سی ان ان: آمریکا همانند کودک مبتلا به کرونا هر روز تنهاتر می گردد

به گزارش زرین گراف، سی ان ان با اشاره به اقدامات یک جانبه گرایانه واشنگتن در سال های اخیر، خاطر نشان کرد که آمریکا به یک کودک کرونایی ترک شده و به یک متحد غیرقابل اعتماد تبدیل شده و تنهاتر می گردد.

سی ان ان: آمریکا همانند کودک مبتلا به کرونا هر روز تنهاتر می گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رادیو بین المللی چین، آنگلا مرکل روز آدینه در گفت وگو با رسانه های گروهی بار دیگر تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای خروج نظامیان این کشور از آلمان را به باد انتقاد گرفت و تاکید نمود: حضور نظامیان آمریکایی در آلمان تنها مربوط به منافع و امنیت آلمان نیست بلکه به امنیت و منافع ناتو و منافع خود ایالت متحده نیز گره خورده است.

مرکل اضافه نمود: ما با این تصور عظیم شده ایم که ایالات متحده همیشه می خواهد ابرقدرت جهانی باشد. اگر آمریکا با خواست خود می خواهد از این نقش خداحافظی کند، باید واقعا در موردش فکری بنیادین بکنیم.

در سال های اخیر، آلمان و آمریکا در یک سلسله مسائل مانند هزینه نظامی، تغییرات اقلیمی، مسایل تجاری، پروژه خط لوله گاز طبیعی و برجام دارای اختلافات بسیار شده اند. دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در تاریخ پانزدهم ماه جاری میلادی اعلام نمود که آمریکا تعداد نیروهای ارتش خود در آلمان را به طور چشمگیری کاهش خواهد داد.

شبکه خبری سی ان ان روز دوشنبه با اشاره به اقدامات یک جانبه گرایانه آمریکا در سال های اخیر، در تفسیری اعلام نمود که آمریکا به یک کودک ترک شده مبتلا به کرونا و متحد غیرقابل اعتماد تبدیل شده و تنهاتر می گردد. آمریکا در مقایسه با چین، مردم خود را ناکام می گذارد.

این تفسیر همچنین به نقل از نظر کارل بیلت نخست وزیر پیشین سوئد گزارش داد که آمریکا بیشتر به مقابله با چین علاقه دارد نه شیوع کرونا.

روزنامه نیویورک تایمز چندی پیش گزارش داد که اتحادیه اروپا از اول جولای مرزهای خود را باز می نماید، اما مسافران آمریکا شاید به طور موقت برای ورود محدود شوند. این نه تنها یک ضربه سنگین به شهرت آمریکا، بلکه همچنین تکذیب واکنش مقابله ای ترامپ به بیماری کرونا است. ممکن است آمریکا در مقایسه با ده ها سال گذشته تنهاتر گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 284

به "سی ان ان: آمریکا همانند کودک مبتلا به کرونا هر روز تنهاتر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سی ان ان: آمریکا همانند کودک مبتلا به کرونا هر روز تنهاتر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید