متهم شدن همسر پمپئو به انجام سفر بدون کسب تاییدیه&zwnjهای لازم

به گزارش زرین گراف، نهاد بازرسی وزارت امور خارجه آمریکا در گزارشی سوزان پامپئو همسر مایک پامپئو را متهم کرد به اینکه در موارد متعدد بدون کسب گواهی های لازم و مناسب، سفر انجام داده است.

متهم شدن همسر پمپئو به انجام سفر بدون کسب تاییدیه&zwnjهای لازم

به نقل از پایگاه هیل، تحقیقات درخصوص این پرونده با شکایت یک عامل افشاگر در اکتبر 2019 به جریان افتاد اما مناقشه بزرگتری پیرامون نقش سوزان پمپئو و کوششهای وزیر امور خارجه آمریکا برای مختل کردن تحقیقات بازرس کل این وزارتخانه وجود دارد.

استفن آکارد و متیون کلیموو، دو بازرس کل موقت خودشان را از آنالیز پرونده سفرهای سوزان پمپئو کنار کشیدند و این گزارش از سوی دیانا شاو، معاون بازرس کل که بعدا در پی تغییرات در دفتر بازرس کل مسئولیت تحقیقات را بر عهده گرفت، تکمیل شد.

پمپئو پیش از این برکناری استیو لینیک، بازرس کل وزارت امور خارجه آمریکا در ماه مه را مهندسی کرد که منجر به راه افتادن تحقیقات دموکراتهای سنا و مجلس نمایندگان آمریکا بر سر مساله تلافی جویی سیاسی و کوشش برای بلوکه کردن تحقیقات درباره کارهای همسر پامپئو در وزارتخانه شد.

حساسیت در خصوص نقش سوزان پامپئو در وزارت خارجه آمریکا باعث بالا دریافت انتقادها از اینکه خانواده آنها با هزینه کردن از پول مالیات دهندگان آمریکایی در حال زمینه سازی برای بلندپروازی های سیاسی آینده خود هستند، شده است. پامپئو که قبلا قانونگذار ایالت کانزاس بوده به عنوان یک نامزد بالقوه ریاست جمهوری از حزب جمهوریخواه برای انتخابات 2024 در نظر گرفته می گردد.

بر اساس گزارش مذکور که روز پنجشنبه منتشر شد، هشت سفر سوزان پامپئو همراه با وزیر خارجه آمریکا به خارج در فاصله آوریل 2018 تا آوریل 2020 از سوی مقامهای وزارت خارجه با لفظ سفر به عنوان نماینده معین شده که به این ترتیب پامپئو را ملزم به بازپرداخت هزینه های این سفرها نمی سازد.

اما این گزارش متذکر شده که سوزان پامپئو در کسب تاییدیه کتبی برای شش تا از این هشت سفر، کوتاهی نموده و چهار تا از آنها نیز با تایید شفاهی برایان بولاتائو، معاون مدیریت وزیر امور خارجه انجام شده و دست کم دو تا از این سفرها هیچ تاییدیه ای نداشته اند.

بولاتائو که مه 2019 توسط سنا برای این سمت تایید شد یک هم پیمان نزدیک خانواده پامپئو است. پامپئو قبلا او را یکی از بهترین دوستانش در کل دنیا توصیف نموده بود. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 558

به "متهم شدن همسر پمپئو به انجام سفر بدون کسب تاییدیه&zwnjهای لازم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متهم شدن همسر پمپئو به انجام سفر بدون کسب تاییدیه&zwnjهای لازم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید