طرز تهیه دیگچه، دسر مشهدی ها در ایام عزاداری

به گزارش زرین گراف، بانوان مشهدی معمولا در مراسم عزاداری دسر خوشمزه ای را به نام دیگچه درست می نمایند که خاص این شهر است.

طرز تهیه دیگچه، دسر مشهدی ها در ایام عزاداری

با طرز تهیه دسر مشهدی ها در ایام عزاداری آشنا شویدبرای تهیه دسر دیگچه مشهدی باید برنج را شسته و به مدت یک ساعت خیس کنید.

وقتی آب برنج تبخیر شد شیر را کم کم اضافه کنید و هم بزنید تا شیر به خورد برنج برود. به ترتیب شکر را اضافه نموده و هم بزنید و سپس هل را اضافه کنید باید آنقدر مواد بجوشد تا سفت گردد در آخر گلاب و بعد از چند دقیقه کره را اضافه کنید.

دیگچه مشهدی آماده برای دم کردن است. وقتی دسر دیگچه به این مرحله رسید زعفران دم نموده را در گوشه ای از قابلمه بریزید و هم بزنید تا نیمی از آن زرد رنگ گردد. دسر دیگچه را مثل برنج به مدت نیم ساعت دم کنید توجه داشته باشید که حرارت خیلی کم باشد.

بعد در قابلمه را برداشته بگذارید تا خوب خنک گردد و بعد در دیس دسر دیگچه مشهدی بر گردانید و با خلال پسته و زعفران برای سرو تزیین کنید.

برای برگرداندن دسر دیگچه قابلمه پخت باید نچسب باشد.میتوانید از قالب مخصوص دسر بهره ببرید باید ته قالب را کمی با کره چرب کنید بعد از خنک شدن به راحتی از قابلمه و یا قالب جدا می گردد.

برخی از بانوان مشهدی دیگچه را در سه رنگ درست می نمایند معمولا برای این کار قبل از افزودن زعفران، دیگچه در سه قابلمه تقسیم می گردد. به یکی از ظرف ها، زعفران به دیگری کاکائو و ظرف دیگر بدون افزودنی و با همان شیر درست می گردد.

در خاتمه بعد از سرد شدن دیگچه آن را به شکل لوزی برش می دهند و در یک ظرف از هر سه رنگ دیگچه می گذارند.

منبع: گردشبان
انتشار: 7 مرداد 1402 بروزرسانی: 7 مرداد 1402 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 1462

به "طرز تهیه دیگچه، دسر مشهدی ها در ایام عزاداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه دیگچه، دسر مشهدی ها در ایام عزاداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید