اولین رایزنی رسمی اتحادیه اروپا و چین با هدف کاهش تنش ها

به گزارش زرین گراف، اتحادیه اروپا و چین امروز (دوشنبه) در نشستی مجازی با هدف کاهش تنش ها گفت وگو می نمایند. این اولین مذاکرات رسمی آن ها از زمان تیرگی روابط بر سر اتهام زنی اروپایی ها به چین درباره آنچه انتشار اطلاعات نادرست درباره ویروس کرونا می خواندند، محسوب می گردد.

اولین رایزنی رسمی اتحادیه اروپا و چین با هدف کاهش تنش ها

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، اوزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا و شارل میشل، رئیس شورای اروپا با لی کچیانگ، نخست وزیر و شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین کنفرانس ویدیویی برگزار خواهند کرد.

یک مقام ارشد آگاه از این نشست گفت: ما آماده همکاری با چین هستیم اما همچنین انتظار داریم چین به عنوان یکی از بزرگترین اقتصادهای دنیا، مسوولیت های خود را بر عهده بگیرد. این پاندمی بعضی نگرانی های اتحادیه اروپا را پررنگ نموده است.

انتظار نمی رود هیچ بیانیه مشترکی بعد از این نشست که ساعت 8 به وقت گرینویچ برگزار می گردد، منتشر گردد.

مقام های اتحادیه اروپا مدعی هستند که چین به دنبال فشار بر کشورهایی از اتحادیه اروپاست که از مدیریت آن در بحث کرونا انتقاد نموده اند و از رسانه های اجتماعی برای گسترش اخبار جعلی درباره اهمال اروپایی ها نسبت به بیماران مبتلا به کووید-19 استفاده می نماید. چین تمامی این اتهامات و ادعاها را رد می نماید.

حتی پیش از پاندمی کرونا، این دو شریک تجاری اختلافاتی داشتند که از جمله بر سر هنگ کنگ و یک پیمان سرمایه گذاری بود که در دست مذاکره قرار داشت. اتحادیه اروپا همچنین با فشار آمریکا برای اتخاذ موضعی سختگیرانه علیه چین روبرو است. این بلوک میان این دو قدرت مانده است و به هر دو نیاز دارد و نمی خواهد هیچکدام را از دست بدهد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 261

به "اولین رایزنی رسمی اتحادیه اروپا و چین با هدف کاهش تنش ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین رایزنی رسمی اتحادیه اروپا و چین با هدف کاهش تنش ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید