آشنایی با روستای نوا و دشت آزو ، نگین سبز لاریجان

به گزارش زرین گراف، یکی از منطقه ها خوش آب و هوا که دارای طبیعت بسیار زیبایی است، در دامنه رشته کوه البرز و در نزدیکی کوه دماوند قرار گرفته است. روستای نوا و دشت آزو بخشی از این منطقه زیبا است. در این روستا که از روستاهای لاریجان است، علاوه بر لذت بردن از منظره ها زیبا، از هوایی تمیز و پاکیزه نیز لذت خواهید برد. در ادامه به معرفی روستای نوا و دشت آزو می پردازیم، با خبرنگاران همراه باشید.

آشنایی با روستای نوا و دشت آزو ، نگین سبز لاریجان

معرفی

این روستا، یکی از روستاهای لاریجان در 85 کیلومتری آمل، دارای طبیعت بسیار زیبایی در دامنه البرز است. از این روستا می توان کوه دماوند را مشاهده کرد از چشمه هایی با آب خنک و گوارا بهره برد. این روستا پر از چشم انداز ها زیبایی است که با گل های لاله کوهی و بته های زرد، مزین شده اند. مردم این روستا بسیار مهمان نواز هستند و هر زمانی آماده پذیرایی از مهمانان هستند. این روستا یکی از معروفترین روستاهای لاریجان است که برای بومیانی ییلاق محسوب می گردد که در زمستان ها مردم این روستا در آمل به کار می پردازند. 50 منطقه برتر به عنوان رصدگاه در ایران وجود دارد که این روستا یکی از آن ها است. تورهای آسمان گردی و آستروتوریسم در این جا برگزار می گردد.

آشنایی با دشت آزو

از جمله مکان های زیبا در اطراف این روستا از روستاهای لاریجان، دشت آزو است که دارای طبیعت فوق العاده زیبایی است. این دشت تا این روستا تنها 45 دقیقه پیاده روی است. مسیر پیاده روی از حاشیه رودخانه روستا است. از این دشت می توان چشم انداز بسیار زیبایی را از قله دماوند مشاهده کرد. شب ها در این دشت و روستای آزو، می توان غوغای ستارگان را مشاهده کرد، تماشای این آسمان پرستاره و درخشان هر فردی را به خود جذب می نماید. برترین زمانی که می توان به این منطقه صفر کرد از نیمه های اردیبهشت تا نیمه های آبان است تا از هوای دلپذیر و مطبوع آن استفاده کرد.

قله پاشوره

قله پاشوره در نزدیکی روستای نوا و در رشته کوه البرز بین روستای نوا و لاسم، واقع شده است که جز منطقه ها زیبای این محدوده به شمار میرود. در قسمت شمالی این خط الراس قله دماند را می بینیم که در این جا تیغه های وحشی بسیاری وجود دارد، در قسمت جنوبی شیب کم است و به دشت لاسم می رسیم. دشت آزو در دامنه این قله قرار گرفته است. این قله 3900 متری مکانی بسیار مناسب برای کوهنوردی است و برای رسیدن به قله 8 ساعت زمان احتیاج است که باید در این مسیر حتما کمپینگ صورت گیرد. در این قله به مقداری بسیار زیادی سنگ پا وجود دارد که از آتشفشان بدست آمده اند و بسیار سبک هستند، به علت همین سنگ ها است که نام این قله پاشوره شده است.

دسترسی به روستای نوا

اگر مبدا را تهران در نظر بگیریم، باید وارد جاده هراز شوید، در این جاده بعد از امام زاده هاشم، آب اسک است که بعد از آن حدود 5 کیلومتر بعد به تابلو رینه که در سمت چپ است می رسید. بعد از این تابلو به رستوران سالاری خواهید رسید که کمی جلو تر از آن در سمت راست خروجی وجود دارد که به سمت روستای نوا است. در این جاده، به دو سه راهی اول که رسیدید مستقیم مسیر را ادامه دهید تا به روستای کندلو برسید، بعد از این روستا به روستای گیلاس خواهید رسید که بعد از گذر از آن، سه راهی دیگری وجود دارد که باید به سمت راست بروید. سپس سه راهی دیگری را پیش رو دارید که باید به سمت چپ بروید، با ادامه این مسیر به این روستا خواهید رسید.

منبع: همگردی
انتشار: 17 دی 1401 بروزرسانی: 17 دی 1401 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 1377

به "آشنایی با روستای نوا و دشت آزو ، نگین سبز لاریجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با روستای نوا و دشت آزو ، نگین سبز لاریجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید