مقایسه جیلی GC6 با جک J4 و برلیانس H330

به گزارش زرین گراف، زمانی که جیلی جی سی 6 وارد ایران شد، در رده قیمت آن سدان های زیادی در بازار وجود داشت. خودروهای وارداتی یا مونتاژ داخل یا فراوری داخل که بعضاً کیفیتی بالاتر یا پایین تر از نظر فنی و طراحی ظاهری را دارا بودند. خودروهایی مانند تندر 90 اتوماتیک، دنا پلاس، بسترن B30، برلیانس H330 و ام وی ام 550 که در میان آن ها، رنو تندر 90 اتوماتیک مورد پسند افرادی بود که خودرویی بی دردسر و کارآمد می خواستند و برلیانس انتخاب جوان ترها و آن ها که خودرویی به روزتر می خواستند.

مقایسه جیلی GC6 با جک J4 و برلیانس H330

در این میان کار برای جیلی سخت بود و البته سخت تر هم می شد، چرا که باید با خدمات پس از فروش بهتری ارائه می شد تا کمبودی نسبت به خدمات تولیدات داخل نداشته باشد. در واقع، جیلی در زمان ورودش به ایران باید هم در زمینه قیمت، هم کیفیت و هم خدمات رقابت تنگاتنگی با خودروهای همکلاس خود پشت سر می گذاشت. در این مطلب قصد داریم به مقایسه جیلی GC6 با جک J4 و برلیانس H330 بپردازیم تا ببینیم این خودرو در کنار رقبایش چه حرفی برای گفتن دارد.

نمای داخلی جیلی GC6

مقایسه جیلی GC6 با جک J4

جک J4 یک سدان میانه شهری است که از سال گذشته به وسیله کرمان موتور در کشور مونتاژ می گردد. جک که مانند جیلی خودرویی در کلاس اکونومیک است، در ایران جایگزین جک J5 شده و هم در طراحی ظاهری و هم داخل کابین مالی بودن خود را با نهایت سادگی به نمایش می گذارد که در این امر جیلی GC6 اکسلنت (فیس لیفت) نیز به عنوان یک خودروی مالی ظاهر نسبتاً بهتری دارد.

با مقایسه جیلی GC6 با جک J4 باید گفت که در بخش طراحی بدنه، جک J4 از هیوندای اکسنت الهام گرفته و همین مهم باعث شده این خودرو در عین سادگی طراحی کم ایراد و هماهنگی داشته باشد. در حالی که جیلی GC6 نیوفیس در حین تغییر چهره جایی بین طراحی قدیمی و تازه گیر نموده و نتوانسته ظاهر یکنواختی را برای خود دست وپا کند. درباره جیلی GC6 الیت هم باید گفت طراحی بسیار قدیمی ظاهری اش کاملاً از جک J4 جا می ماند.

اما با مقایسه جیلی GC6 با جک J4 متوجه می شویم که داستان داخل کابین دو خودرو، کمی فرق دارد. جک J4 مونتاژ داخل نسبت به نسخه اصلی بعضی آپشن ها را از دست داده است. نسخه اصلی دارای 6 کیسه هوا و صفحه نمایشگر لمسی در مرکز داشبورد بوده که نسخه مونتاژی فاقد آن هاست و تریم دو رنگ کرم و مشکی نیز در نسخه مونتاژی به یک دست مشکی تغییر نموده است. همه این تغییرات در کنار طراحی ساده کابین جک جی 4 موجب می گردد که این خودرو در این بخش عرصه را به رقیب، که کابینی هیجان انگیزتر دارد، واگذار کند.

در بخش فنی با توجه به اینکه هر دو خودرو مالی هستند و طراحی اکونومیک آن ها اجازه استفاده از حداکثر قدرت را به موتور نمی دهد، می توان گفت عملکرد هردو تقریباً یکسان است. اما شاید بتوان جک J4 را کم استهلاک تر و مالی تر دانست. بعلاوه، گیربکس CVT جک J4 لذت رانندگی را بیشتر می نماید و عملکرد مناسب سیستم تعلیق سواری نرم تری را نصیب سرنشینان می سازد.

پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب مقایسه جک J4 با خودروهای هم رده را هم مطالعه کنید.

نمای پشتی جیلی GC6

مقایسه جیلی GC6 با برلیانس H330

یکی دیگر از مقایسه های پرطرف دار بازار، مقایسه جیلی GC6 با برلیانس H330 است. دو خودروی دیگر چینی که هر دو در زمره سدان های میانه موجود در ایران هستند. برلیانس H330 از رقبای اصلی جیلی GC6 محسوب می گردد، چرا که در طول حضورش در بازار ایران طرف داران زیادی برای خود دست وپا کرد و بعلاوه، از نظر قیمت نیز در میان سدان های با قیمت مناسب بازار است. با هم این مقایسه را دنبال می کنیم.

در ارتباط با بخش طراحی ظاهری و بدنه با مقایسه جیلی GC6 با برلیانس H330 به این نتیجه می رسیم که نسخه قدیمی جیلی GC6 رقابت را بی قید و شرط واگذار می نماید.

ظاهر قدیمی و ساده و فاقد هرگونه هیجان جیلی GC6 الیت در برابر طراحی متناسب و زیبا و جوان پسند برلیانس H330 تمام امتیازات را از دست می دهد. اما درباره نسخه فیس لیفت جیلی GC6 اوضاع کمی بهتر است. هرچند همچنان به علت ترکیب کمی نامناسب نسخه قدیم و نسخه تازه و آمیختگی طراحی قدیمی بدنه و طراحی تازهش و بعلاوه کوشش برای به روزسازی یک طرح قدیمی باعث شده امتیاز تناسب طراحی باز نصیب برلیانس H330 گردد، هرچند جیلی جی سی 6 نیز ظاهری مجذوب کننده و مدرن دارد.

با مقایسه جیلی GC6 با برلیانس H330 در بخش طراحی داخل کابین نیز رقابت میان این دو خودرو مانند بخش قبلی است و جیلی GC6 الیت مجدد رقابت را بابت طراحی قدیمی و سادگی بیش ازحد و کسل کننده بودن می بازد. هرچند در ارتباط با کیفیت قطعات به کار رفته این رقابت پایاپای پیش می رود.

با این حال، اگر بخواهیم مقایسه را بین کابین جیلی GC6 اکسلنت و برلیانس H330 انجام دهیم، داستان دوباره تغییر می نماید. تریم داخلی دورنگ جیلی جی سی 6 اکسلنت و روکش های چرمی جایگاه ها با شرایط کابین برلیانس H330 برابری می نماید. هرچند برلیانس H330 روکش چرم غربیلک فرمان دارد و رنگ بندی نشانگرهای پشت فرمانش طوری است که چشم را کمتر آزار می دهند، اما نمایشگر 8 اینچی میانه داشبورد جیلی GC6 فیس لیفت باعث می گردد گوی سبقت را در این بخش از رقیب خود برباید. بد نیست برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب مقایسه برلیانس H330 با خودروهای هم رده را هم مطالعه کنید.

سخن پایانی

امیدواریم که مقایسه بالا توانسته باشد اطلاعات مفیدی از جیلی GC6 در اختیارتان قرار دهد. شما می توانید برای اطلاع از آخرین قیمت خرید و فروش جیلی GC6 در بازار، به بخش آگهی های خودرو در سایت خبرنگاران مراجعه کنید.

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ از نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بالاتری دارند؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و خوانندگان خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 1293

به "مقایسه جیلی GC6 با جک J4 و برلیانس H330" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه جیلی GC6 با جک J4 و برلیانس H330"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید