خبرنگاران فروش سامانه های پدافند هوایی روسیه به کشورهای خاورمیانه

به گزارش زرین گراف، مسکو - خبرنگاران- رئیس شرکت تسلیحاتی دولتی روس آبارون اکسپورت روسیه به تصمیم این کشور برای فروش تسلیحات پدافند هوایی به تعدادی از کشورهای خاورمیانه اشاره و اظهار داشت که مذاکرات در این مورد جریان دارد.

خبرنگاران فروش سامانه های پدافند هوایی روسیه به کشورهای خاورمیانه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، الکساندر میخییف روز شنبه در آستانه گشایش نمایشگاه بین المللی تسلیحاتی آیدکس IDEX در ابوظبی که روسیه در آن حضور پیدا می نماید، گفت: تسلیحات پدافند هوایی روسیه ازجمله بخاطر بکارگیری پیروز در صحنه های نبرد در کشورهای خاورمیانه و منطقه شمال آفریقا شناخته شده است.

وی اضافه نمود: ما در زمان حاضر با تعدادی از کشورهای خاورمیانه به صورت جداگانه یا در چارچوب یک سیستم واحد پدافند هوایی چند کشور برای فروش تسلیحات پدافند هوایی گفت و گو می کنیم.

میخییف معتقد است که امتیاز منحصر بفرد تسلیحات پدافند هوایی روسیه در این است که بدون از دست دادن قابلیت ها و توانمندیهای رزمی می توانند در سیستم های پدافند هوایی کشورها بکار گرفته شوند.

رئیس شرکت روس آبارون اکسپورت گفت که روسیه امیدوار است توجه کشورهای منطقه را به سیستم های پدافند هوایی روسیه در مبارزه با پهبادها جلب کند.

روسیه برای نخستین بار سیستم های پدافند هوایی آنتی 4000 را برای فروش به خارج عرضه نموده و این سیستم دارای دو نوع موشک با برد 150 و 380 کیلومتر است و می تواند تا ارتفاع 33 کیلومتر اهداف پرنده شامل هواپیما و موشک های قاره پیما و بالستیک را هدف قرار دهد.

این سامانه پدافند هوایی در نمایشگاه ابوظبی به نمایش در می آید.

روسیه همچنین آتشبارهای ضدهوایی پانتسیر-اس.1.ام و سامانه های پدافند هوایی تور.ام.2-ای در این نمایشگاه عرضه می نماید.

به گفته میخییف، شرکت روس آبارون اکسپورت با بعضی کشورها برای فروش جنگنده نسل پنجمی سوخو-57ای (پیشرفته ترین جنگنده روسیه) مذاکره و رایزنی می نماید.

عراق، الجزایر، سوریه و بعضی کشورهای دیگر از خریداران تسلیحات روسیه در خاورمیانه هستند و مسکو کوشش می نماید بعضی کشورهای دیگر ازجمله عربستان و امارات را هم که خریداران عمده سلاح آمریکایی هستند، مشتری تسلیحات خود کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 فروردین 1400 بروزرسانی: 10 فروردین 1400 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 713

به "خبرنگاران فروش سامانه های پدافند هوایی روسیه به کشورهای خاورمیانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فروش سامانه های پدافند هوایی روسیه به کشورهای خاورمیانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید