6 راز افرادی که روی تصمیمات خود مصمم اند

به گزارش زرین گراف، زندگی امروز / مطالبی که در ادامه مطالعه خواهید کرد حاصل مصاحبه با 6 شخص مختلف است که توانسته اند برای دو، سه و یا حتی 10 سال روی اهداف خود متمرکز باقی بمانند. رازهای موفقیت این افراد را در ادامه با هم مرور خواهیم کرد.

6 راز افرادی که روی تصمیمات خود مصمم اند

به گزارش زندگی امروز به نقل از بهترین ها، شما تا چه حد توانسته اید روی تصمیمات خود پایدار باقی بمانید؟ شاید تابه حال کارهایی زیادی را انجام داده باشید که به شما یاری نموده است روی اهداف خود برای سال نو تمرکز کنید.

مطالبی که در ادامه مطالعه خواهید کرد حاصل تبادل نظر با 6 شخص مختلف است که توانسته اند برای دو، سه و یا حتی 10 سال روی اهداف خود متمرکز باقی بمانند. رازهای پیروزیت این افراد را در ادامه با هم مرور خواهیم کرد.

تصمیمات آن ها گرداگرد تغییرات کوچک می چرخد

Fred Schebesta، موسس وب سایت finder.com توانسته برای مدت ده سال روی تصمیمات خود متمرکز باقی بماند. او در این مدت هر روز بهودهایی مانند گوش کردن به کتاب های صوتی و یا حذف برنامه های اضافی از گوشی خود را انجام داده است. او در این باره می گوید: اگر هر روز 1 درصد بهتر شوید، در انتها سال 365 درصد بهتر شده اید. تغییراتی که می توانید در طول یک سال و به وسیله بهبودهای کوچک ایجاد کنید عظیم هستند.

Fred Schebesta تصمیماتش را هر روز جلوی خود قرار می دهد و هیچ چیز دیگری را قبل از تیک خوردن این تصمیمات انجام نمی دهد. به گفته Fred Schebesta، این تصمیمات به او یاری نموده است تا درآمدش را رشد داده، فرهنگ شرکتش را بهتر کند و کسب وکارش را هم در سطح بین المللی توسعه دهد.

آن ها هر روز تصمیماتشان را می نویسند

سه سال قبل، Rabbi Shlomo Zalman Bregman تصمیم گرفت تا اطلاعاتی ارزشمند را به اشتراک گذاشته و به منظور دو برابر کردن دنبال نمایندگان خود، با بازدیدنمایندگان شبکه های اجتماعی و وب سایت تعامل برقرار کند. او باور دارد که در این جهت پیروز بوده؛ زیرا او هر روز صبح اهدافش را می نویسند.

او در این باره می گوید: من اعتقاد ندارم که یک متن ذهنی و یا نوشته شده در ابتدای تقویم سالیانه بتواند اهداف شما را زنده و در جلویتان قرار دهد. تبدیل کردن یک تصمیم به واقعیت اقداماتی بیش از این را می طلبد.

او ادامه می دهد: من یک جمله دارم که با آن زندگی می کنم: صفرهایی را به آن اضافه کن. برای مثال، یک بار ورزش کردن نمی تواند در کاهش وزن به شما یاریی بکند. اما اگر همین کار را 100 یا 1000 بار انجام دهید، می توانید به نتیجه برسید.

یادآوری دائمی کارهایی که می خواسته انجام دهد به آقای برگمن یاری نموده است تا روی تصمیمات خود متمرکز باقی بماند. به گفته خود او، تنها یک ماه پس از شروع سال نو، او توانست 100.000 دنبال نماینده در فیس بوک به دست آورد و اکنون هم 350.000 نفر هر هفته از ویدئوها، مقالات و محتواهای او استفاده می نمایند.

آن ها یک چرا قوی دارند

Eve Dawes، موسس Fitness by Eve، در سال 2012 برای خود تصمیماتی گرفت و هنوز هم روی این تصمیمات پایدار به جای مانده است. به گفته Eve Dawes، تصمیم او این بود که آماده کردن وعده های غذایی خود برای هفته را از پیش انجام دهد تا در نتیجه هم غذای سالم تری بخورد و هم روی همه چیز کنترل داشته باشد. این کار مزیت های دیگری هم برای او در پی داشت. برای مثال، او زمان بیشتری برای کار و رسیدگی به کارهای روزمره خود به دست آورد.

Eve Dawes می گوید که علت مصمم بودنش یک چرایی قوی بوده است. او در این باره می گوید: نوشتن اینکه که چرا این کار را انجام می دهید و چیزهایی که در حال حاضر در خصوص زندگی تان دوست ندارید به شما یاری می نماید که یک نقطه مرجع (یک چرا) داشته باشید و بتوانید پیشرفت خود را ببینید. او پیشنهاد می دهد که بعدازاین کار، موانع بالقوه را شناسایی نموده و قبل از وقوع، برای غلبه بر آن ها راه هایی را پیدا کنید.

تصمیمات آن ها دیگران را منتفع می نماید

حدود دو سال، فیلم Yes، ساخته جیم کری، الهام بخش Caleb Backe برای اتخاذ تصمیمات نو شد. در این فیلم، جیم کری یک کارمند است که مداوم به مشتریان نه می گوید و بعدازاینکه تصمیم می گیرد تا پاسخ خود را از نه به بله تغییر دهد، او به مشتریانی که پیش ازاین آن ها را رد نموده بود وام اعطا می نماید و بعدها متوجه می گردد که این مشتریان چقدر خوش حساب بوده اند و اقساط خود را سرموعد پرداخت نموده اند و همین امر بانک را ثروتمندتر نموده است.

Caleb Backe در این باره می گوید: من هم تصمیم گرفتم هر موقع که بتوانم به تیمم پاسخ مثبت بدهم. من به تیمم آزادی عمل بیشتری از آن چه می توانم بدهم می دهم. البته من پیش ازاین هم آدم سخت گیری نبودم، اما به این نتیجه رسیدم که باید بهبودهایی را ایجاد کنم.

Caleb Backe اعتقاد دارد که علت پایدار بودنش این بوده که تصمیماتش دیگران را بهره مند می نموده است. به گفته خودش، به وسیله اقداماتی کوچک، او توانسته است فضای کاری را به فضایی راحت و محبت آمیز تبدیل کند.

آن ها در پی جوابگویی هستند

جنیفر سیندر، موسس Neat as a Pin Organizing Experts، تا به امروز توانسته به حدود 80 درصد از تصمیمات خود دست پیدا کند و او راز خود برای دست یابی به این پیروزیت را جوابگویی و مسئولیت پذیری می داند. هر دوشنبه او با هفت نفر از مالکان کسب وکارها که زن هستند دیدار می کند. جنیفر سیندر در این باره می گوید: ما ابتدا روی اهداف هفتگی تمرکز می کنم که معمولا قدم های کوچکی به سمت اهداف عظیم سالیانه هستند.

سیندر بعلاوه خود را با آنالیز های سه ماهه جوابگو نگه می دارد و این کار باعث می گردد که او وقتی یکی از کارهای خود را در اولویت قرار نداده و یا فراموش نموده، مجددا به سراغ آن ها برود.

آن ها شکست را سخت می نمایند

وقتی کیت هانلی، نویسنده کتاب How to Be a Better Person و مربی توسعه شخصی، در سال 2016 تصمیماتی را گرفت، با گرفتن یک سگ توانست تا حد زیادی به اهداف خود دست یابد. او در این باره می گوید: من اکنون مجبور هستم که حداقل دوبار در روز و به مدت 20 تا 30 دقیقه پیاده روی کنم. اگر می خواهید که کسب وکار خود را رشد دهید، مقداری پول کنار بگذارید و به کلاس های ابداعی و نو بروید. یا اگر می خواهید به تناسب اندام برسید، در یک ماراتن ثبت نام کنید.

چرا این استراتژی ها کارساز هستند؟

به گفته جاش زرکل، مدیر آموزش جهانی مشتریان و جامعه اورنوت، افراد پیروز می دانند که تصمیمات، تغییراتی یکباره نیستند و آن ها می دانند که چیزها با تغییر یک سوئیچ تغییر نخواهند کرد و این ایده را در نظر می گیرند که هیج راه مستقیم و رو به جلویی وجود ندارد. اهداف عظیم معمولا پروژه هایی بلند مدت یا تغییرات در عادت ها هستند و یک شنبه به وقوع نمی پیوندند.

افرادی که تغییرات بلند مدت را انتخاب می نمایند معمولا به آن پایبند باقی می مانند زیرا چیزی در آن وجود دارد که با شخصی که آن ها می خواهند باشند مرتبط است. زمانی را برای مشخص این نکته اختصاص دهید که می خواهید انجام دادن چه کارهایی را متوقف کنید و یا روی چه مواردی بیشتر کار کنید. اتخاذ تصمیمات به معنای ایحاد یک فهرست نیست و کسانی در رسیدن به اهداف خود پیروز می شوند که زمان مناسب را پیدا نمایند.

منبع: زندگی روز
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 970

به "6 راز افرادی که روی تصمیمات خود مصمم اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 راز افرادی که روی تصمیمات خود مصمم اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید