تور مجارستان ارزان: برترین جاهای دیدنی دبرسن مجارستان

به گزارش زرین گراف، دبرسن (Debrecen) دومین شهر بزرگ مجارستان و یکی از مهمترین مقصدهای گردشگری این کشور است که سالانه گردشگران زیادی برای تماشای جاهای دیدنی دبرسن به این شهر زیبا سفر می نمایند. این شهر که در شرق مجارستان و نزدیکی مرز رومانی قرار گرفته است، به عنوان مرکز دشت بزرگ مجارستان (Great Hungarian Plain) شناخته می گردد.

تور مجارستان ارزان: برترین جاهای دیدنی دبرسن مجارستان

با ما سفر کنید و با تور مجارستان ارزان از کشور جذاب اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای بوداپست مجارستان را ببینید.

اگرچه دبرسن فاصله نسبتا زیادی با بوداپست دارد و معمولاً بازدید از این شهر در تور مجارستان جای نمی گیرد، اما جاهای دیدنی دبرسن بخش مهمی از دیدنی های مجارستان را شامل می گردد و سفر به این شهر، شما را با روی دیگری از مجارستان آشنا خواهد نمود.

اگر شما نیز دوست دارید با شهر دبرسن و جاذبه های گردشگری آن آشنا شوید، با ما همراه باشید زیرا در این مقاله از وبلاگ خبرنگاران، تعدادی از برترین و زیباترین جاهای دیدنی دبرسن مجارستان را برای شما معرفی خواهیم کرد.

فهرست جاهای دیدنی دبرسن

  • کلیسای بزرگ دبرسن (Great Reformed Church)

کلیسای بزرگ دبرسن نه تنها نماد و یکی از مهمترین جاهای دیدنی دبرسن است، بلکه نمادی از مذهب پروتستان و گرایش مردم مجارستان به این مذهب است. این کلیسا در قرن نوزدهم و با سبک معماری نئوکلاسیک ساخته شده و با نمای زیبای زرد رنگ، یکی از مهمترین آثار تاریخ معماری مجارستان است.

جالب است بدانید که شهر دبرسن مرکز فرقه کالوینسم (Calvinism) به شمار می رود و بسیاری از مردم، این شهر را رُم کالوینیست ها می دانند.

علاوه بر بازدید و دیدنی زیبایی های این کلیسا، می توانید با بالا رفتن از 210 پله، به بالای برج غربی این کلیسا رفته و چشم انداز زیبایی از شهر دبرسن را مشاهده کنید.

  • پارک ملی هورتوبادی (Hortobágyi National Park)

شهر دبرسن مجارستان طبیعت بسیار مجذوب نمایندهی دارد و پارک ملی هورتوبادی، یکی از مهمترین مکان های دیدنی دبرسن به شمار میرود. این مجموعه که یکی از بزرگترین پارک های ملی مجارستان است، علاوه بر طبیعت زیبا به خاطر میراث فرهنگی و سنت کشاورزی روستاهای نیز در دنیا معروفیت دارد.

بسیاری از گردشگران نیز دوست دارند در کنار بازدید از طبیعت زیبای این منطقه، با سبک زندگی سنتی مجاری و نحوه تکامل کشاورزی در این کشور آشنا شوند.

پارک ملی هورتوبادی که یکی از بزرگترین پارک های ملی مجارستان است، علاوه بر طبیعت زیبا به خاطر میراث فرهنگی و سنت کشاورزی روستاهای نیز در دنیا معروفیت دارد.

  • برج آب ناگیردی (Nagyerdei Water Tower)

یکی از جاهای گردشگری دبرسن که نمادی از فرایند صنعتی شدن مجارستان و این منطقه است، برج آب ناگیردی نام دارد. این برج آب امروزه به یک پارک تفریحی و یکی از جاهای دیدنی دبرسن تبدیل شده است که شما را شگفت زده خواهد نمود.

طبقه اول این برج به یک کافه مجذوب نماینده تبدیل شده است که می توانید قهوه ها و شیرینی های خوشمزه دبرسن را امتحان کنید. بعلاوه می توانید به بالای این برج رفته و از ارتفاع 31 متری، چشم انداز زیبای اطراف را دیدن کنید.

بعلاوه اگر دوست داشتید کمی فعالیت ورزشی سنگین انجام دهید، می توانید از ستون مرکزی این بنا که به دیواره صخره نوردی تبدیل شده است بهره ببرید.

اما شب ها با روی دیگر این پارک روبرو خواهید شد. با فرارسیدن شب، محدوده این برج آب به یک محیط اجرای موسیقی زنده تبدیل می گردد و هنرمندان مختلف در آن به اجرای موسیقی می پردازند.

  • موزه دِری (Déri Museum)

موزه دری از دیگر دیدنی های دبرسن است که تقریبا تمام گردشگرانی که به این شهر سفر می نمایند، از آن بازدید خواهند کرد. این موزه در ساختمانی زیبا با سبک نئوباروک در قلب شهر دبرسن تاسیس شده و یکی از برترین مجموعه های تاریخی و فرهنگی در سرتاسر مجارستان است.

یکی از برترین آثاری که در موزه دری به نمایش عموم درآمده، دو نقاشی زیبا از میهالی مونکاسی (Mihály Munkácsy) است که از برترین آثار هنری مجارستان به شمار می رود. بعلاوه در محوطه بیرونی این موزه نیز تعدادی از مجسمه های زیبا از هنرمندان مجارستانی قرار داده شده است.

  • رز سفید انقلاب (The White Rose of the Revolution)

مجارستان تاریخی پر فراز و نشیب دارد و برهه های حساسی را در تاریخ خود پشت سر گذاشته است. یکی از نقاط مهم تاریخ مجارستان، زمانی است که در سال 1956 انقلابی برای رهایی از اتحاد جماهیر شوروی در این کشور انجام شد. اگرچه این انقلاب بازنده شد و افراد بسیاری کشته شدند، اما در سال های بعدی این یادمان زیبا در مقابل دانشگاه بنا شد تا یادبودی برای کشتگان این حادثه باشد.

  • ساعت آفتابی گلی (Flower Clock)

دبرسن یکی از مهمترین مراکز پرورش گل در مجارستان است و هر ساله در ماه آگوست، جشنواره گل و گیاه در این شهر برگزار می گردد. سال 2009 به مناسبت 500مین سالگرد تولد ژان کالوین (Jean Calvin) مسئولان دبرسن تصمیم گرفتند تا با استفاده از گل های دبرسن، ساعتی آفتابی به یاد این شخصیت مذهبی بنا نمایند.

بعلاوه جالب است بدانید که این ساعت در مکانی احداث شده که در گذشته محل زندگی فرنس کولچی (Ferenc Kölcsey)، شاعر سرود ملی مجارستان بوده است.

منبع: ققنوس
انتشار: 1 دی 1400 بروزرسانی: 1 دی 1400 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 1088

به "تور مجارستان ارزان: برترین جاهای دیدنی دبرسن مجارستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مجارستان ارزان: برترین جاهای دیدنی دبرسن مجارستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید