مناطقی که تعداد جهانگرد ها بیشتر از ساکنان محلی اند

به گزارش زرین گراف، در دنیا مکان های زیادی وجود دارد که سالانه تعداد زیادی توریست و مسافر را به سوی خود جذب می نماید. به همین علت بعضی از این منطقه ها پر از توریست است تا جایی که تعداد توریستان از ساکنان اصلی و بومیان آن رجحان جسته و بیشتر است. در این مطلب با این منطقه ها از دنیا آشنا خواهید شد.

مناطقی که تعداد جهانگرد ها بیشتر از ساکنان محلی اند

موناکو

شاهزاده نشین موناکو دومین کشور کوچک دنیا است که در دریای مدیترانه و در نزدیکی سواحل جنوب فرانسه واقع شده است. این منطقه بهشت جهانگردان دنیا است. سواحل شگفت انگیز، و نماهای زیبای این نقطه از دنیا، قوانین مالیاتی آزاد، فعالیت های متنوع اجتماعی، ورزشی و هنری مختلف این منطقه را به محبوبترین نقطه برای جهانگرد ها تبدیل نموده است. موناکو 38.400 نفر جمعیت دارد در حالیکه تعداد جهانگردان این منطقه 9 برابر چنین رقمی است.

مالتمالت جزیره ای در جنوب ایتالیا است و مساحت آن فقط 312 کیلومتر مربع است. جمعیت مالت 450 هزار نفر است. پس از اینکه زیبایی های این منطقه برای مردم دنیا به اثبات رسید، جمعیت گسترده ای از دنیاگردان به سوی این منطقت از ایتالیا سرازیر شدند. البته به علت وزش طوفان پنجره لاجوردی طاق طبیعی واقع در مالت که با سریال بازی تاج و تخت معروفیتی دنیای یافته است خراب شد.

شاهزاده نشین أندوراشاهزاده نشین آندورا، کشور کوچکی محصور در خشکی است که در کوه های پیرنه بین فرانسه و اسپانیا واقع شده است. تعداد ساکنان آن 85.470 نفر است و در مقابل هر یک 34 جهانگرد سالانه به این منطقه وارد می شوند.

سنت مارتنسنت مارتن جزیره ای در دریای کارائیب است و بخشی از کشور هلند به شمار می رود. این جزیره به علت سواحل تمیز و شن های سفید رنگ و هتل های کم هزینه به معروفیت رسیده است. تعداد ساکنان سنت مارتن 33.609 نفر است و 8 برابر جمعیتش سالانه جهانگرد از آنجا بازدید می نماید.

آیسلندمساحت آیسلند 103 هزار کیلومتر مربع است و کم جمعیت ترین منطقه اروپا با 332.529 نفر جمعیت به شمار می رود. به علت طبیعت زیبا و شگفت انگیزش که تلفیقی از یخ و برف و دشت های سرسبز است، آیسلند به مقصد جهانگردی محبوب دنیا تبدیل شده است. تعداد جهانگردان آیسلند سه برابر جمعیت آن در هر سال است.

ماکائوماکائو شبه جزیره ای است که در دریای جنوبی چین واقع شده است. تا چند سال گذشته این کشور، مستعمره پرتغال بود اما در حال حاضر بخشی از کشور چین محسوب می گردد.

این شبه جزیره معماری منحصر به فرد و متمایزی دارد. به همین علت به منطقه جهانگردی پربازدیدی تبدیل شده است. ماکائو 650.900 نفر جمعیت دارد و سالانه در ازای هر یک شهروند 23 جهانگرد از آنجا بازدید می نماید.

هنگ کنگهُنگ کُنگ شهری جزیره ای در جنوب چین است و 7.3 میلیون نفر جمعیت دارد. هنگ کنگ فقط 1106 کیلومتر مربع مساحت دارد و از شلوغترین نقاط دنیا و فعالترین مرکز مالی معروف در دنیا به شمار می رود. جهانگرد ها جمعیت قابل توجهی در هنگ کنگ را تشکیل می دهند.

جزیره آروباآروبا، جزیره ای واقع در منطقه دریای کارائیب است. این جزیره با داشتن آب و هوایی خشک، تفاوت بسیاری با دیگر جزایر این منطقه دارد اما از محبوب ترین مقاصد تفریحی در سواحل کارائیب به شمار می رود. بنا به آمارهای سال 2010 میلادی تعداد جمعیت آن 102.484 و بازدید کنندگان آن سالانه 11 برابر مردم این منطقه هستند.

جزیره برمودابرمودا سالانه بیش از سیصد هزار نفر جهانگرد دارد در حالیکه ساکنان بومی برمودا 64.237 نفر هستند.

پالائوپالائو که به طور رسمی جمهوری پالائو نام دارد، یک کشور جزیره ای است که در غرب اقیانوس آرام واقع شده است و 320 جزیره دارد. ساکنان آن بر اساس آمار منتشر شده در سال 2013 در حدود 20.918 نفر است، در حالیکه جهانگردان آن 7 برابر بیشتر از جمعیت این منطقه می باشند.

منبع: سایت برترینها

منبع: راسخون
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 1117

به "مناطقی که تعداد جهانگرد ها بیشتر از ساکنان محلی اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مناطقی که تعداد جهانگرد ها بیشتر از ساکنان محلی اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید