مبادلات با ارز دیجیتال در آمریکا آزاد شد؟

به گزارش زرین گراف، تهران (پانا) - روز به روز بر تعداد استان های آمریکایی که می خواهند استفاده از ارزهای مجازی به عنوان ابزار پرداخت را مجاز نمایند اضافه می گردد در آخرین اقدام استان آریزونا در پی مجاز کردن بیت کوین است.

مبادلات با ارز دیجیتال در آمریکا آزاد شد؟

به گزارش فارس، وندی راجرز، سناتور آمریکایی اهل استان آریزونا، این هفته با ارائه یک طرح خواهان تبدیل شدن بیت کوین به پول مبادلاتی در استانش شد.

این سناتور آمریکایی در طرحش خواهان اضافه شدن نام بیت کوین به لیست ارزهای مجاز برای مبادله شده است. این طرح در صورت تصویب به شهروندان آمریکایی اجازه خواهد داد تا از بیت کوین برای پرداخت مالیات، بدهی، عوارض عمومی و دیگر تراکنش های پولی استفاده نمایند.

البته بر اساس قانون اساسی آمریکا، استان های این کشور نمی توانند به صورت جداگانه برای خود ارز مبادلاتی ایجاد نمایند و همین مسأله این سؤال را مطرح نموده که آیا این طرح می تواند در آریزونا به قانون تبدیل گردد یا خیر.

برای قانونی شدن مبادله به بیت کوین در آریزونا این طرح باید نخست در مجلس سنای استانی و سپس در مجلس عوام تصویب شده و نهایتا به امضای داوگ داکی فرماندار این استان برسد.

در صورتی که این طرح واقعا به قانون تبدیل گردد، راه را برای اتخاذ رویکرد مشابه از سوی دیگر استان های آمریکا باز خواهد نمود. بسیاری از استان ها در آمریکا به بیت کوین و دیگر ارزهای مجازی تمایل پیدا نموده اند.

ران دسانتیس، فرماندار استان فلوریدا، ماه گذشته از برنامه این استان برای فراهم کردن شرایط پرداخت مالیات از سوی فعالان مالی به ارزهای مجازی اطلاع داد. قانون گذاران در استان وایومینگ هم خواهان استفاده از فناوری بلاک چین برای بالا بردن شفافیت در هزینه کرد منابع دولتی شده اند. ایالات اوهایو هم در سال 2018 نخستین استانی در آمریکا شد که مجوز پرداخت مالیات به ارزهای مجازی را صادر کرد، اما مجبور شد این طرح را کنار بگذارد. اریک آدامز، شهردار تازه نیویورک هم اخیرا یکی از چک های حقوق خود را به ارز دیجیتال دریافت کردند. دان هافینز، کاندیدای فرمانداری استان تگزاس نیز گفته در صورت پیروزی بیت کوین را به ارز مجاز برای مبادله در این استان تبدیل خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 28 اسفند 1400 بروزرسانی: 28 اسفند 1400 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 1182

به "مبادلات با ارز دیجیتال در آمریکا آزاد شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبادلات با ارز دیجیتال در آمریکا آزاد شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید