لاوروف: هدف نشست مسکو یاری به مذاکرات بین الافغانی در قطر است

به گزارش زرین گراف، وزیر خارجه روسیه اظهارداشت که نشست قریب الوقوع مسکو درباره صلح افغانستان در رقابت با مذاکرات قطر نیست بلکه برای یاری به این کوشش هاست.

لاوروف: هدف نشست مسکو یاری به مذاکرات بین الافغانی در قطر است

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در کنفرانس مشترک خبری با همتایان قطری و ترکیه ای خویش گفت که مذاکرات صلح افغانستان در مسکو برای رقابت با مذاکرات قطر نیست، بلکه برای یاری به این فرایند می باشد.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر نیز در تایید اظهارات لاوروف گفت که دوحه برگزاری نشست مسکو برای افغانستان را رقابت با مذاکرات قطر نمی داند.

وی اضافه نمود که این نشست مذاکرات قطر را تقویت می نماید و از روسیه برای دعوت از قطر برای حضور در نشست گفت وگوهای بین الافغانی در مسکو قدردانی کرد.

وزیر خارجه قطر ادامه داد: این امر بیانگر این واقعیت است که سمت و سوی اصلی مذاکرات بین الافغانی توسط فرایند مذاکرات جاری در دوحه معین می گردد و همه کشورهای ذی نفع در این جهت ما را حمایت می نمایند و روسیه در صدر فهرست واقع شده است.

مذاکرات صلح افغانستان در مسکو قرار است با حضور نمایندگان کشورهای آمریکا، چین، پاکستان، دولت افغانستان و گروه طالبان در تاریخ 18 ماه مارس (28 اسفند ماه) برگزار گردد.

پیش از این نیز ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته بود که شرکت نمایندگان در نشست مسکو قرار است راه های توقف درگیری ها و برقراری صلح و امنیت در این کشور را مورد آنالیز قرار دهند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 فروردین 1400 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 709

به "لاوروف: هدف نشست مسکو یاری به مذاکرات بین الافغانی در قطر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: هدف نشست مسکو یاری به مذاکرات بین الافغانی در قطر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید