اسلامی: تلاش می کنیم تا در آینده نزدیک شرکت های دانش بنیان از شتاب گرهای ذرات استفاده مفید کنند

به گزارش زرین گراف، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: تلاش می کنیم تا پژوهش های دانشمندان هسته ای در مدار رونق تولید و صادرات کشور نقشی مهم داشته باشد.

اسلامی: تلاش می کنیم تا در آینده نزدیک شرکت های دانش بنیان از شتاب گرهای ذرات استفاده مفید کنند

به گزارش خبرنگاران، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در صفحه اینستاگرام خود نوشت: هفته گذشته کنفرانس علمی با موضوع شتابگرهای ذرات و کاربردهای آن از طریق سازمان انرژی اتمی و با همکاری تعدادی از مراکز علمی مرتبط در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

موضوع شتاب گرهای ذرات یکی از ابزارهای مهم در اجرای اهداف علمی- پژوهشی و سیاست زدایی از صنعت هسته ای برای ما است و خوشبختانه در این موضوع با برنامه ریزی اجرا شده در سازمان و پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای و همچنین سایر مراکز علمی در پی تأثیرگذاری شتاب گرهای ذرات بر اجرای پروژه های high-tech در حوزه های صنعت و پزشکی هستیم.

فعالیت های اجرا شده در این گستره بسیار امیدوارکننده است و تلاش می کنیم تا در آینده نزدیک شرکت های دانش بنیان از شتاب گرهای ذرات در حوزه های مهمی همچون مواد پلیمری، درمان و پزشکی، کاربردهای صنعتی، مخابرات، کاهش آلاینده ها، الکترونیک، کنترل، خلاء و ... استفاده مفیدی داشته باشند.

خوشبختانه در کنفرانس هفته گذشته دانشمندان و اساتیدی برجسته در قالب گروه علمی جهت توسعه شتاب گرهای ذرات حضور داشتند؛ امیدوارم با همراهی و همفکری این عزیزان، گامی موثر در توسعه تجهیزات مرتبط و کاربرد شتابگرها در علوم، صنعت و پزشکی برداریم.

در جلسات تخصصی و عمومی از همکارانم در سازمان انرژی اتمی خواسته ام که تأثیر صنعت هسته ای بر زندگی مردم را در اولویت پژوهش و فن آوری قرار دهند، در صورت اجرای این هدف است که می توانیم با وسیع ترین معنای جمله خدمت به خلق را جامه عمل بپوشانیم و گامی موثر در جهت رضایت ملت بزرگ ایران برداریم.

همواره بر این موضوع تأکید دارم و امیدوارم که با غیرت دانشمندان ایرانی و تلاش هرچه بیشتر، پژوهش های دانشمندان صنعت هسته ای در مدار رونق تولید و صادرات کشور نقشی مهم ایفا کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 فروردین 1401 بروزرسانی: 31 فروردین 1401 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 1206

به "اسلامی: تلاش می کنیم تا در آینده نزدیک شرکت های دانش بنیان از شتاب گرهای ذرات استفاده مفید کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسلامی: تلاش می کنیم تا در آینده نزدیک شرکت های دانش بنیان از شتاب گرهای ذرات استفاده مفید کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید