19 روز هشدار برای هوای کرمانشاه

به گزارش زرین گراف، خبرنگاران/کرمانشاه مسئول اداره پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: در 9 ماهه سال جاری، هوای شهر کرمانشاه 19 روز در شرایط هشدار قرار داشته است.

19 روز هشدار برای هوای کرمانشاه

آرش محمدی در گفت و گو با خبرنگاران، با بیان اینکه سال جاری تعداد روزهای با هوای غیراستاندارد کرمانشاه نسبت به سال گذشته بسیار بیشتر شده، اضافه نمود: در تمام سال گذشته فقط 12 روز هوای غیراستاندارد در کرمانشاه داشتیم، اما این عدد فقط در 9 ماهه سال جاری 19 روز بوده است.

وی ادامه داد: در سال های گذشته معمولا در فصل بهار روزهای غبارآلود نداشتیم، اما سال جاری از این 19 روز حداقل پنج روز آن مربوط به فصل بهار بوده است.

مسئول اداره پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه شرایط کرمانشاه را نسبت به شهرستان های مرزی استان بهتر دانست و تاکید نمود: در قصرشیرین حداقل 25 روز هوای غیراستاندارد به ثبت رسیده و بعضی روزها شرایط بحران را هم داشتیم.

محمدی با بیان اینکه سال جاری افزایش روزهای غبارآلود و غیراستاندارد پیش بینی شده بود، علت این امر را کاهش بارندگی و خشکسالی های اخیر اعلام نمود که باعث شده کانون های ریزگرد در خارج از مرزها که منشا ریزگردهای کرمانشاه است تشدید گردد و با هر وزش باد این گرد و غبار به سمت منطقه ما بیاید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 1224

به "19 روز هشدار برای هوای کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "19 روز هشدار برای هوای کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید