4 میلیون و 200 هزار دوز واکسن آسترازنکا به ایران ارسال می گردد

به گزارش زرین گراف، تهران (پانا) - سفیر ایران در لندن اطلاع داد چهار میلیون و دویست هزار واکسن فراوری شرکت آسترازنکا در چارچوب برنامه کواکس خریداری شده است که قرار است به زودی به ایران ارسال گردد.

4 میلیون و 200 هزار دوز واکسن آسترازنکا به ایران ارسال می گردد

حمید بعیدی نژاد در مطلبی در کانال تلگرامی خود نوشت:

در انگلیس آمار کسانی که واکسن زده اند از ده میلیون گذشته است اما تعداد مبتلایان و فوت شدگان هنوز بسیار بالاست. شرایط در آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی هم شبیه به همین است. واکسیناسیون تنها راه مقابله موثر با کروناست و کشورهای دنیا به تدریج این مرحله را باید پشت سر بگذارند. اما این به معنای این نیست که تصور شود واکسیناسیون به سرعت تعداد مبتلایان و فوت شدگان را کاهش خواهد داد. هنوز موثرترین شیوه در سراسر دنیا رعایت پروتکل های بهداشتی است. حفظ این پروتکل ها همزمان با واکسیناسیون موثرترین راه مقابله است.

هیچ کشوری به تنهایی نمی تواند فقط با واکسیناسیون مردمش، خود را در این دنیا پر از ارتباطات مردمی از تبعات شیوع بیماری حفظ کند. بر این اساس باید حرکتی همه گیر و دنیای وجود داشته باشد. این موضوع امروز مورد تاکید جدی کشورها در سازمان بهداشت دنیای است که مقابله با شیوع کرونا فقیر و غنی نمی شناسد، همه باید مشارکت نمایند و هدف طراحی برنامه کواکس نیز امکان در اختیار گذاشتن واکسن به تمامی کشورها به وسیله توزیع گسترده واکسن می باشد، نیز همین است.

خوشبختانه تهیه واکسن از سوی ایران هم در راستا خوبی پیش می رود، چهار میلیون دوز از واکسن اسپوتنیک (که واکسن بسیار خوب و موثری است)خریداری شده که اولین محموله روز پنجشنبه هفته جاری وارد شد، چهار میلیون و دویست هزار واکسن فراوری شرکت آسترازنکا در چارچوب برنامه کواکس خریداری شده است که قرار است بزودی به ایران ارسال شود و همین طور سه واکسن داخلی در راستا فاز پیشرفته تست انسانی هستند که می توانند به مرحله فراوری برسند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 18 اسفند 1399 بروزرسانی: 18 اسفند 1399 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 667

به "4 میلیون و 200 هزار دوز واکسن آسترازنکا به ایران ارسال می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 میلیون و 200 هزار دوز واکسن آسترازنکا به ایران ارسال می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید