روسیه در پی توهین بایدن به پوتین سفیرش در واشنگتن را فرا خواند

به گزارش زرین گراف، پس از آنکه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه ای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را قاتل توصیف نموده بود مسکو گفته سفیرش در واشنگتن را به منظور آنالیز روابط آینده با واشنگتن فرا خوانده است.

روسیه در پی توهین بایدن به پوتین سفیرش در واشنگتن را فرا خواند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش فارس، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه در یک مصاحبه تفصیلی با شبکه ای بی سی نیوز با اتهام زنی علیه رئیس جمهور روسیه، گفت ولادیمیر پوتین برای مداخله در انتخابات آمریکا تاوان خواهد داد.

بایدن به سوال خبرنگار این شبکه که پرسیده بود شما ولادیمیر پوتین را می شناسی. فکر می کنی او قاتل است؟ اینطور پاسخ داد: فکر می کنم.

وزارت خارجه روسیه در واکنش گفته سفیرش در واشنگتن را به منظور آنالیز روابط آینده با آمریکا فراخوانده است.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه این کشور آناتولی آنتونوف را برای رایزنی های بیشتر در مورد چشم انداز روابط آینده به مسکو دعوت نموده است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته مسکو خواهان جلوگیری از تشدید تنش ها در روابط دو طرفه است.

ادعای جو بایدن بعد از انتشار گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا مطرح شد. در آن گزارش ادعا شده روسیه به وسیله نائبانش یک عملیات پیروز را برای نفوذ به حلقه نزدیکان دونالد ترامپ راهنمایی نموده است.

مطابق این ادعا، دستگاه اطلاعاتی روسیه به وسیله عوامل نزدیک به ترامپ اقدام به انتشار اطلاعات نادرست درباره نظام سیاسی آمریکا با هدف تضعیف جو بایدن و نامزدی او در انتخابات اخیر آمریکا نموده است.

تنش ها در روابط روسیه و آمریکا از سال ها پیش به دلیل چند پرونده از جمله تحولات اوکراین و ادعا های دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شدت گرفته و واشنگتن چندین دور تحریم علیه مسکو وضع نموده.

در تازه ترین اقدام، وزارت بازرگانی آمریکا امروز چهارشنبه با متهم کردن روسیه به استفاده از سلاح های شیمیایی در ماجرای مسمومیت سرگئی اسکریپال جاسوس دوجانبه روسیه و انگلیس در شهر سالزبری محدودیت های صادرات به روسیه را گسترش داد.

در بیانیه وزارت بازرگانی آمریکا آمده است: این وزارتخانه متعهد است از دستیابی روسیه به فناوری های حساس آمریکا که ممکن است از آن ها برای فعالیت های مخرب شیمیایی استفاده گردد جلوگیری کند.

انگلیس بهمن ماه سال 1396 (سال 2018 میلادی) روسیه را متهم کرد با گاز اعصاب به یک افسربازنشسته سابق روس تبار که در سال 2010 به دلیل همکاری با سازمان اطلاعات خارجی انگلیس (ام آی6) از انگلیس پناهندگی گرفته بود را به همراه دخترش در یک مرکز خرید در سالزبری انگلیس مورد حمله قرار داده است.

بعداز مسمومیت سرگئی اسکریپال و دخترش، مقامات انگلیس 23 دیپلمات روسیه را اخراج کردند که این اقدام با واکنش متقابل مسکو روبرو شد. مقام های روسیه همیشه ادعا های انگلیس و متحدان این کشور درباره دست داشتن در این حمله را رد نموده اند.

منبع: فرارو
انتشار: 8 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 768

به "روسیه در پی توهین بایدن به پوتین سفیرش در واشنگتن را فرا خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه در پی توهین بایدن به پوتین سفیرش در واشنگتن را فرا خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید