ممانعت آمریکا از دسترسی ونزوئلا به واکسن کرونا

به گزارش زرین گراف، رئیس جمهور ونزوئلا گفت آمریکا و کشور های عضو اتحادیه اروپا از آزاد کردن دارایی های مسدود شده برای خرید واکسن کرونا امتناع می نمایند.

ممانعت آمریکا از دسترسی ونزوئلا به واکسن کرونا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا گفت، کشور های اروپایی و آمریکا مانع از دسترسی این کشور به دارایی های مسدود شده جهت خرید واکسن کرونا شده اند.

به نوشته روزنامه بیزنس استاندارد، مادورو روز یکشنبه در جلسه دولت گفت: دولت های پرتغال، اسپانیا، بریتانیا و ایالات متحده و نهاد های اقتصادی آن ها بودجه لازم برای دسترسی ما به واکسن [کرونا]را مسدود و ضبط نموده اند.

رئیس جمهور ونزوئلا اضافه کرد: به وسیله سازمان تجارت جهانی درخواست کردیم دسترسی ما به این منابع اقتصادی را فراهم نمایند، اما آن ها امتناع کردند.

مادورو اضافه کرد، دلسی رودریگز معاون وی مصاحبه هایی با وزرای امور خارجه این کشور ها داشته، اما آن ها نیز این درخواست را رد نموده اند.

دولت آمریکا با حمایت بعضی کشور های اروپایی کوشش دارد دولت مادورو را سرنگون نموده و خوان گوایدو رئیس جمهور خودخوانده و تحت حمایت واشنگتن را بر سر کار بگذارد.

از همین رو، دولت آمریکا تحریم های سنگینی را علیه ونزوئلا وضع نموده تا به وسیله افزایش فشار بر دولت مادورو بتواند رئیس جمهور دست نشانده خود را به قدرت برساند.

دولت های آمریکا و کشور های اروپایی مدعی هستند تحریم هایی که علیه دیگر کشور ها نظیر ونزوئلا و ایران وضع نموده اند مانعی برای خرید واکسن کرونا از سوی آن ها نیست.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران پیش تر در این خصوص گفته بود: مردم ما را حتی از واکسن کرونا محروم کردند. اما نتوانستند به اهداف شان برسند. آقای بایدن یا خود آقای ترامپ اگر می فهمیدند که این سیاست شان غلط است، باید سیاست را کنار بگذارند.

ماه گذشته سمینار دیپلماتیک اقدامات زورمدارانه یکجانبه در چارچوب کرونا، از سوی ایران، کوبا و ونزوئلا و با شرکت بیش از 38 کشور به طور مجازی برگزار گردید و بیانیه ای در این زمینه صادر شد

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 بهمن 1399 بروزرسانی: 22 بهمن 1399 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 612

به "ممانعت آمریکا از دسترسی ونزوئلا به واکسن کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممانعت آمریکا از دسترسی ونزوئلا به واکسن کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید