستا ارتباطی تهران - رشت واقع شده است. این پل روی رودخانه انزلی و ما بین غازیان و میان پشته واقع شده است و در دوران خود، یکی از پیشرفته ترین پل های جهان به حساب می آمد. در سال 1314 شمسی، احداث این پل شروع شد و نهایتا در سال 1316، یعنی 18 ماه بعد، پروژه ساخت آن به خاتمه رسید. این پل که از بتن مسلح شده ساخت شده است، در سال 1317 به بهره برداری رسید. پل غازیان انزلی به یاری شرکت آلمانی سنتاب ساخته شده است و کشورهایی همچون سوئد نیز در احداث آن نقش داشته اند.

آدرس پل غازیان: گیلان، بندر انزلی، خیابان تکاوران، پل غازیان

ساعت بازدید: 24 ساعته

هزینه بازدید: رایگان

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور
انتشار: 11 مرداد 1401 بروزرسانی: 11 مرداد 1401 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 1298

به "تور اروپا: 20 تا از دیدنی های بندر انزلی ، بهشت کوچک اروپایی در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا: 20 تا از دیدنی های بندر انزلی ، بهشت کوچک اروپایی در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید