سهمیه های کنکور 1401 تغییر می نماید؟

به گزارش زرین گراف، به گزارش خبرنگاران، سهمیه های کنکور 1401 تغییر می نماید؟

سهمیه های کنکور 1401 تغییر می نماید؟

به نقل از باشگاه خبرنگاران، صد و پنجاه و نهمین جلسه از شورای ستاد راهبری اجرایی نقشه جامع علمی کشور به ریاست سعیدرضا عاملی و با حضور اعضای این شورا برگزار گردید.

در این جلسه، عبدالرسول پورعباس معاون وزیر عتف و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تغییرات سهمیه ها هنوز در مرحله آنالیز است و قطعاً به آزمون های سال 1401 نمی رسد. همه تغییرات آزمون های 1401 انجام شده و تغییر جدیدی ندارد؛ اما در هر صورت سهمیه ها حذف نمی شوند، بلکه ساماندهی می شوند.

احسان جمالی، معاون فنی و آماری سازمان سنجش نیز به ضرورت اصلاح سهمیه های کنکور اشاره نمود و گفت: کلیت عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو بر این مبنا پایدار است که فرد دارای نمره بالاتر، شانس بالاتری برای پذیرش داشته باشد.

سهمیه بومی گزینی احتیاج به ساماندهی دارد؛ چرا که داوطلبان منطقه ها کم برخوردارتر شانس قبولی در استان ها و دانشگاه های شهر های برخوردارتر را کمتر دارند.

در این جلسه تمام مسئولان مرتبط با بحث سهمیه های کنکور حضور داشتند. دستور کار درباره تجمیع و بهینه سازی سهمیه های متنوع و متعدد و بعضاً متناقض در جهت تقویت ملاک های علمی سنجش، ایجاد توازن و تعادل در توان علمی ورودی های آموزش عالی، برقراری عدالت آموزشی با توزیع عادلانه فرصت ها و امکانات تحصیل و تحقیق در آموزش عالی، حمایت از منطقه ها کمتر برخوردار با تخصیص هدفمند ظرفیت و سهمیه، حمایت از جوانان با شرایط علمی مناسب با معین حدنصاب نمره علمی قابل قبول، ایجاد تلفیق فرهنگ ها و همدلی بین اقوام مختلف، ایجاد رقابت سالم بین داوطلبان و افزایش احساس رضایت در آن ها و ایجاد امید به اصلاح و بهبود قوانین و مقررات در افکار عمومی بود.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 1211

به "سهمیه های کنکور 1401 تغییر می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهمیه های کنکور 1401 تغییر می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید