ایران یک رتبه تا تبدیل شدن به رگولاتوری نسل 4 فاصله دارد

به گزارش زرین گراف، مدیرکل دفتر سازمانهای تخصصی بین المللی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: طبق آخرین رتبه بندی اتحادیه جهانی مخابرات (ITU)، ایران یک رتبه تا تبدیل شدن به نسل 4 رگولاتوری فاصله دارد.

ایران یک رتبه تا تبدیل شدن به رگولاتوری نسل 4 فاصله دارد

علیرضا درویشی گفت: براساس آخرین امتیازبندی اتحادیه بین المللی ارتباطات (ITU) در سال 2019، رگولاتوری ایران رتبه 65 و امتیاز 84 را کسب کرده است؛ مقایسه این رتبه بندی با سال 2018 که رتبه رگولاتوری ایران 75 و امتیاز آن 82 بود، نشان می دهد ایران دو امتیاز و 10 رتبه ارتقا یافته است.

وی درباره شاخص های این رتبه بندی گفت: اتحادیه بین المللی ارتباطات، رگولاتوری کشورهای عضو اتحادیه را با 50 گویه در قالب چهار دسته بندی شامل مسایل رقابتی، نظام رگولاتوری، اختیارات و وظایف، بررسی و ارزیابی کرده و براساس امتیازهای به دست آمده رگولاتوری کشورها را رتبه بندی می کند.

درویشی با اشاره به اینکه براساس این رتبه بندی، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی توانسته است امتیاز نسل سوم رگولاتوری را کسب کند، اظهار کرد: رگولاتوری ایران تنها یک نمره تا تبدیل شدن به رگولاتوری نسل چهار فاصله دارد که امیدواریم با تداوم ارتباط نزدیک با سازمانهای تخصصی بین المللی و اجرای مجموعه کاملی از برنامه های کاربردی و عملیاتی، ایران بتواند نسل چهارم رگولاتوری را کسب کند.

وی درباره تفاوت نسل سه و چهار رگولاتوری مطرح نمود: رگولاتوری نسل سوم به امکان سرمایه گذاری، نوآوری و دسترسی در حوزه ICT، تمرکز دوگانه بر تحریک رقابت در ارایه خدمات و محتوا و حفاظت از حقوق مصرف کننده توجه دارد و هدایت بازار به نظام های مقرراتی سازگارتر و رقابتی تر را دنبال می کند؛ در حالی که در رگولاتوری نسل چهارم، حفاظت از منافع مصرف کنندگان، بازارهای باز و پیشرفت در سرمایه گذاری مطابق با اهداف اجتماعی و اقتصادی، ایجاد مقررات یکپارچه براساس سیاست های اقتصادی و اجتماعی در سطح ملی، مد نظر است.

مدیرکل دفتر سازمانهای تخصصی بین المللی رگولاتوری تبدیل شدن به رگولاتوری نسل چهارم را از برنامه های سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دانست و اضافه نمود: ارتقای رگولاتوری کشوری از یک نسل به نسل بالاتر نشان می دهد که آن رگولاتوری از نظر انجام وظایف، مقررات گذاری، ساختار و ... پیشرفت کرده است و در جهت بهبود بازار این حوزه قدم بر می دارد.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 مهر 1399 بروزرسانی: 24 مهر 1399 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 381

به "ایران یک رتبه تا تبدیل شدن به رگولاتوری نسل 4 فاصله دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران یک رتبه تا تبدیل شدن به رگولاتوری نسل 4 فاصله دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید