تور ارزان آلمان: استعفای مرکل پذیرفته شد، صدراعظم آلمان رفت

به گزارش زرین گراف، به گزارش خبرنگاران به نقل از تاس، فرانک والتر اشتاین مایر رئیس جمهور آلمان طی جلسه ای رسمی، استعفای آنگلا مرکل صدراعظم این کشور و کابینه وی را پذیرفته و نامه پذیرش استعفا را تقدیم وی کرد.

تور ارزان آلمان: استعفای مرکل پذیرفته شد، صدراعظم آلمان رفت

با تور ارزان آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

در جریان برگزاری این مراسم، اشتاین مایر با تقدیر از مرکل و کوشش های وی طی چهار سال گذشته دولت، گفت: اتفاقات زیادی طی چهار سال گذشته رخ داد. اکتفا به گفتن اینکه دوره قانونگذاری قبلی با توجه به موضوعاتی که باید حل می شد سخت بود، به تنهایی شرایط واقعی امور را منعکس نمی کند.

رئیس جمهور آلمان بعلاوه با اشاره به سختی دوران کرونا که به گفته وی، دنیا را زیر و رو کرد، از کوشش های مرکل در مقابله با این بیماری تشکر نموده و گفت: کوشش های زیادی از جانب شما و تمامی کشور (در این زمینه) انجام شد.

اشتاین مایر بعلاوه در بخش دیگری از سخنان خود به تنش های بین المللی طی سال های گذشته صدراعظمی مرکل پرداخت که به گفته وی، موضوع خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و ریاست جمهوری دونالد ترامپ در آمریکا از سخت ترین آنها بود.

وی در عین حال نسبت به آینده پیش روی اتحادیه اروپا ابراز نگرانی نموده و گفت: پیوستگی داخلی اروپا بی ثبات به جای مانده و کاهش تنش ها در کنار ایجاد توازن در منافع اروپا، همچنان از اولویت های اصلی دولت تازه در آلمان خواهد بود.

اشتاین مایر در انتهای سخنان خود اظهار داشت که مرکل و کابینه وی، تنها طی چهار سال گذشته، حدود 600 قانون وضع نموده و به اجرا گذاشتند.

لازم به ذکر است مرکل تا زمان تشکیل دولت بعدی آلمان، همچنان به وظایف خود به عنوان صدراعظم این کشور عمل خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 آبان 1400 بروزرسانی: 17 آبان 1400 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 1043

به "تور ارزان آلمان: استعفای مرکل پذیرفته شد، صدراعظم آلمان رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان آلمان: استعفای مرکل پذیرفته شد، صدراعظم آلمان رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید