معرفی شرکت هواپیمایی نیکی ایرلاین

به گزارش زرین گراف، آشنایی با شرکت هواپیمایی نیکی ایرلاین | Niki airline

امروز می خواهیم درباره یکی از ایرلاین های کشور اتریش صحبت کنیم که ماجرای تاسیس و ادامه کار و فعالیت آن کمی با ایرلاین های دیگر در دنیا فرق دارد. شرکتی که امروز می خواهیم درمورد آن صحبت کنیم، نیکی ایرلاین (Niki airline) نام دارد. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق هم فرایند تاسیس و شکل گیری شرکت هواپیمایی نیکی ایرلاین و یا شرکت هواپیمایی نیکی فلای، اطلاعات و اطلاعات مهم و ضروری برای مسافران این ایرلاین را مورد آنالیز قرار دهیم.

معرفی شرکت هواپیمایی نیکی ایرلاین

تاریخچه شرکت هواپیمایی نیکی ایرلاین

شرکت هواپیمایی اتریشی نیکی ایرلاین در سال 2003 به وسیله یک راننده بازنشسته فرمول 1 به نام نیکی لائودا (Niki Lauda) تاسیس گشت. در ابتدا نام این شرکت ایرلوید (Aero Lloyd) بود.

این شرکت پس از طی مراحل قانونی در تاریخ 28 نوامبر سال 2003 به صورت رسمی فعالیت های پروازی قانونی خود را شروع نمود. زمانی که شرکت هواپیمایی نیکی ایرلاین تاسیس شد، سیاست اجرایی این شرکت بر این نکته پایدار بود که این شرکت به عنوان یک ایرلاین کم هزینه فعالیت نماید.

با این حال، در خطوط هوایی نیکی برای پروازها بدون دسته بندی خاص و مشخصی خدمات اضافه ای همچون سرویس های کامل ایرلاین های دیگر در اختیار مسافران قرار داد.

این سرویس کامل شامل: یک ساندویچ یا یک میان وعده سرد، نوشابه و یا آب میوه، چای و قهوه در تمامی پروازهای کوتاه مدت می باشد. بعلاوه پروازهای مستقیم به مقصد یونان، تونس و ترکیه، خدمات کامل تری در این زمینه به مسافران ارائه می کند.

در پرواز به مسیرهای پروازی همچون جزایر قناری و یا کشور مصر، به همه مسافران یک میان وعده گرم عرضه می شود. علاوه بر این ها، مسافرین این شرکت هواپیمایی می توانند قبل از پرواز، از سایت این شرکت و یا با استفاده از اپلیکیشن موبایل این شرکت از منوی غذایی لذیذ آن سفارش دهند.

از دیگر مزایای این ایرلاین مقرون به صرفه قیمت نیز است که می توان خدمات اضافه دیگری را نیز قبل از پرواز خریداری نمود. نیکی ایرلاین ،1 سال پس از تاسیس، به وسیله شرکت هواپیمایی آلمانی ایر برلین خریداری شد و به یکی از شرکت های تابعه این شرکت تبدیل گشت. در تاریخ 9 ژانویه سال 2004، ایرلاین نیکی به طور کامل با ایر برلین ادغام شد.

این شرکت تا پایان سال 2001 به صورت کامل از نظر سیستم های رزرو و خرید بلیط هواپیما و بعلاوه دیگر خدمات با ایر برلین ادغام گشت. از اواخر سال 2012 شرکت هواپیمایی نیکی ایرلاین به عضویت اتحادیه جهانی شرکت های هواپیمایی وان ورلد (One world) در آمد و تا پایان همین سال، آرم و لوگوی خود را بر روی تمامی هواپیماهایی که در اختیارش بود، نقاشی کرد. شرکت هواپیمایی نیک تا سال 2012 از هواپیماهای ایرباس A321-200 استفاده می کرد. هنگامی که نیکی ایرلان تصمیم به این کار گرفت، طراحی لوگوی خود را عوض کرد و با توجه به طراحی لوگوی شرکت هواپیمایی ایر برلین، لوگوی نو برای این شرکت طراحی شد.

در اکتبر سال 2014 شرکت هواپیمایی نیکی درخواست خود را مبنی بر کاهش و لغو پرواز در بعضی مسیرهای خود را گفتند. این مسیرها عبارت بودند از مسیرهای پروازی از وین به کپنهاگ، مسکو و فرانکفورت.

در عوض این شرکت گفت که مسیرهای تفریحی نو و مجذوب کننده تری را از تابستان سال 2015 افتتاح خواهد نمود. از دیگر تغییراتی که این شرکت برای بهار و تابستان سال 2015 برای شرکت خود برنامه ریزی کرد، تعویض هواپیماهای ایرباس خود با هواپیماهای امبرایر (Embraer 190s) بود.

این شرکت با متوقف کردن پروازهای خود با هواپیماهای ایرباس A319، هواپیماهای نو امبرایر را با یاری ایر برلین وارد ناوگان هواپیمایی خود کرد. شرکت هواپیمایی ایر ایرلند دارای 49 درصد از سهام این شرکت هواپیمایی اتریشی بود. در تاریخ 5 دسامبر سال 2016 این شرکت اعلام نمود که می خواهد سهام خود را به شرکت هواپیمایی اتحاد واگذار نماید.

بنابراین شرکت هواپیمایی اتحاد نیز وارد دایره سهامداران نیکی ایرلاین نهاده شد. درهمان زمان نیز مذاکراتی بین نیکی ایرلاین و تول فلای (TUIfly)، یک ایرلاین آلمانی برای مبادله ناوگان هواپیمایی شروع شده بود.

بعلاوه در همان زمان اعلام گشت که نیکی ایرلاین تصمیم دارد که مسیرهای پروازی مختلف پروازی را به جنوب اروپا، شمال آفریقا و ترکیه با یاری شرکت هواپیمایی ایر برلین به دست آورد.

نیکی در سال 2016 گفت که تصمیم دارد بعضی از پروازهای خود به مسیرهای کم مسافر ایرلاینش، همچون میلان و زوریخ را تاپایان سال 2017 متوقف سازد. به همین ترتیب بود که در سال 2017 پروازهای نیکی از 56 پرواز در هفته به 34 مقصد، به تنها 20 مقصد در هفته کاهش پیدا کرد.

در سال 2017 نیکی گفت که ناوگان هواپیمایی خود را به ایرباس های A321s تغییر خواهد داد. این تصمیم در حالی اتخاذ شد که نیکی در سال های گذشته و نه چندان دور، هواپیماهای ایرباس 321 و 319 خود را به ایر برلین تحویل داده بود.

در 17 اوت سال 2017 شرکت هواپیمایی ایربرلین اعلام ورشکستگی نمود. این شرکت اعلام نمود که تمامی پروازهای خود با نام تجاری ایر برلین متوقف خواهند شد اما، پروازهای نیکی ایرلاین همچنان به قوت خویش باقی خواهد ماند.

قرار بود لوفت هانزا به جای ایر برلین زمام امور نیکی را در دست بگیرد اما به دلایلی این کار میسر نشد. البته 1 روز بعد از اعلام این خبر، نیکی لائودا موسس نیکی ایرلاین گفت که علاقه مند است که این شرکت را مجددا خود خریداری کرده و راهنمایی کند.

شرکت هواپیمایی نیکی ایرلاین در سال 2017 با مسائل زیادی روبرو بود تا جایی که قرار بر اعلام ورشکستگی این شرکت بود اما در ادامه، این شرکت با نام فلای نیکی (flyniki)، شرکت هواپیمایی کوچک اتریشی که مرکز اصلی آن در فرودگاه بین المللی شوچات است، به کار خود ادامه داد.

درباره فعالیت شرکت هواپیمایی نیکی در حال حاضر می توان این را گفت که که این شرکت همچون گذشته فعالیت ندارد و مدیریت آن یک پارچه نیست اما همچنان به برگزا پرواز در مسیرهای بین المللی می پردازد.

اطلاعات شرکت هواپیمایی نیکی ایرلاین

نام شرکت هواپیمایی نیکی ایرلاین: Niki airline

کد یاتا: HG

کد ایکائو: NLY

وب سایت رسمی شرکت هواپیمایی نیکی ایرلاین: www.flyniki.com

منبع: الی گشت
انتشار: 19 اسفند 1400 بروزرسانی: 19 اسفند 1400 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 1173

به "معرفی شرکت هواپیمایی نیکی ایرلاین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی شرکت هواپیمایی نیکی ایرلاین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید