کشت قراردادی گندم، انتها دغدغه های کشاورزان خوزستان

به گزارش زرین گراف، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با کشت قراردادی گندم، مسائل کشاورزان برای کاشت و فروش محصولات برطرف خواهد شد.

کشت قراردادی گندم، انتها دغدغه های کشاورزان خوزستان

لطف الله پریچهر گفت: یکی از برنامه های محوری وزیر جهاد کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی خوزستان کشت قراردادی گندم است و این برنامه با مسئولیت شرکت بازرگانی دولتی در کشور اجرا می گردد. کشت گندم

او می گوید: خوزستان یکی از قطب های اصلی فراوری گندم در کشور است و پیش بینی می گردد سال جاری حدود 600 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان به زیر کشت این محصول برود.

پریچهر گفت: حدود 450 هزار هکتار به صورت آبی و حدود 200 هزار هکتار نیز به صورت دیم کشت خواهد شد و به منظور بهره مندی کشاورزان از خدمات کاشت، داشت و برداشت، اطمینان از خرید به موقع محصول و بعلاوه استفاده از نهاده های مختلف کشاورزی، کشت قراردادی در استان در همه اراضی اعمال خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان می گوید: به همین منظور معاونت برنامه ریزی اقتصادی وزارتخانه با استفاده از بانک های عامل به ویژه بانک کشاورزی کار های مربوط به این موضوع را انجام می دهد.

به گفته او بانک های عامل در سراسر کشور و استان خوزستان موظف شدند منابع اقتصادی این طرح را تامین نمایند، ضمن اینکه نهاده های کشاورزی از سوی بخش های زیربط تامین شوند تا کشاورزان برای کاشت و سپس فروش محصول فراوریی خود دغدغه ای نداشته باشند.

خبرنگاران خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 مهر 1401 بروزرسانی: 4 مهر 1401 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 1332

به "کشت قراردادی گندم، انتها دغدغه های کشاورزان خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشت قراردادی گندم، انتها دغدغه های کشاورزان خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید