انتقاد از نوع حمایت ها برای جبران خسارت کرونا به گردشگری و هتل ها

به گزارش زرین گراف، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، انتقاد از نوع حمایت ها برای جبران خسارت کرونا به گردشگری و هتل ها صورت گرفت.

انتقاد از نوع حمایت ها برای جبران خسارت کرونا به گردشگری و هتل ها

اندازه ترکیه و گرجستان نیستیم؟!

کامیار اسکندریون درباره برخورد بانک ها بدنبال ابلاغ مصوبه جدید تسهیلات حمایت از جهانگردی برای جبران خسارت های ناشی از کرونا، اظهار کرد: شرایط بانکها در پرداخت تسهیلات حمایتی بقدری سخت است که بهره بردار برای دریافت وام، رغبت نشان نمی دهد. با توجه به اینکه زمان ریشه کن شدن ویروس کرونا مشخص نیست و نمی دانیم تا چه مدت رکود سفر ادامه خواهد داشت، ضرورت داشت دوره طولانی تری برای بازپرداخت تسهیلات درنظر می گرفتند، نه تنها این اتفاق رخ نداده که بانک ها همین مصوبه ای را هم که ابلاغ شده است، رعایت نمی نمایند. ضمن اینکه، یک ماه بعد از پرداخت وام، اقساط را مطابله می نمایند و در صورت تاخیر، جریمه مشخص می نمایند.

وی با اشاره به نرخ سود 12 درصدی تسهیلات حمایتی کرونا گفت: نرخ این تسهیلات باید تک رقمی می شد، همانند سایر وامهای حمایتی از جمله صنعت و کشاورزی. برای جهانگردی و هتلداری که فعلا امکان ساخت و ساز جدید ندارند و همه کوشششان در راستای حفظ کسب و کار و سرمایه هایشان است، 12 درصد سود رقم سنگینی است. وقتی کسب و کاری وجود ندارد، طبیعی است کسی به چنین وامی رغبت نشان ندهد.

او سپس از برخورد بانک جهانگردی با فعالان و سرمایه گذاران جهانگردی انتقاد کرد و اضافه نمود: این بانک فقط اسم جهانگردی را یدک می کشد، هر یک از فعالان جهانگردی که به این بانک مراجعه می نمایند، با وجود آنکه یکی از وظایفش حمایت از صنعت جهانگردی است، نتیجه ای نمی گیرند. بهتر است این بانک نامش را تغییر دهد و تابلوی جهانگردی را پایین بکشد وقتی نمی تواند از صنعت جهانگردی و سرمایه گذاران آن حمایت کند.

وی یادآور شد: بعضی از بانک ها مشتریان ویژه ای دارند که خارج از چارچوب بانکی، از آنها حمایت می نمایند اما این بانک با وجود وظایف محوله، از هر گونه حمایتی از صنف و صنعت جهانگردی قصور می نماید.

اسکندریون در ادامه درباره اجرای دیگر بندهای مصوبه جبران خسارات کرونا از جمله امهال هزینه های انرژی، مالیات و بیمه حق کارفرما گفت: متاسفانه هیچ یک از این بندها درست اجرا نمی گردد. بیشترین چالش هم با سازمان تامین اجتماعی داریم. نه تنها شمار زیادی از کارمندان تعدیل شده هنوز پیروز به دریافت بیمه بیکاری نشده اند که سازمان تامین اجتماعی کماکان طلب بیمه حق کارفرما می نماید و در صورت تاخیر، جریمه آن را نیز اضافه می نماید. این درحالی است که طبق مصوبه ستاد کرونا تا سرانجام سال پرداخت حق بیمه کارفرما به تعویق افتاده است.

وی در عین حال اظهار کرد: وقتی هتل ها غیرفعال هستند و درآمد ندارند باید بیمه حق کارفرما را شامل بخگرددگی می کردند، نه اینکه به تاخیر بیاندازند. این چه حمایتی است. وقتی قرار است این پول را بگیرند چه فرقی می نماید آخر سال بگیرند یا حالا، هتل ها و جهانگردی که کسب و کارشان تعطیل شده و درآمدی ندارند، معلوم هم نیست تا سرانجام سال این شرایط چه تغییری کند.

دبیر جامعه حرفه ای هتلداران ایران گفت: در تمام کشورها که ادعای جهانگردی دارند این حمایت ها اجرا شده است. مسئولان که ادعای پذیرش جهانگرد دارند و در کسب آمارهای جهانی هم مدعی هستند، چرا برای حمایت از جهانگردی اقدام اساسی و درستی انجام نمی دهند. ترکیه وامهای بلند مدت بدون بهره به کسب و کارهای جهانگردی داده است و به کارمندان این بخش یاری بلاعوض نموده است، یعنی ما حتی در اندازه ترکیه و یا گرجستان نیستیم!؟ از چین، فرانسه، ژاپن یا کره جنوبی حرف نمی زنم، شکل حمایت ها در کشورهای همردیف و هم جغرافیای خودمان را مثال می زنیم. البته ما از کوشش مجموعه وزارت جهانگردی ابراز رضایت می کنیم، حتما در همین حد امکان داشته و بقیه اعضا باید بیشتر همراهی نمایند.

اسکندریون اظهار کرد: اینکه جسته و گریخته شنیده می گردد بعضی هتل ها تقاضای تغییر کاربری دارند تهدید و آسیب جدی برای صنعت جهانگردی است. ما در شرایط عادی هم زیرساخت برای جهانگردی کم داشتیم، همین حداقل را هم از دست دهیم، دیگر نمی توانیم کمر راست کنیم.

منبع: همگردی
انتشار: 27 آذر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1399 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 510

به "انتقاد از نوع حمایت ها برای جبران خسارت کرونا به گردشگری و هتل ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد از نوع حمایت ها برای جبران خسارت کرونا به گردشگری و هتل ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید