تلفات کرونا در برزیل به بیش از 500هزار نفر رسید، اعتراض گسترده مردم به عملکرد کرونایی رئیس جمهور

به گزارش زرین گراف، در حالی که تلفات بحران شیوع ویروس کرونا در برزیل به بیش از 500 هزار نفر رسیده، هزاران نفر از معترضان نسبت به عملکرد رئیس جمهور، در خیابان های سراسر این کشور تظاهرات کردند.

تلفات کرونا در برزیل به بیش از 500هزار نفر رسید، اعتراض گسترده مردم به عملکرد کرونایی رئیس جمهور

با تور ارزان برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، تلفات ویروس کرونا در برزیل به بیش از 500 هزار نفر رسیده و کارشناسان هشدار می دهند که شرایط بحران کرونا در این کشور وخیم تر خواهد شد که دلیل اصلی آن تاخیر در فرایند واکسیناسیون و مخالفت دولت با اجرای تدابیر سختگیرانه قرنطینه ای و رعایت فاصله اجتماعی است.

بر اساس این گزارش، تنها 11 درصد جمعیت برزیل تا به امروز به طور کامل واکسینه شده اند و کارشناسان بهداشت و درمان نسبت به در پیش بودن فصل زمستان در نیم کره جنوبی و شیوع گونه های تازه ویروس کرونا هشدار می دهند، این دو عامل می تواند موجب رشد فزاینده تلفات ویروس کرونا طی ماه های آینده گردد.

آمارهای رسمی نشان می دهد تلفات کرونا در برزیل با 17883 نفر افزایش به بیش از 500800 نفر رسیده است. طی هفته گذشته به طور میانه هر روز بیش از 2 هزار نفر در برزیل جان خود را بر اثر این بحران از دست داده اند. برزیل پس از آمریکا بالاترین آمار تلفات کرونایی در دنیا را در اختیار دارد.

سازمان بهداشت پان آمریکن ضمن هشدار نسبت به شرایط نگران کننده بحران کرونا در کشورهای منطقه اعلام نموده است که طی هفته گذشته بیش از 1.1 میلیون مورد تازه ابتلا به ویروس کرونا و 31 هزار فوتی در کشورهای منطقه گزارش شده است.

یک مقام سابق بهداشت و درمان برزیل هم هشدار داده است که این احتمال وجود دارد که تلفات ویروس کرونا در این کشور پیش از آشکار شدن اثرات واکسیناسیون به بیش از 700 تا 800 هزار نفر برسد.

این در حالی است که هزاران نفر از معترضان نسبت به عملکرد جائیر بولسونارو رئیس جمهور برزیل در مقابله با ویروس کرونا، روز شنبه در خیابان های این کشور تظاهرات کردند.

دولت برزیل با نقدها شدیدی به خاطر اهمال و تاخیر در خریداری واکسن کرونا روبرو شده است.

شرکت فایزر اعلام نموده است که طی ماه های اوت و نوامبر سال گذشته پیشنهاد فروش واکسن کرونا را به دولت برزیل ارائه نموده ولی هیچ پاسخی دریافت ننموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 929

به "تلفات کرونا در برزیل به بیش از 500هزار نفر رسید، اعتراض گسترده مردم به عملکرد کرونایی رئیس جمهور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلفات کرونا در برزیل به بیش از 500هزار نفر رسید، اعتراض گسترده مردم به عملکرد کرونایی رئیس جمهور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید