نحوه اخذ بورسیه تحصیلی و تحصیل به همراه Fund

به گزارش زرین گراف، نحوه اخذ بورسیه تحصیلی و تحصیل به همراه Fund برای دانشجویانی که میخواهند در کشوری دیگر ادامه تحصیل دهند بسیار حائز اهمیت می باشد. تحصیل در خارج از کشوررویایی است که احتیاج به برنامه ریزی گسترده، مراحل مختلف و مدارک معتبر دارد. از جمع آوری مدارک قبلی تا نوشتن و ارسال درخواست پذیرش، انگیزه نامه و توصیه نامه. این فرایند در اینجا متوقف نمی گردد و با پذیرش، مجموعه ای از مدارک برای ویزای دانشجویی شما احتیاج است. بحث مهم جمع آوری مدارک اقتصادی است. در ادامه این مقاله با مشاوره تحصیلی برای اپلای همراه ما باشید.

نحوه اخذ بورسیه تحصیلی و تحصیل به همراه Fund

فاند و بورسیه تحصیلی (اسکالرشیپ) هر دو یاری هزینه تحصیلی محسوب می شوند اما تفاوت های اساسی دارند. فاند براساس احتیاج دانشجو اعطا می گردد. اصطلاحاً Need-based است. درآمد خانوادگی دانشجو و همینطور کشوری که در آن زندگی می نماید حائز اهمیت است. در حالیکه بورسیه تحصیلی بر اساس شایستگی دانشجو می باشد، چه در زمینه علمی، چه فرهنگی و چه ورزشی. پس Merit-based است. اگر می خواهید بورسیه تحصیلی بگیرید حتماً باید یک CV قوی ارائه نمایید. CV قوی شامل تألیف کتاب و مقاله، معدل بالا، اختراع، نمره زبان خوب، توصیه نامه و جوایز داخلی و خارجی در زمینه های علمی، هنری و ورزشی است. بورسیه تحصیلی مختص دانشجویان است. فاند علاوه بر دانشجوها به مراکز علمی تحقیقاتی هم تعلق می گیرد. بورسیه تحصیلی بیشتر توسط نهادهای خیریه، بنیادها و افراد نیکوکار اعطا می گردد، در حالیکه فاند توسط دانشگاه و دولت ها اعطا می گردد.

آشنایی با فول فاند

برای آنالیز شرایط بورسیه تحصیلی و Fund لازم است اول تعریف هرکدام را بدانیم. فول فاند یعنی همه چیز برای تحصیل پرداخت می گردد. شهریه، هزینه های زندگی و هر آنچه ممکن است شما بخواهید به طور کامل پرداخت می گردد. فول فاند پرداخت شهریه تحصیل و همچنین پرداخت وجهی به دانشجو برای گذران زندگی دانشجویی است. این بدان معناست که هر زمان که از هر سازمانی بطور کامل شهریه دریافت نموده و یا هزینه های کل تحصیلات خود را دریافت کنید، بورسیه کامل می شوید. فول فاند به این معناست که سازمان یا دانشگاهی که بورسیه تحصیلی ارائه می دهد، تمام هزینه های مربوط به تحصیل شما را از قبیل هزینه درخواست، بلیط هوایی، هزینه های زندگی، هزینه دانشگاه و هزینه ماهانه و هزینه تحقیقات را تحت پوشش قرار می دهد.

بیشتر: آسان ترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی

مدارک لازم برای دریافت بورسیه تحصیلی و تحصیل به همراه فاند

برای برای اخذ بورسیه و فاند مدارکی لازم است که به شرح زیر است:

  • فرم درخواست بورسیه تحصیلی یا فاند را تکمیل کنید.

با دقت تمام بخش های فرم درخواست را به درستی پر کنید.

  • کپی گذرنامه

گذرنامه باید حداقل شش ماه پس از عزیمت شما معتبر باشد و فقط یک نسخه از صفحه اصلی گذرنامه، شامل عکس و اطلاعات شخصی شما کافی است.

  • کپی مدارک تحصیلی

رونوشت سوابق را از آخرین مدرسه ای که فارغ التحصیل شده اید یا در حال حاضر در آن شرکت می کنید ارسال کنید. این سند باید از مدرسه یا دانشکده قبلی شما امضای رسمی داشته باشد.

اگر متقاضی بورس تحصیلی برای یک برنامه Erasmus هستید، باید قبلاً دو ترم تحصیلی را پشت سر گذاشته باشید.

  • اثبات تسلط به زبان انگلیسی

یا زبان دیگر - موردی که به عنوان جایگزین برای برنامه آموزشی شما انتخاب نموده اید.

  • انگیزه نامه

این بیانیه باید حاوی تنها یک صفحه باشد، در حدود 400 کلمه که در آن دلایل خود را مبنی بر اینکه آن دوره و رشته تحصیلی را انتخاب نموده اید و چگونگی ارتباط آن با مطالعات آینده و اهداف شغلی تان را شرح دهید. در این انگیزه نامه مهم است که صادق باشید. همچنین باید خصوصیات خود را بطور خلاصه ارائه دهید و نحوه مطابقت آنها با مدرک انتخابی شما مطابقت داشته باشد.

  • توصیه نامه (1 یا 2 مورد)

معمولاً فقط یک مورد است، اما در برخی موارد ممکن است از شما خواسته گردد دو توصیه نامه ارائه دهید. توصیه نامه ها فقط باید از طرف یکی از معلمان / مدرسان یا کارفرمای / شخصی که نظارت بر کار شما داشته باشد. این نامه به ارائه دهنده بورسیه اطلاعات بیشتری در خصوص خصوصیات، مهارت ها و ظرفیت های فکری شما می دهد و همچنین می تواند نشان دهنده تمایل یا انگیزه شما برای دوره مدرک و / یا دانشگاهی باشد که شما انتخاب نموده اید.

  • CV

حتی اگر در حال حاضر که درخواست بورسیه تحصیلی نموده اید تجربه کاری ندارید، می توانید به سادگی تمام تجربیات تحصیلی، سرگرمی ها، علاقه ها، دستاوردها و مهارت های اجتماعی خود را درج کنید. به یاد داشته باشید که تمام زبانهایی را که می شناسید (از جمله گواهی های زبان) درج کنید، اما در خصوص سطح مهارت خود صادق باشید. مهارت های رایانه ای، کار داوطلبانه و سایر دوره هایی را که گذرانده اید (حتی دوره های کوتاه) را اضافه کنید، به خصوص اگر با رشته تحصیلی شما مرتبط باشند.

  • نمرات خوب در آزمون

SAT ،ACT، GRE ، GPA و سایر نمرات آزمون می توانند یک عامل مهم باشند بر اینکه دانشگاه در نظر دارد چه کسانی بورسیه تحصیلی را دریافت می نمایند. بیشتر اوقات، نمرات بالا مواردی است که مهمتر از همه است. با این وجود، پیشنهاد بورسیه پس از در نظر دریافت کلیه اسناد مربوطه، براساس یک رویکرد جامع ارزیابی می گردد.

مدارک اضافی هم ممکن است از شما درخواست گردد:

  • مقاله

علاوه بر انگیزه نامه ممکن است از شما خواسته گردد که مقاله ای بنویسید و موضوع خاصی را که معمولاً مربوط به بورسیه تحصیلی است، به نگارش درآورید.

  • نمونه کار (پورتفولیو)

نمونه کارها از دانشجویانی که درخواست بورسیه در رشته های هنر، طراحی و سایر رشته های مشابه را دارند درخواست می گردد و شامل کارهای هنری و پروژه هایی نیز می گردد. در خصوص مدرک هنری، یک نمونه کار در مقایسه با معدل شما هنگام نشان دادن مهارت های شما بسیار لازم است.

  • اطلاعات اقتصادی والدین از جمله اظهارنامه اقتصادیاتی
  • فرم پزشکی

فرم ارزیابی شرایط پزشکی امضا شده توسط کلینیک پزشکی / بیمارستان مجاز از کشور خود

بیشتر: ویزای تحصیلی انگلیس

اپلای راحت

شرکت هدف سازان بین الملل الوند با نام تجاری اِسکورایز Scorize، از سال 1395 فعالیت خود را با برگزاری وبینارها و برنامه های آموزشی در زمینه مشاوره و اخذ پذیرش و مهاجرت تحصیلی آغاز کرد. خدمات این شرکت شامل موارد زیر است:

  • مشاوره حضوری و غیر حضوری اپلای و مهاجرت تحصیلی
  • اخذ پذیرش تحصیلی و اخذ ادمیشن در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری | اخذ پذیرش فول فاند و با بورسیه بسته به رزومه شما
  • برگزاری کلاس های آمادگی زبان، تافل و آیلتس برای مهاجرت
  • برگزاری وبینارها و کارگاه های آموزشی اپلای و مهاجرت تحصیلی

اخذ پذیرش تحصیلی برای شما | در کمتر از 18 ماه خارج از کشور تحصیلتان را آغاز می کنید!

چه سوالی ذهنتان را درگیر نموده است؟

021-22360230

آموزش رایگان اپلای و مهاجرت تحصیلی به صورت ویدئویی:

scorize.com/course

منبع: فرارو
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 23 اسفند 1399 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 678

به "نحوه اخذ بورسیه تحصیلی و تحصیل به همراه Fund" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه اخذ بورسیه تحصیلی و تحصیل به همراه Fund"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید