طراحی محوطه ویلا: پاکسازی محوطه باستانی، قلعه تاریخی و باغ خالصه بمپور، محوطه های تاریخی نیشابور و گنبد قابوس و استرآباد

به گزارش زرین گراف، مراسم پاک سازی محوطه باستانی، قلعه تاریخی و باغ خالصه بمپور، محوطه های تاریخی نیشابور و میراث جهانی گنبد قابوس و میراث ملی شهر تاریخی استرآباد برپا شد.

طراحی محوطه ویلا: پاکسازی محوطه باستانی، قلعه تاریخی و باغ خالصه بمپور، محوطه های تاریخی نیشابور و گنبد قابوس و استرآباد

جهت دریافت خدمات طراحی محوطه ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

18 اسفند 96 با مشارکت مردمی و همراهی گردشگران ایتالیایی و حضور مسئولان، میراث جهانی گنبد قابوس و میراث ملی شهر تاریخی استرآباد (گرگان) همزمان با مراسم پاک سازی محوطه های میراث جهانی و پایگاه های ملی در سراسر کشور پاک سازی شد.

ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان در این باره بیان نمود:

پاک سازی محوطه های تاریخی اقدام اثربخش و بستری مناسب برای برگزاری هرچه باشکوه تر برنامه های نوروز و استقبال از گردشگران و مسافران نوروزی خواهد بود.

بعلاوه مراسم پاک سازی محوطه باستانی، قلعه تاریخی و باغ خالصه بمپور نیز انجام شد.

عبدالحمید خدایاری رئیس اداره میراث فرهنگی ایرانشهر امروز شنبه 19 اسفند در این مورد گفت:

با حضور دوستداران تاریخ، فرهنگ و محیط زیست، روز گذشته همزمان با سراسر کشور با هدف استقبال از مهمانان نوروزی و پیشواز از سال نو، بنابه به فراخوان پایگاه پژوهشی قلعه بمپور مراسم پاک سازی محوطه باستانی، قلعه تاریخی و باغ خالصه بمپور با حضور تعدادی از دوستداران میراث فرهنگی انجام شد.

خدایاری اضافه نمود:

امیدواریم با این گونه اقدامات بتوان ضمن ترویج فرهنگ محیطی پاک، نسبت به حفظ و حراست از میراث ارزشمند تاریخی استان گامی هر چند کوچک برداریم.

وی بیان نمود:

به مناسبت عید نوروز نیز آیین نوروزگاه علاوه بر ایرانشهر، در قلعه بمپور این شهرستان با اجرای برنامه های متنوع از قبیل موسیقی سنتی، برپایی نمایشگاه صنایع دستی، پخت غذاهای محلی و غیره برگزار می گردد.

آیین پاک سازی محوطه های تاریخی نیشابور نیز هم زمان با پاک سازی محوطه های ثبت جهانی و میراث فرهنگی کشور اجرا شد.

هادی شریفان رئیس اداره میراث فرهنگی نیشابور امروز شنبه 19 اسفند گفت:

همزمان با پاک سازی محوطه های ثبت جهانی و میراث فرهنگی کشور در مورخ 18 اسفند این مراسم نیز در عرصه شهر کهن نیشابور، سایت موزه شادیاخ، قلعه و روستای تاریخی لک لک آشیان، تپه و محوطه باستانی کهن دژ (روستای تاریخی ترب آباد) برگزار گردید.

وی بیان نمود:

این برنامه با هدف آشنایی مردم و علاقه مندان به ویژه نوجوانان و بچه ها با میراث فرهنگی، ابنیه تاریخی، ایجاد ارتباط دوسویه و پویا میان محیط زیست و میراث فرهنگی اجرا شد که با استقبال خوبی روبه رو شد.

منبع: کجارو / میراث آریا / میراث آریا / میراث آریا
انتشار: 14 خرداد 1401 بروزرسانی: 14 خرداد 1401 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 1243

به "طراحی محوطه ویلا: پاکسازی محوطه باستانی، قلعه تاریخی و باغ خالصه بمپور، محوطه های تاریخی نیشابور و گنبد قابوس و استرآباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی محوطه ویلا: پاکسازی محوطه باستانی، قلعه تاریخی و باغ خالصه بمپور، محوطه های تاریخی نیشابور و گنبد قابوس و استرآباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید