ماجرای همه گیری بیماری کرونا کاوازاکی در بچه ها چیست؟

به گزارش زرین گراف، پس از شیوع ویروس کرونا در سطح دنیا، تا به امروز تحقیق و آنالیز های زیادی درباره چگونگی تاثیرپذیری بچه ها از این ویروس انجام گرفته است.

ماجرای همه گیری بیماری کرونا کاوازاکی در بچه ها چیست؟

به گزارش خبرنگار ، چند روزی است که بعضی شایعات مبنی بر شیوع نوعی عفونت مشابه کرونا در بچه ها با عنوان کرونا کاوازاکی در اروپا و آمریکا در فضای مجازی منتشر شده است.

به همین منظور مسعود مردانی، عضو کمیته کشوری مبارزه با بیماری های عفونی در گفت وگو با خبرنگار با اشاره به شایعه احتمال شیوع کرونا کاوازاکی در تمام گروه سنی اظهار کرد: این بیماری عارضه جدیدی محسوب نمی گردد و مختص بچه ها است.

او ادامه داد: در صورتی که بچه ها مسائل بهداشت فردی و اجتماعی را رعایت ننمایند، احتمال ابتلای آن ها به این بیماری وجود دارد.

مردانی با بیان اینکه معمولاً عوارض این بیماری در بچه ها خفیف است، اضافه کرد: به تازگی مواردی از ابتلا به بیماری کرونا در دنیا مشاهده شده است که علائمی شبیه بیماری کاوازاکی دارد که با عوارضی مانند عظیم شدن غدد لنفاوی و گلو درد همراه است.

عضو کمیته کشوری مبارزه با بیماری های عفونی با اشاره به اینکه بروز علائم جدید ناشی از همه گیری کرونا غیر معمول نیست و عارضه جدیدی شیوع نیافته است، تاکید نمود: در تمام دنیا علائم بعضی از مبتلایان به کرونا شبیه به عارضه کاوازاکی است و مردم به اشتباه تصور می نمایند که بیماری جدیدی شیوع یافته است.

مردانی اعلام کرد: ابتلا به کرونا هیچ ارتباطی به سن افراد ندارد و هر فردی که آنتی بادی محافظت نماینده نداشته باشد در صورت رعایت نکردن مسائل بهداشتی به این بیماری مبتلا می گردد.

بیماری مرگبار در بین بچه ها همزمان با شیوع ویروس کرونا

هنوز معین نیست دقیقا چه ارتباطی بین کاوازاکی و کووید 19 وجود دارد اما پژوهشگران در حال آنالیز علت افزایش ناگهانی آمار ابتلا به کاوازاکی در بین بچه ها هستند. به گفته یک مسئول سازمان دنیای بهداشت؛ هنوز موارد گزارش شده از این سندروم بسیار نادر است و جز در چند کشور محدود، در سایر بخش های دنیا موارد مشابهی گزارش نشده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 194

به "ماجرای همه گیری بیماری کرونا کاوازاکی در بچه ها چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای همه گیری بیماری کرونا کاوازاکی در بچه ها چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید