بلومبرگ: ترکیه رویاهای فرانسه در لیبی را نقش بر آب کرد

به گزارش زرین گراف، بلومبرگ در مقاله ای بر ناکام ماندن فرانسه در لیبی به دلیل اقدامات ترکیه در طرابلس تاکید نمود.

بلومبرگ: ترکیه رویاهای فرانسه در لیبی را نقش بر آب کرد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آناتولی، بلومبرگ در مقاله ای نوشت که اظهارات امانوئل ماکرون٬ رئیس جمهور فرانسه علیه سیاست های ترکیه در لیبی و مشروعیت دادن پاریس به خلیفه حفتر در واقع پوششی برای اقدامات این کشور در لیبی و رقابت بر سر منابع انرژی در شرق مدیترانه است.

بلومبرگ در این مقاله که با عنوان ترکیه٬ رویا های ماکرون را نقش بر آب کرد منتشر نموده٬ در این باره نوشته است: تنها کسی که دارای دستاورد های عینی در لیبی است٬ رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه است که از دولت وفاق ملی لیبی حمایت نموده و باعث عقب نشینی شبه نظامیان وابسته به حفتر شد.

در این مقاله با اشاره به حمایت فرانسه از خلیفه حفتر که به عنوان یک مظنون جنگی شناخته می گردد٬ آمده است: با آنکه ماکرون می توانست خود را بی سر و صدا از حفتر دور کند٬، اما به جای آن جنگ داخلی در لیبی را شعله ورتر کرد.

فرد مورد حمایت فرانسه٬ مرتکب جنایات بزرگی شده است

در این مقاله با اشاره به ادعا های ماکرون در مورد سیاست های ترکیه در لیبی آمده است: تنها کار ماکرون مشروعیت بخشیدن به حفتر است که در صدد تسلط بر طرابلس است. حفتر نیز به مانند حامیان خود از جمله فرانسه٬ کاملاً به دولت تحت حمایت سازمان ملل (وفاق ملی) بی تفاوت بوده است. ماکرون نیز به نوعی از طرف حفتر تحت فشار قرار گرفته و نتوانسته وی را ترک کند.

براساس این مقاله، تغییر راستا تحولات لیبی باعث شد برخی حقایق شرم آور برای ماکرون و ژان-ایو لو دریان، وزیر امور خارجه فرانسه نیز فاش گردد. در پی کشف گور های جمعی در مناطق باز پس گرفته از شبه نظامیان حفتر، واضح شده که وی به عنوان یک فرد مورد حمایت فرانسه مرتکب جنایات بزرگی شده است.

در مقاله مذکور همچنین تاکید شد: بیانات ماکرون علیه ترکیه نباید به عنوان یک کوشش ناامیدانه وی برای سرپوش گذاشتن بر روی اقدامات اشتباه خود در لیبی در نظر گرفته گردد. ماکرون با آنکارا حساب های دیگری مانند رقابت بر سر منابع انرژی در شرق دریای مدیترانه دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 281

به "بلومبرگ: ترکیه رویاهای فرانسه در لیبی را نقش بر آب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلومبرگ: ترکیه رویاهای فرانسه در لیبی را نقش بر آب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید