کرونا در اروپا، از ابتلای رئیس جمهور لهستان تا شیوع در مجلس اسلواکی

به گزارش زرین گراف، جدیدترین خبرهای کرونایی از اروپا از ابتلای چندین مقام دیگر اروپایی از جمله رئیس جمهور لهستان و وزیر خارجه اسلوونی به کرونا و همچنین مثبت شدن تست کرونای بسیاری از نمایندگان مجلس اسلواکی خبر می دهد.

کرونا در اروپا، از ابتلای رئیس جمهور لهستان تا شیوع در مجلس اسلواکی

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان تابستان 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا با موجی قدرتمندانه تراز موج اول اروپا را در می نوردد و آمار مبتلایان به این بیماری همه گیر این روزها در قاره سبز رکوردهای بالایی را ثبت می نماید.

بحران کرونا از موضوعات مهم مطرح در انتخابات مجلسی سال آینده آلمان

جدیدترین اخبار کرونایی از اروپا حاکی از آن است که اولاف شولتز، وزیر دارایی آلمان و نامزد حزب سوسیال دموکرات برای صدر اعظمی این کشور گفت که بحران کرونا و تاثیرات آن همچنین از مسائل مهم در انتخابات مجلسی سال آینده خواهد بود.

جمهوری چک که به شدت تحت تاثیر شیوع مجدد کرونا قرار گرفته دستگاه های تنفسی از شرکای خود در اتحادیه اروپا دریافت می نماید. این خبر را کمیسر بحران اتحادیه اروپا اعلام نموده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

اتحادیه اروپا بعد از شیوع بیماری کرونا یک ذخیره مشترک از لباس های محافظ و تجهیزات پزشکی ایجاد نموده که توسط بروکسل تامین اقتصادی شده و در آلمان و 5 کشور اروپایی دیگر نگهداری می گردد.

جمهوری چک با توجه به شمار ساکنان آن بالاترین شمار مبتلایان به کرونا در اتحادیه اروپا را دارد.

وزیر بهداشت جمهوری چک باید استعفا بدهد

جمهوری چک همچنین در نقطه اوج دیگری از بحران کرونا مجددا وزیر بهداشت خود را از دست می دهد.

آندری بابیش، نخست وزیر جمهوری چک روز آدینه گفت که از رومان پریمولا ، وزیر بهداشت خود خواسته که استعفا بدهد. وی تاکید نمود که اگر او این کار را انجام ندهد وی را برکنار خواهد نمود. بابیش رفتار نادرست وی در نقض قواعد کرونایی را غیر قابل توجیه دانست.

وزیر بهداشت جمهوری چک متهم به نقض آشکار قواعد ضد کرونایی در این کشور است.

یکی از روزنامه های چاپ این کشور از پریمولا در حالی که یک شب در حال خروج از رستورانی لوکس بوده و ماسک هم نداشته است عکس گرفته است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

در جمهوری چک به دلیل افزایش چشمگیر آمار مبتلایان به کرونا حدود یک هفته و نیم است که همه رستوران ها تعطیل شده است. همچنین محدودیت های عبور و مرور سختی در این کشور برای مهار کرونا اعلام شده است. دولت از شهروندان درخواست نموده حتی الامکان در خانه بمانند.

جمهوری چک با حدود 10.6 میلیون سکنه روز پنج شنبه با ثبت حدود 15 هزار نفر ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت بالاترین آمار مبتلایان روزانه از زمان شیوع کرونا را ثبت کرد.

ابتلای معاون وزارت توسعه آلمان به کرونا

مارتین یاگر، معاون وزارت توسعه آلمان هم به کرونا مبتلا شده است. وی دوشنبه گذشته با وزیر بهداشت آلمان که تست کرونای وی هم مثبت اعلام شده است ملاقات نموده است.

درخواست مجدد مرکل از شهروندان برای پایبندی به قواعد کرونایی

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم بار دیگر در پیامی ویدئویی از شهروندان خواسته است به قواعد کرونایی پایبند باشند. وی در این باره گفته است: ما علیه این ویروس بی قدرت نیستیم، رفتارهای ما معین می نمایند که این ویروس تا چه حد قدرتمندانه و سریع شیوع پیدا می نماید.

رکورد بالای مبتلایان روزانه در بلژیک

بلژیک هم با 15432 مبتلای جدید کرونا در عرض 24 ساعت رکورد جدیدی را ثبت کرد. بلژیک با وجود اینکه تنها 11.5 میلیون نفر جمعیت دارد اما آمار مبتلایان جدیدش از بسیاری کشورهای اروپایی با جمعیت بسیار بیشتر از جمله آلمان بالاتر است.

ابتلای رئیس جمهور لهستان به کرونا

آندژی دودا، رئیس جمهور لهستان هم به کرونا مبتلا شده است. یک سخنگوی وی گفت که حال عمومی دودا خوب است و تحت نظر پزشک قرار گرفته است.

در لهستان هم اخیرا آمار مبتلایان به کرونا افزایش چشمگیری داشته و روز آدینه با بیش از 13600 ابتلای روزانه رکورد جدیدی را ثبت نموده است. دولت از این رو محدودیت های ضد کرونایی در این کشور را تشدید نموده است.

اعتراضات خشونت بار ضد محدودیت ها در ناپل ایتالیا

صدها معترض شب گذشته اعتراضات خشونت باری را علیه محدودیت های ضد کرونایی اعمال شده در ناپل ایتالیا برپا کردند و پلیس از گاز اشک آور علیه معترضان استفاده کرد.

رئیس منطقه کامپانیا برای این منطقه ایتالیا به منظور مهار کرونا یک قرنطینه سراسری را مد نظر قرار داده است. ناپل مرکز ناحیه کامپانیا است.

بلافاصله بعد از این تصمیم گیری در شهر ناپل اعتراضات گسترده ای علیه این محدودیت ها شکل گرفت.

معترضان شعار سر داده و از مقابل مقرهای دولت منطقه ای عبور می کردند.

معترضان از وسایل آتش زا و بمب های دود زا استفاده می کردند. پلیس برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک آور استفاده کرد.

در منطقه کامپانیای ایتالیا روز آدینه 2280 ابتلای جدید به کرونا در عرض 24 ساعت وجود داشته است. از روز آدینه یک منع آمد و شد شبانه از ساعت 23 تا 5 صبح برای این منطقه در نظر گرفته شده است. این محدودیت ها به گفته مقامات محلی برای یک ما تا 40 روز در نظر گرفته شده است.

رئیس منطقه ای کامپانیا با اعلام این محدودیت ها گفته است شرایط بسیار سخت است، اما یک تراژدی نیست. به گفته وی با این حال تراژدی تنها یک گام با ما فاصله دارد.

عبور آمار مبتلایان فرانسه از مرز یک میلیون نفر

فرانسه به عنوان دومین کشور اروپایی آمار مبتلایانش به کرونا از مرز یک میلیون نفر عبور نموده و رئیس جمهور فرانسه هم محدودیت ها را تنها راه حل برای متوقف کردن این بحران دانسته است.

نهادهای بهداشتی فرانسه روز آدینه ازابتلای 42032 نفر در فرانسه به کرونا در عرض 24 ساعت خبر دادند که رکورد بالای جدیدی در مبتلایان روزانه است. بیش از 34 هزار نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری تا به حال در این کشور جان خود را از دست داده اند. فرانسه حدود 67 میلیون سکنه دارد.

از روز شنبه قانون منع رفت و آمد شبانه در فرانسه گسترش یافته و حدود دو سوم از ساکنان این کشور را در بر خواهد گرفت.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه اعلام نموده که فرانسوی ها حداقل تا تابستان آینده باید با ویروس کرونا زندگی نمایند. وی تاکید نموده که هیچ تصمیمی برای کاهش محدودیت های اخیرا تصمیم گیری شده وجود ندارد. وی اعلام نموده که این بیماری همه گیر تنها به وسیله محدودیت ها می تواند متوقف گردد.

ماکرون البته اظهار نظر درباره اینکه فرانسه به سمت قرنطینه سراسری و یا منطقه ای پیش خواهد رفت را هنوز زود دانست.

رئیس بیمارستان های دولتی پاریس درباره وقوع موج دوم کرونایی بدتر از موج اول آن در بهار هشدار داده است.

نخست وزیر فرانسه هم درباره ضرورت محدودیت های سختگیرانه تر در این کشور پیامد بحرانی شدن بیشتر اوضاع هشدار داده است.

آلمان کشور دانمارک را منطقه خطر کرونایی گفت

با وجود هشدارهای کمیسون اروپایی درباره عواقب بسته شدن مجدد مرزهای داخلی اروپا اما موج دوم کرونا بار دیگر این اقدام را به عنوان راه حلی برای مهار کرونا در مرکز توجه کشورها قرار داده است

کشور دانمارک از روز پنج شنبه برای مهار کرونا مرزهای خود را بر روی گردشگر های آلمانی بسته که این مسئله با انتقاد دولت آلمان روبرو شده است.

توماس باریس، مسئول امور گردشگری دولت فدرال آلمان این مسئله را تصمیمی آزاردهنده از طرف دولت دانمارک دانست.

بستن مرزها در دستور کار کشور دانمارک

وزارت امور خارجه دانمارک روز پنج شنبه گفت که شهروندان آلمانی از روز شنبه تنها در صورتی اجازه دارند به این کشور سفر نمایند که دلیل موجهی داشته باشند.

در روز پنج شنبه بر اساس اعلام نهادهای بهداشتی دانمارک شمار مبتلایان مبتلایان روزانه جدید به کرونا بالاترین میزان از زمان شیوع کرونا را بدست آورد.

بروکسل امیدوار است که بار دیگر هرج و مرج های مرزی در سایه تصمیمات یکجانبه دولت ها مشابه آنچه در فصل بهار رخ داد رخ ندهد. کمیسیون اروپایی در این راستا قدرتی برای مداخله ندارد و اینکه مرزهای داخلی کی و چگونه بسته می شوند و یا اینکه باز می مانند از طرف کشورای عضو تصمیم گیری می گردد.

کاهش چشمگیر بازدیدها از برج ایفل فرانسه

در دوران بحران کرونا شمار بازدیدنمایندگان از برج معروف ایفل در پاریس در مقایسه با سال گذشته حدود 80 درصد کاهش داشته است.

در ولز انگلیس هم از شب گذشته یک قرنطینه سراسری دو هفته ای برای مهار کرونا اجرایی شده است.

رکورد بالای مبتلایان روزانه در ایتالیا

در ایتالیا هم شمار مبتلایان روزانه افزایش چشمگیری داشته و تعداد مبتلایان روزانه به رکورد بالای 19.143 نفر رسیده است.

در انگلیس هم 20530 نفر در عرض 24 ساعت به کرونا مبتلا شده اند.

اتریش هم رکورد جدیدی در آمار مبتلایان روزانه را ثبت نموده و روز آدینه نهادهای بهداشتی این کشور از ابتلای 2571 مورد ابتلای جدید به کرونا در عرض 24 ساعت در این کشور خبر دادند.

نخست وزیر اسپانیا: آمار واقعی مبتلایان بیش از 3 میلیون نفر است

نخست وزیر اسپانیا هم آمار واقعی مبتلایان به کرونا در کشورش را بیش از 3 میلیون نفر دانسته که حدود 3 برابر آمارهای رسمی اعلام شده است.

افزایش بیماران بستری شد در آی سی یو در آلمان

در آلمان هم شماربیماران بستری شده در بخش های مراقبت های ویژه افزایش پیدا می نماید و بر اساس آمارهای اعلام شده در روز آدینه 1121 نفر در این بخش ها بستری بودند در حالی که حدود یک هفته پیش تعداد آن ها 690 نفر بوده است.

شهردار شهر استانبول ترکیه هم تست کرونایش مثبت اعلام شده است.

عبور مرگ های کرونایی در آلمان از مرز 10 هزار نفر

شمار مرگ های کرونایی در آلمان هم از مرز 10 هزار نفر عبور کرد. انستیتو رابرت کخ آلمان از ابتلای 14714 مورد جدید ابتلا به کرونا در 24 ساعت و 49 مرگ کرونایی دیگر در این مدت زمان خبر داده است.

وزیر خارجه اسلوونی هم کرونایی شد

وزیر امور خارجه اسلوونی هم تست کرونایش مثبت اعلام شده است. وی بعد از انجام یک سفر خارجی به این بیماری مبتلا شده است. بر اساس اطلاعات وزارت خارجه این کشور وی تا به حال علامتی نداشته و در قرنطینه خانگی قرار گرفته است.

شیوع کرونا در مجلس اسلواکی

بسیاری از نمایندگان مجلس اسلواکی هم به ویروس کرونا آلوده شده اند. رئیس مجلس این کشور یک نشست برنامه ریزی شده برای روز آدینه را لغو نموده و تست های کرونای سریع برای همه نمایندگان حاضر را در دستور کار قرار داد. بعضی از این تست ها مثبت اعلام شده و رئیس مجلس از همه 150 نماینده خواست که در قرنطینه قرار گیرند.

جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در کشورهای مهم اروپایی

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در اسپانیا 1110372 نفر به کرونا مبتلا شده و 34752 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در فرانسه هم تا به حال 1041075 نفر به کرونا مبتلا شده و 34508 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در انگلیس هم تا به حال 830998 نفر به کرونا مبتلا شده و 44571 نفر هم در اثر این ابتلا جان داده اند.

در ایتالیا هم تا به حال 484869 نفر به کرونا مبتلا شده و 37059 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در آلمان هم تا به حال 417350 نفر به کرونا مبتلا شده و 10090 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 آبان 1399 بروزرسانی: 30 آبان 1399 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 455

به "کرونا در اروپا، از ابتلای رئیس جمهور لهستان تا شیوع در مجلس اسلواکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از ابتلای رئیس جمهور لهستان تا شیوع در مجلس اسلواکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید