دیوان سالاری در جهان به روایت تصویر

به گزارش زرین گراف، کارمندان اداره تقریبا نصف عمرشان را در دفترهای کارشان می گذرانند. در دفاتر کار آنان با مسایل گوناگونی روبرو می شویم. یان بانینگ، عکاس و هنرمند خلاقی است که به این موضوع پرداخته است. با خبرنگاران همراه باشید تا مجموعه عکس دیوان سالاری در جهان اثر این عکاس آلمانی را ببینیم.

دیوان سالاری در جهان به روایت تصویر

دیوان­ سالاری در دنیا، مجموعه مطالعه ی تصویری و تفضیلی است که به وسیله یان بانینگ (Jan Banning)، عکاس آلمانی بر روی فرهنگ، مراسم مذهبی و نمادهای حاکمیت مدنی و کارمندان آن، در هشت کشور در پنج قاره، اجرا شده است. جان به بولیوی، چین، فرانسه، هند، لیبریا، روسیه، یمن و آمریکا سفر کرد تا از کارکنان دولتی در محل کارشان، از ادارات مالی تا اداره پلیس، از دولتیان تا منشی های محلی، در حالی که پشت میزشان نشسته اند، عکس بگیرد. نتیجه، نگرشی شگفت انگیز به زندگی کارمندان دولتی است.

یان بانینگ در مصاحبه ای به نیویورکر (The New Yorker) گفت که این مجموعه با افتضاح ترین مأموریتی که تا به امروز دریافت نموده بود، آغاز شده است. تدوینگرِ بانینگ از او خواسته بود تا از عدم متمرکزسازی اداره حمایت از توسعه هلند برای یک داستان، عکس بگیرد. به نظر بانینگ این کار قابل تصویربرداری نبود. اما آنچه در ابتدا به عنوان یک پروژه خسته نماینده آغاز شد، نهایتا با بازتابی خویشتن نگر در روش­ های اداری در سراسر دنیا سرانجام یافت.

بانینگ می گوید:

چیزهای خیلی بیشتری برای دریافتن در عکس ها وجود دارد. اگر در آن ها تامل کنید چیزی از آن کشور برای شما به ارمغان می آورد، به ویژه درباره بوروکراسی.

بازدیدها همواره اعلام نشده صورت می گرفت، درصورتی که از قبل خبر داده می شد، کارمندان سعی در منظم کردن فضای کار می کردند. بانینگ می خواست هر دفتری را با تمام شکوه بی نظمی خودش ببیند، درست مثل هر شهروندی که در روز ممکن است با آن روبرو گردد. بعد از درخواست مجوز از ادارات رده بالا، بانینگ و نویسنده همراهش ویل تینمانس (Will Tinnemans) بدون اطلاع قبلی به دفتری می رفتند و اگر بانینگ از فضا خوشش می آمد، تینمانس بلافاصله مصاحبه با کارمند را آغاز می کرد تا بانینگ وسایلش را مهیا کند. قبل از این که کارمند دولتی دقیقا بفهمد چه اتفاقی دارد می افتد، عکس ها گرفته می شد.

هند، بیهار

ساشما پراساد (متولد 1962) یک دستیار منشی در کابینه وزیران استان بیهار (با جمعیت 83 میلیون نفر) در هیئت دبیران قدیمی در مرکز استان پاتنا است. او پس از مرگ همسرش به دلایل حمایت گرانه در همان بخشی استخدام شد که همسرش تا سال 1997 در آن جا کار می کرد.

حقوق ماهانه: 5000 روپیه (110 دلار ، 100 یورو).

سوریندا کومار ماندال (متولد 1946) بازرس کنترل مالیاتی در ساختمان تاکورگنج است که در بخش معینی از ناحیه کیشانگَنج استان بیهار مالیات جمع آوری می نماید.

حقوق ماهانه: 9500 روپیه (189 یورو، 208 دلار آمریکا).

چین، شان دونگ

کیو شآاو فِنگ (متولد 1964)، ژنرال ارشد در منطقه جینینگِ استان شان دونگ، در دفترخانه اداره تردد و اتباع خارجی است.

حقوق ماهانه: 3100 رنمینبی (384 دلار آمریکا، 286یورو).

وانگ نینگ (متولد 1983) در دفتر امور مالی در انجمن GU Lou شهر یا ن ژو استان شان دونگ کار می نماید. او به سرمایه گذاران در منطقه خود مشاوره مالی می دهد و افسر رابط میان دولت و سرمایه گذاران محلی است. وانگ نینگ ازدواج ننموده و با والدینش زندگی می نماید.

حقوق ماهانه: 2100 رنمینبی(260 دلار آمریکا، 228 یورو).

فرانسه، اووِرنی

موریس وینترستاین (متولد 1949) در شهر کلرمون فران در کمیسیون توسعه فرصت های برابر شهروندی در دو اداره ادغام شده اووِرنی و پوی-دِ-دوم کار می نماید. او هم چنین مسئول پروژه امور مذهبی، به خصوص اسلام است. حقوق ماهانه:

1550 یورو(2083 دلار آمریکا).

خانم جوان کنار او لیندا خطابی (متولد 1989) کارآموزی است که در پی آموزش به عنوان منشی است.

لیبریا

آدولف دالانی کبیر در دفتر نوسازی در مرکز فرماندهی پلیس ملی فرانسه در مرکز مونرُوویا کار می نماید. قربانیان حوادث رانندگی مایل اند کمی پول بیشتر بپردازند تا بخش دالانی به سرعت گزارش مطلوبی برای ارائه به قاضی تهیه کند.

حقوق ماهانه: 1000 دلار لیبریا (18 دلار آمریکا، 17 یورو).

هنری گری (متولد 1940) مأمور عالی رتبه دولت در ناحیه جیباپو (Gbaepo) کانویکن، رودخانه جی کاونتی است. در طول جنگ دنیای، اداره به کلی نابود و غارت شد به طوری که تنها یک دیوار باقی ماند. گری یازده کارمند دارد که تنها چهار نفر از آن ها حقوق می گیرند، بقیه آن ها داوطلبانه کار می نمایند. او هیچ بودجه ای نداشته و بیش از دو سال حقوق طلب دارد. دیروز او به مرکز رفت تا حقوق دو ماه را دریافت کند: دو حقوق 975 دلاری لیبریا (17×2 دلار آمریکا، 16×2 یورو). تمام دارایی او 600 لیبریا (10 یورو، 11 دلار آمریکا) است. گری پدر 34 فرزند است که 13 نفرشان وابسته به او هستند و هم­چنین 18 نوه دارد.

روسیه، سیبری

مارینا نیکولایونا برزینا (متولد 1962) خواننده سابق و رهبر گروه کُر، اکنون به عنوان منشی مدیر بخش مالی در اداره خدمات و تدارکات استان تومسک کار می نماید. او نمی خواهد حقوق ماهانه اش را معین کند.

نیکولاویچ ایلیچ ولکُو (متولد 1954) فرماندار روستای الکساندروسکی (با 1000 نفر ساکن) در استان تومسک است.

حقوق ماهیانه: 9000 روبل (321 دلار آریکا، 243 یورو).

آمریکا، تگزاس

رودی فلورس (متولد 1963) یکی از 118 تفنگ دار سواره تگزاس و کارمند اجرای قوانین استانی است که 254 شهرستان و بخشِ، محدودهِ او را پوشش می دهد. او در پلستاین (Palestine) شهرستان اندرسون در تگزاس مستقر و معینا مسئول سه شهرستان در این استان است.

حقوق ماهیانه: 5000 دلار (3720 یورو).

دی دی مک ایکِرن (متولد 1969) مدیر بخش صدور مجوز در اداره ی آیین نامه و صدور مجوز در آوستین، مرکز استان تگزاس است.

حقوق ماهانه: 5833 دلار (4240یورو).

یمن

علی عبدالمالک شوقا (متولد 1964) مسئول بایگانی مدارک در وزارت تجارت و بازرگانی در شهر تعز، استان تعز است.

حقوق ماهیانه: 30500 ریال (171 دلار آمریکا،117 یورو).

نَجا علی غَیت در وزارت کشاورزی و مرکز آموزش زنان روستایی، یک مشاور در ناحیه ماناخاه استان صنعا است.

حقوق ماهیانه: 28500 ریال (160 دلار ، 110 یورو).

بولیوی، پوتوسی

کنستانتینو آیاویری کاسترو (متولد 1950)، کارگر ساختمان سازی پیشین، اکنون کارمند پلیس رتبه 3 در شهرداری تینگوپایا ناحیه توماس فریاس است. ایستگاه پلیس هیچ تلفن، ماشین یا ماشین تحریری ندارد.

حقوق ماهانه: 800 بولیویناوس (100 دلار، 189یورو).

مارشال کاسترو روولو (متولد 1942) مغازه دار است و در میز انتهایی، کارمند مسئول ثبت تولد، مرگ و ازدواج در روستای میلارس (350 ساکن) برای شهرداری بتانزوس، ناحیه کودنلیو ساودرا بخش پوتوسی است. هم­چنین در میز جلویی مسئول رای گیری برای بخش پوتوسی است.

حقوق ماهیانه: 500 بولیویانوس (62 دلار، 55 یورو).

منبع: کجارو / amusingplanet.com
انتشار: 22 بهمن 1400 بروزرسانی: 22 بهمن 1400 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 1144

به "دیوان سالاری در جهان به روایت تصویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیوان سالاری در جهان به روایت تصویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید