شاخص ها و ارقام معین شده برنامه ششم تقدیم مجلس شد

به گزارش زرین گراف، به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، محمد اسماعیل حسینی فشم در مورد فرایند بررسی برنامه ششم توسعه در مجلس گفت: پس از ارائه برنامه به مجلس، بر اساس طرحی که نمایندگان تهیه کردند پیشنهاد آنها براین بود که یک سال برنامه پنجم تمدید شود اما آن طرح هنوز در صحن مجلس مطرح و تصمیم گیری نشده است.

شاخص ها و ارقام معین شده برنامه ششم تقدیم مجلس شد

وی ادامه داد: دولت از مجلس تقاضا کرد که با توجه به مطالعات اجرا شده نیاز به قانون برای برنامه ششم در حد این 31 ماده ای است که در لایحه برنامه ششم توسعه تقدیم آنها کردیم.

معاون امور مجلس و استان های سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: تمام اسناد بخشی و فرابخشی و اسناد پشتیبان از سوی دولت به کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه و نمایندگان در مجلس ارائه شد. همچنین عدد و رقم و شاخص های معین شده تمامی بخش های انرژی، فرهنگ، آموزش عالی، عمومی، صنعت، گردشگری، امور زیربنایی، راه، آب و ... دراسناد پشتیبانی در برنامه ششم توسعه از سال 95 به مدت پنج سال تقدیم نمایندگان شده است.

وی به آغاز بررسی برنامه ششم توسعه بعد از برگزاری انتخابات مجلس و خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: اگر تشخیص بر انجام اصلاحات در برنامه مذکور باشد دولت در خدمت وکلای ملت بوده و با بحث و مرور بر ضرورت ها کار را ادامه می دهد. بنای دولت بر این بود که قبل از انتها سال 94 کار رسیدگی به برنامه ششم توسعه و بودجه به اتمام برسد اما تشخیص نمایندگان و هیات رئیسه این بود که به دلیل تلاقی با انتخابات امکان رسیدگی به خواسته دولت دراین باره وجود ندارد.

حسینی فشم بیان داشت: زمان بندی که مجلس برای اسفند ماه در نظر گرفته این است که لوایح برنامه ششم توسعه و بودجه 95 را از طریق کمیسیون های تلفیق مورد نظر در انتها اسفند به اتمام برسانند و در اولین روزهای سال 95 صحن علنی هم در این باره تصمیم گیری کند.

وی ادامه داد: در ارتباط با احکام دایمی در برنامه های اول تا 5 توسعه به این نتیجه رسیدیم که یکسری احکام تکراری وجود داشته و در نتیجه همه اینها را در لایحه ای به نام احکام دایمی ناظر بر برنامه های توسعه کشور احصا و به مجلس تقدیم کردیم.

حسینی فشم بیان داشت: مجلس شورای اسلامی با اهتمام به این موضوع، کمیسیون مشترک در مجلس را تشکیل داد که مسئولان دستگاه های ذیربط از طرف دولت در جلسات مربوطه حضور یافتند و لایحه در کمیسیون نهایی و تقدیم مجلس شد.

معاون امور مجلس و استان های سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: مجلس هم باید در فرصتی به لایحه بپردازد و آن را به اتمام برساند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 19

به "شاخص ها و ارقام معین شده برنامه ششم تقدیم مجلس شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاخص ها و ارقام معین شده برنامه ششم تقدیم مجلس شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید