سیاست فراوری نفت در نشست بعدی اوپک پلاس تغییر نخواهد کرد

به گزارش زرین گراف، عراق ضمن تکرار وعده جبران مازاد فراوریش، خاطرنشان کرد که اوپک پلاس بعید است سیاست فراوری نفت را در نشست ماه آینده خود تغییر دهد.

سیاست فراوری نفت در نشست بعدی اوپک پلاس تغییر نخواهد کرد

به گزارش خبرنگاران، احسان عبدالجبار، وزیر نفت عراق اظهار کرد: اوپک پلاس چهارم مارس ملاقات می نماید و اعضای این گروه احتمالا با ثابت بودن سطح فراوری در آوریل موافقت خواهند کرد. عظیمترین تغییر مربوط به عربستان سعودی خواهد بود که احتمالا پس از مارس به کاهش فراوری یک میلیون بشکه در روز که به صورت یکجانبه انجام داده بود، انتها می دهد.

وزیر نفت عراق در بغداد به خبرنگاران گفت: تصور می کنم در مارس اعضای اوپک پلاس با ثابت نگه داشتن سطح فراوری فعلی موافقت خواهند کرد.

اوپک و متحدانش شامل روسیه در ماه مه سال 2020 در واکنش به سقوط بی سابقه تقاضا و افت شدید قیمتها بر اثر شیوع ویروس کرونا، محدودیت عرضه تاریخی را به اجرا گذاشتند. عراق از آن موقع به دفعات از سوی اعضای دیگر این گروه برای نقض سهمیه فراوری و عدم جبران مازاد فراوری هدف انتقاد قرار گرفته و وعده پایبندی به توافق را مکررا مورد تاکید قرار داده است.

عراق که دومین عضو عظیم اوپک پس از عربستان سعودی است، فراوریش در سه ماهه نخست سال جاری 3.86 میلیون بشکه در روز بوده است.

جبار خاطرنشان کرد عراق ماه جاری در صورت پایبندی منطقه کردستان به تعهداتش، 3.6 میلیون بشکه در روز نفت فراوری خواهد نمود. این کشور اعلام نموده بود فراوری روزانه اش در ژانویه را به 3.6 میلیون بشکه در روز محدود خواهد نمود اما بیش از 3.8 میلیون بشکه در روز نفت فراوری کرد.

وزیر نفت عراق بدون در نظر دریافت صادرات نفت کردستان، پیش بینی کرد صادرات عراق در فوریه 2.9 میلیون بشکه در روز خواهد بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، وزیر نفت عراق قیمت هر بشکه نفت در سال میلادی جاری را بین 58 تا 63 دلار پیش بینی کرد. قیمت نفت برنت در بحبوحه رشد تقاضای چین و توزیع واکسنهای کووید 19، از انتها سال 2020 حدود 20 درصد رشد نموده و به بالای 61 دلار در هر بشکه رسیده است.

وی همچنین اظهار کرد: اگر اوضاع عادی بماند، ایران ممکن است به بازار نفت برگردد اما در این باره شرح چندانی نداد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 فروردین 1400 بروزرسانی: 3 فروردین 1400 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 701

به "سیاست فراوری نفت در نشست بعدی اوپک پلاس تغییر نخواهد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاست فراوری نفت در نشست بعدی اوپک پلاس تغییر نخواهد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید