کرونا در کانادا؛ تازه چه خبر؟

به گزارش زرین گراف، آقای مارکو مندسینو وزیر مهاجرت کانادا به تازگی جدیدترین خبرهای مرتبط با کرونا در کانادا را با مردم به اشتراک گذاشته است و تاثیر کرونا بر آینده سیستم مهاجرت کانادا را بیان نموده است. در این جلسه یک ساعته وزیر مهاجرت کانادا در رابطه با مسائلی نظیر سطح مهاجرت، کارگران خارجی موقت و دانشجویان خارجی صحبت نموده است.

کرونا در کانادا؛ تازه چه خبر؟

سطح مهاجرت: کانادا پس از کرونا همچنان مهاجرپذیر خواهد بود

آقای مندیسینو گفته است که مهاجرت همچنان عامل اصلی موفقیت و ترمیم اقتصاد ما خواهد بود. ما همچنان به مهاجران احتیاج خواهیم داشت؛ مهاجرت نیروی محرکه اقتصاد ماست و جهت سیاست گذاری ما را مشخص خواهد نمود. وی بعلاوه بیان نموده است که کرونا در بلند مدت تغییر چندانی در جمعیت کانادا ایجاد نخواهد نمود؛ تعداد بازنشسته ها نسبت به نیروی کار در حال افزایش است و این بدین معنی است که ما به مهاجران همچنان احتیاج خواهیم داشت.

او بعلاوه اعلام کرد که این اولین بار نیست که کانادا با یک بیماری همه گیر و چالش های مالی روبرو شده است؛ نیمی از موفقیت کانادا در رد شدن از چنین چالش هایی به خاطر استقبال از مهاجران است. وزیر مهاجرت کانادا بعلاوه گفته است که دولت فدرال قبل از اعلانیه برنامه سالانه سطوح مهاجرت که در پاییز برگزار خواهد شد، با ذینفعان در خصوص آینده سطح جذب مهاجر مشورت خواهد نمود.

عملیات اداره مهاجرت کانادا

کارکنان اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا دورکاری می نمایند و این مساله بر رسیدگی به درخواست های مهاجرت تاثیر گذاشته است. با این وجود اداره مهاجرت طی عملیات از راه دور، به کارکنان خود یاری نموده تا به ابزار مورد احتیاج برای تسهیل رسیدگی به درخواست های مهاجرت دسترسی داشته باشند. این دوره زمانی به اداره مهاجرت یاری نموده تا از بعضی جهات فرایند رسیدگی را بهبود بخشیده و نوآوری هایی در آن انجام دهد. برای نمونه اداره مهاجرت توانسته است رسیدگی به درخواست مهاجرت کاری کارگران فصلی بخش کشاورزی به وسیله جهت مهاجرت کارگر خارجی موقت (TFWP) را تسریع کند.

کارگران خارجی موقت

وزیر مهاجرت کانادا بیان نموده که اداره مهاجرت با کارفرمایان بخش های کشاورزی و غذاهای دریایی به منظور پشتیبانی از کوشش های دولت فدرال در تقویت تامین غذای کانادا در تماس است. او می گوید آیا کار بیشتری باید انجام داد؟ قطعا. و ما همواره در پی راهی برای انعطاف پذیر کردن ویزاهای کاری هستیم و کوشش می کنیم هرگونه موانعی که در خارج وجود دارد را از میان بر داریم.

مندیسینو بعلاوه خاطرنشان نموده است که یکی از عظیم ترین چالش هایی که بر سر راه کارگران خارجی که به کانادا می آیند قرار دار مجموعه شرایطی است که در کشور خودشان وجود دارد و این خارج از کنترل اداره مهاجرت است. مساله دیگری که از کنترل اداره مهاجرت کانادا بیرون است تقاتضا در بازار کار است و انتظار می رود که در بعضی از بخش ها تقاضا برای بعضی محصولات کاهش یابد.

دانشجویان خارجی کانادا: انعطاف پذیری بیشتر

وزیر مهاجرت کانادا گفته است که اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا از ذینفعان مختلف به خاطر ارائه نظراتشان نسبت به نحوه سیاست گذاری دولت فدرال در رابطه با دانشجویان خارجی در روبروه با کرونا کمال امتنان را دارد. او از جمله به اصلاحاتی که اخیرا در رابطه با ویزای کار پس از فارغ التحصیلی یا PGWP اجرا شده اشاره نمود. او در خاتمه گفته است که اداره مهاجرت کانادا با ذینفعان بخش تحصیلات تکمیلی در رابطه با نحوه یاری رسانی به دانشجویان خارجی که در ماه سپتامبر در مراکز آموزشی مشخص ثبت نام خواهند کرد به مشورت خواهد پرداخت و نوید خبرهای بیشتر در این رابطه را داده است.

در همین رابطه مطالب زیر را از دست ندهید:

نقش مهاجران در اقتصاد کانادا در دنیای پساکرونا

کرونا و یاری کانادا به دانشجویان خارجی

کرونا در کانادا؛ جدیدترین اقدامات مهاجرتی کانادا

برگ برنده مهاجران در بازار کار کانادا

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 25 شهریور 1400 بروزرسانی: 25 شهریور 1400 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 982

به "کرونا در کانادا؛ تازه چه خبر؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در کانادا؛ تازه چه خبر؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید