چرا کویت واردات مرغ از ایران را ممنوع نمود؟، شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان صحت دارد؟

به گزارش زرین گراف، به گزارش خبرنگاران، چند روزی است که انتشار اخبار مربوط به ممنوعیت واردات مرغ و تخم مرغ از ایران به وسیله کویت به چالش نو مرغ داران تبدیل شده است. چراکه این ممنوعیت شائبه شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را مطرح ساخت. اما واقعیت ماجرا چیست؟

چرا کویت واردات مرغ از ایران را ممنوع نمود؟، شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان صحت دارد؟

در این زمینه رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: وقتی که در کشور مقصد ممنوعیت واردات گذاشته می گردد، این دیگر ارتباطی به ایران ندارد. اکنون نیز کشور کویت به دلیل نگرانی بابت شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان واردات مرغ و تخم مرغ از چند کشور، ازجمله ایران را ممنوع گفت.

محمد یوسفی درباره شائبه شیوع این بیماری در مرغ داری های ایران شرح داد: در این زمینه باید سازمان دامپزشکی ایران و کویت با یکدیگر مذاکره نمایند و به نتیجه ای برسند. شاید اکنون در گوشه ای از کشور این بیماری در بین پرندگان شیوع پیدا نموده باشد، اما نمی توان آن را به کل کشور تعمیم داد.

او بعلاوه اضافه نمود: اگر چنین مواردی وجود دارد، سازمان دامپزشکی ایران باید قبل از اعمال این ممنوعیت ها به صورت خودجوش این مساله را اعلام عمومی نماید. طوری که تمام دنیا متوجه چنین هشدار و خطری شوند.

بیماری پرندگان جدی نیست

یوسفی با اشاره به جدی نبودن بیماری پرندگان تاکید نمود: شیوع آنفلوآنزا آن چنان حاد و فراگیر نیست که نگران نماینده باشد. اما اگر نشانه هایی از بیماری در یکی از مرغ های صادراتی هم نمایان باشد کافی است تا کویت واردات مرغ و تخم مرغ را ممنوع اعلام کند.

وی ادامه داد: به همین خاطر است که از سازمان دامپزشکی می خواهیم هیچ گاه چنین مواردی را کتمان نکند. این اتفاقی است که در کشورهای پیشرفته هم رخ می دهد و نشانه ضعف دام پزشکی یا صنعتی یک کشور نیست.

این فعال صنفی یادآور شد: کویت علاوه بر ایران، واردات مرغ از فرانسه، بلژیک، بلغارستان و پاکستان را هم ممنوع گفت. کشورهایی نظیر کویت، قطر، امارات و عربستان در این زمینه سخت گیری های شدیدی دارند و استانداردهای بالایی را برای واردات مرغ در نظر می گیرند.

کویت واردات مرغ را آزاد می نماید؟

پیش از این مدیرکل روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور سفارت کویت در ایران را ملزم به روشنگری در این زمینه دانست.

امین اسدی به ایسنا گفت: کشور ما از لحاظ کنترل بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نسبت به کشورهای دیگر در شرایط مطلوبی واقع شده است. آمار ابتلا و تلفات ناشی از این بیماری نسبت به سال گذشته بسیار کمتر است. بر این اساس کویت باید دلیل این ممنوعیت را دقیقا معین کند.

حال باید دید این شرحات منجر به از سرگیری واردات مرغ و تخم مرغ ایران به وسیله کویتی ها می گردد یا خیر؟

برای اطلاع از آخرین اخبار صنایع و بازارها صفحه صنعت و معدن خبرنگاران را دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 7 تیر 1401 بروزرسانی: 7 تیر 1401 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 1266

به "چرا کویت واردات مرغ از ایران را ممنوع نمود؟، شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان صحت دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا کویت واردات مرغ از ایران را ممنوع نمود؟، شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان صحت دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید