خبرنگاران ابزار مناسب تصمیم گیری در اختیار مدیران خوزستانی نیست

به گزارش زرین گراف، اهواز- خبرنگاران - دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی خوزستان با اشاره به اینکه تعدد نشست ها در دستگاه های اجرایی تا به امروز نتوانسته رضایت بخش خصوصی را جلب کند گفت: بخشی از این موضوع به نبود ابزار و اختیارات مناسب تصمیم گیری در دستگاه های اجرایی استان بستگی دارد.

خبرنگاران ابزار مناسب تصمیم گیری در اختیار مدیران خوزستانی نیست

به گزارش خبرنگاران امید حاجتی شامگاه سه شنبه در نشست مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی، کارگروه اقتصادی، اشغال و سرمایه گذاری استان که در سالن شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار گشت با اشاره به اقدام مشترک سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و دانشگاه چمران اهواز و پژوهش علمی انجام شده به منظور شفاف شدن میزان خسارت ناشی از شیوع کرونا به کسب و کارها در استان خوزستان اضافه نمود:نتیجه بخشی از این پژوهش ، نارضایتی بخش خصوصی از میزان دخالت در تصمیم گیری ها را نشان می دهد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان یادآورشد: با وجود برگزاری نشست ها در قالب کارگروه ها و ستادهای مختلف؛ اما بخش خصوصی تا به امروز نتیجه موثری را دریافت نکرده است.

حاجتی با تاکید بر اینکه نتایج ملموس اقدامات و تصمیم گیری ها برای بخش خصوصی اهمیت دارد گفت: با این وجود باید توجه داشت که بخشی از اختیارات و ابزارهای لازم برای رفع مسائل بخش خصوصی در اختیار دستگاه های اجرایی استان نیست.

وی به حرکت بانک های خوزستان در جهت ضوابط مرکزی و سیاست های خاص بنگاه داری اقتصادی اشاره کرد و اضافه نمود: به همین منظور می توان گفت ابزار لازم برای هدایت بانک ها به سمت توجه بیشتر به موضوعات و اولویت های توسعه ای در دسترس مدیران استانی نیست.

حاجتی شرح داد: بنابر این ذینفعان بخش خصوصی حق دارند که همواره از نحوه تعامل بخش خصوصی با دولت ناراضی باشند.

دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی خوزستان با بیان اینکه در این استان بیشترین آسیب وارده ناشی از اعمال تحریم های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا متوجه بخش خصوصی است ادامه داد: به همین دلیل لازم است با اقدامات کارشناسی و مبتنی بر فعالیت های پژوهشی، برای تدوین بسته های حمایتی ویژه اقدام کرد.

وی اضافه نمود: بررسی ها نشان می دهد رشد اقتصادی در استان خوزستان منفی است و به همین منظور باید طی پیشنهادی به مراجع تصمیم گیرنده ملی، بسته های حمایتی خاصی برای این استان تهیه شود.

حاجتی اضافه نمود: علاوه بر این از مجموعه مدیریت اقتصادی استان تقاضا می شود با بررسی هایی که انجام می دهد، بر اساس اختیارات استانی نسبت به تهیه بسته حمایتی استان اقدام کند.

بر اساس این گزارش، 12 بانک در خوزستان برای پرداخت تسهیلات در نظر گرفته شدند و تا به امروز بیش از 22 هزار پرونده درخواست تسهیلات مربوط به آسیب های ناشی از شیوع کرونا به کسب و کارها تشکیل شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 آذر 1399 بروزرسانی: 25 آذر 1399 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 507

به "خبرنگاران ابزار مناسب تصمیم گیری در اختیار مدیران خوزستانی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ابزار مناسب تصمیم گیری در اختیار مدیران خوزستانی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید