3 مدل طرز تهیه بستنی چیز کیک در فر و بدون فر شیک و خوشمزه

به گزارش زرین گراف، تهیه بستنی چیز کیک در خانه برای افرادی که در پی رسپی درست کردن هستند، یک انتخاب فوق العاده است. بستنی چیز کیک به روش های مختلفی درست می گردد. برای درست کردن این دسر هم می توانید یک با طعم چیزکیک درست کنید و هم در طرز تهیه چیز کیک از بستنی نیز بهره ببرید. به هر حال ترکیب طعم های مختلف در این دسر خانگی فوق العاده است. شما تجربه درست کردن چیز کیک یخچالی با بستنی را دارید؟ در این مقاله از در می توانید با چند مدل طرز تهیه چیز کیک بستنی آشنا شوید.

3 مدل طرز تهیه بستنی چیز کیک در فر و بدون فر شیک و خوشمزه

طرز تهیه بستنی چیزکیک وانیلی

مدت زمان آماده سازی: 40 دقیقه

مدت زمان پخت: 40 دقیقه

کالری هر 100 گرم بستنی چیز کیک: حدود 200 کالری

مواد لازم برای تهیه بستنی چیز کیک خانگی

  • پنیر خامه ای: 300 گرم
  • ماست: 1/2 لیوان فرانسوی دسته دار
  • شکر: 1/2 لیوان فرانسوی دسته دار
  • تخم مرغ: 2 عدد
  • خامه فرم گرفته: 2 لیوان فرانسوی دسته دار
  • اسانس وانیل: 1/2 قاشق چای خوری
  • بیسکویت: به اندازه لازم برای تزیین

مراحل طرز تهیه بستنی چیز کیک

بستنی چیز کیک یک نوع بستنی متفاوت با طعم پنیر است که طعم و مزه بی نظیری دارد و می توانید آن را برای پذیرایی از مهمان های تابستانی نیز سرو کنید. در ادامه می توانید با مراحل درست کردن بستنی چیز کیک آشنا شوید.

مرحله اول؛ آماده کردن مواد چیزکیک بستنی

در اولین مرحله از طرز تهیه بستنی چیزکیک باید پنیر خامه ای، تخم مرغ، ماست، شکر و 1/4 قاشق وانیل چای خوری را در یک ظرف بریزید و با همزن مخلوط کنید تا ترکیب یکدستی حاصل گردد. در صورت تمایل می توانید انواع از جمله ، ،، و را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه های بخرید.

مرحله دوم؛ پختن مواد چیز کیک بستنی

بعد از ترکیب کردن مواد چیزکیک باید مواد را داخل یک قالب بریزید. سپس قالب را داخل یک قالب بزرگ تر آب جوش قرار دهید و برای مدت 30 تا 40 دقیقه با دمای 180 درجه سانتی گراد چیز کیک را در فر بگذارید.

زمانی که مرکز چیز کیک دیگر تکان نخورد، یعنی چیزکیک شما آماده است و باید آن را از فر خارج کنید. بعد از خارج کردن چیز کیک از فر آن را در یخچال قرار دهید تا سرد گردد.

مرحله سوم؛ آماده کردن چیزکیک

در این مرحله باید چیز کیک سرد شده را با و به جای مانده وانیل ترکیب کنید و به صورت دورانی هم بزنید. حالا مایه بستنی چیزکیک را داخل یک ظرف فلزی بریزید و برای چند ساعت در فریزر قرار دهید تا بستنی شما آماده گردد.

در این فرصت چند بار بستنی را با چنگال هم بزنید تا سفت نگردد. در نهایت می توانید بستنی را در ظرف مورد نظر بریزید و همراه با بیسکویت خرد شده تزیین کنید و میل کنید. می توانید انواع ، انواع و انواع را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه های زنجیره ای بخرید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک بستنی فوری و یخچالی

طرز تهیه بستنی چیز کیک توت فرنگی

مدت زمان آماده سازی: 1 ساعت

مواد لازم برای تهیه بستنی چیز کیک توت فرنگی

  • توت فرنگی: 400 گرم
  • پنیر ماسکارپونه یا خامه ای: 200 گرم
  • آبلیمو: 1 قاشق غذاخوری
  • شیر: 1/2 لیوان فرانسوی دسته دار
  • خامه ترش: 1 لیوان فرانسوی دسته دار
  • شکر: 1 لیوان فرانسوی دسته دار
  • چیپس شکلاتی: 1/2 لیوان فرانسوی دسته دار
  • بیسکویت شکلاتی: 4 عدد
  • نمک: به اندازه کم

مراحل طرز تهیه بستنی چیزکیک توت فرنگی و شکلات

یکی دیگر از روش های مجذوب کننده درست کردن بستنی چیز کیک، ترکیب کردن آن با شکلات و توت فرنگی است. طعم این دسر آنقدر خوشمزه است که قطعا از خوردن آن سیر نمی شوید. در ادامه می توانید با مراحل درست کردن بستنی چیز کیک با طعم توت فرنگی و شکلات آشنا شوید.

مرحله اول؛ ترکیب کردن مواد بستنی

در اولین مرحله از طرز تهیه بستنی چیز کیک باید 1/4 توت فرنگی ها را کنار بگذارید و بقیه آن را داخل میکسر بریزید و خوب له کنید. سپس پنیر ماسکارپونه، آبلیمو، شکر، شیر و خامه ترش و اندازهی کمی نمک را به آن اضافه کنید و خوب با هم ترکیب کنید.

برای تهیه ، و به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می توانید خرید خود را از فروشگاه های زنجیره ای انجام دهید.

مرحله دوم؛ قرار دادن بستنی در فریزر

در این مرحله باید مواد بستنی را داخل قالب بریزید و در فریزر قرار دهید تا بستنی خودش را بگیرد. هر 30 دقیقه یک بار بستنی را فریزر خارج کنید و هم بزنید و دوباره در فریزر قرار دهید.

مرحله سوم؛ آماده کردن توت فرنگی ها

که از قبل کنار گذاشته بودید را خرد کنید و یک قاشق غذاخوری شکر روی آن ها بریزید. سپس توت فرنگی ها را در فریزر قرار دهید تا منجمد شوند. انواع را هم می توانید به صورت آنلاین، تلفنی یا حضوری از فروشگاه های بخرید.

مرحله چهارم؛ آماده کردن بیسکویت شکلاتی

در این مرحله از طرز تهیه بستنی چیز کیک با طعم توت فرنگی و شکلات باید شکلات های چیپسی را روی بخار کتری آب کنید. سپس شکلات آب شده را روی بیسکویت ها بمالید و داخل ظرف قرار دهید تا شکلات سفت گردد.

مرحله پنجم؛ سرو کردن بستنی چیز کیک

در آخرین مرحله از دستورالعمل بستنی چیز کیک خانگی باید بستنی را از فریزر خارج کنید. بیسکویت شکلاتی را خرد کنید و همراه با تکه های یخ زده توت فرنگی داخل بستنی بریزید و با قاشق مواد را هم بزنید. بستنی را برای 30 دقیقه دیگر در فریزر قرار دهید و سپس آن را با در ظروف مورد نظرتان بریزید و میل کنید.

طرز تهیه چیز کیک با بستنی و بیسکویت

مدت زمان آماده سازی: 1 ساعت

کالری هر 100 گرم چیز کیک با بستنی: حدود 250 کالری

مواد لازم برای تهیه بستنی چیزکیک با بیسکویت

  • پنیر خامه ای: 500 گرم
  • خامه فرم گرفته: 1/2 لیوان فرانسوی دسته دار
  • بستنی وانیلی: 1/5 لیتر
  • کره: 60 گرم
  • بیسکویت پتی بور: 120 گرم
  • تمشک: 250 گرم
  • شکر: 1/3 لیوان فرانسوی دسته دار

مراحل طرز تهیه چیز کیک بستنی بدون فر با بستنی آماده

یکی از ساده ترین روش های درست کردن چیز کیک بستنی استفاده از بستنی آماده همراه با بیسکویت خرد شده به عنوان پایه آن است. در این روش تهیه چیز کیک بستنی نیازی به پخت نیست و می توانید چیز کیک را به راحتی و بدون صرف زمان برای پختن کیک درست کنید. در ادامه می توانید با مراحل طرز تهیه بستنی چیز کیک با بیسکویت آشنا شوید.

مرحله اول؛ له کردن تمشک ها

در اولین مرحله از طرز تهیه بستنی چیز کیک خانگی با بیسکویت باید تمشک ها را بشویید و در آبکش بریزید تا آب اضافی خارج گردد. سپس با پشت چنگال تمشک ها را کاملا به کنید.

مرحله دوم؛ ترکیب کردن بیسکویت و کره

در این مرحله باید بیسکویت های پتی بور را خرد کنید و در غذاساز بریزید. دستگاه را روشن کنید تا بیسکویت ها کاملا له شوند. سپس کره آب شده را اضافه کنید مواد را خوب ترکیب کنید تا ترکیب یکدست ایجاد گردد. می توانید انواع مثل بیسکویت پتی بور و را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه های بخرید.

مرحله سوم؛ آماده کردن کرم چیز کیک

بعد از این که مواد پایه چیز کیک آماده شد، باید پنیر خامه ای را همراه با شکر در یک ظرف بریزید و با همزن خوب ترکیب کنید تا پنیر فرم بگیرد و کاملا نرم و سبک گردد. سپس نرم شده را به آن اضافه کنید. در نهایت پوره تمشک را داخل کرم چیز کیک بریزید و خوب مخلوط کنید.

مرحله چهارم؛ آماده کردن چیز کیک

در این مرحله باید یک قالب مستطیلی برای این کار انتخاب کنید. روی قالب را با سلفون بپوشانید. سپس ترکیب بیسکویت و کره را روی آن بریزید و با پشت قاشق خوب فشار دهید. کرم چیز کیک بستنی را روی بیسکویت ها بریزید و سپس چیز کیک را برای حدود 6 ساعت در فریزر قرار دهید.

مرحله پنجم؛ سرو کردن چیز کیک بستنی

در آخرین مرحله از طرز تهیه بستنی چیز کیک باید چیز کیک را از فریزر خارج کنید. آن را برش دهید و داخل ظروف مورد نظرتان بریزید. بهتر است چیز کیک را 5 تا 10 دقیقه بعد از خارج کردن از فریزر میل کنید تا بافت آن کمی نرم گردد. برای تزیین این چیز کیک بستنی می توانید از تکه های خرد شده بیسکویت همراه با تمشک و شکلات رنده شده بهره ببرید.

نکات و فوت و فن های طرز تهیه بستنی چیز کیک

*در طرز تهیه چیز کیک بستنی با بیسکویت مادر می توانید به جای بیسکویت پتی بور از بیسکویت مادر بهره ببرید.

*استفاده از خامه فرم گرفته در طرز تهیه بستنی چیز کیک موجب می گردد تا بافت بستنی شما سبک گردد و شباهت زیادی به چیز کیک پیدا کند.

*اگر در دستور تهیه بستنی چیزکیک از تخم مرغ استفاده می کنید، باید مواد چیز کیک را در فر قرار دهید تا پخته شوند. سپس آن را با سایر مواد ترکیب کنید.

*در طرز تهیه انواع چیز کیک بستنی میوه ای می توانید از میوه های مختلف بهره ببرید و میوه میکس شده را با بستنی ترکیب کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه چیز کیک آلبالو یخچالی

سوالات متداول

در طرز تهیه بستنی چیز کیک از چه نوع خامه ای استفاده می گردد؟

برای تهیه بستنی چیزکیک می توانید از خامه ترش یا خامه فرم گرفته بهره ببرید. اما اضافه کردن خامه فرم گرفته به بستنی شما بافت نرم و پف دارتری می بخشد.

طرز تهیه بستنی چیز کیک لیمویی چگونه است؟

برای تهیه بستنی چیزکیک لیمویی درست شبیه به بستنی چیزکیک وانیلی است اما برای طعم آن باید اندازهی آب لیمو ترش همراه با پوست لیموی رنده شده به بستنی اضافه کنید.

منابع: myfoodbook، creationsbykara، mostlyhomemademom

منبع: افق کوروش
انتشار: 6 خرداد 1402 بروزرسانی: 6 خرداد 1402 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 1437

به "3 مدل طرز تهیه بستنی چیز کیک در فر و بدون فر شیک و خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 مدل طرز تهیه بستنی چیز کیک در فر و بدون فر شیک و خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید