آمار مسافران تابستانی جزیره کیش با ریزش روبرو شده است

به گزارش زرین گراف، ایسنا/ براساس آخرین گزارش های بدست رسیده، آمار مسافران تابستانی جزیره کیش با ریزش روبرو شده است.

آمار مسافران تابستانی جزیره کیش با ریزش روبرو شده است

آژانس های گردشگری در تهران خبر دادند که ریزش مسافر در راستا کیش در قیاس با سالهای گذشته قابل توجه است. بعضی از آنها دلیل کاهش سفر به جزیره کیش را گرمای شدید هوا در تابستان سال جاری، زلزله های اخیر و بعلاوه ورود پشه آئدس عامل تب دنگی یا تب استخوان شکن در استان هرمزگان می دانند.

مهرسا سبزه ها از یکی از شرکت های خدمات مسافرتی در تهران می گوید: کیش با وجود برگزاری جشنواره تابستانی که هر سال مسافران زیادی را جذب میکرد، سال جاری با ریزش قابل توجه مسافر روبرو شده است. کاهش آمار تقاضا برای سفر از تهران به کیش شاید تا حدود 70 درصد برسد.

به گفته او، گرمای زیاد، ورود یک پشته خطرناک و بعلاوه زلزله های اخیر بیشترین دلیلی بوده که مسافران، این مدت برای انصراف از سفر کیش اعلام نموده اند.

استان هرمزگان در بازه زمانی 25 تا 28 خرداد سال جاری بیش از 40 بار لرزید. جزیره کیش چهارم تیر نیز زلزله ای به بزرگی 5.6 در مقایس ریشتر را که کانون آن حوالی بندر چارک بود، کامل احساس کرد. در 11 تیر نیز زلزله ای به بزرگی 6.1 ریشتر بندر خمیر را لرزاند که البته کانون زلزله این بار به جزیره قشم نزدیکتر از کیش بود. با این حال، ادامه پس لرزه های آن نگران کننده بوده است.

جزیره کیش آبان سال گذشته هم زلزله های پی در پی را شاهد بود، سه هزار واحد روستایی در استان هرمزگان بر اثر زلزله هایی به بزرگی 6.3 و 6.4 ریشتر خراب شد، اما آن زمان کیش خلوت نشد. هتلداران می گفتند 85 درصد ظرفیتشان تکمیل شده و آژانس داران نیز از کمبود جایگاه خالی در پروازهای کیش متعجب شده بودند، اما حالا به گمان آژانس داران، گرما در کنار زلزله مزید بر دلیل کاهش سفرهای تابستانی به این جزیره شده است.

از سوی دیگر، دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان که مشاهده پشه آئدس در این منطقه را تایید نموده، هشدار داده است: منطقه ها نزدیک سواحل، اسکله ها و بندرگاه ها در شهرستان های بندری و جزایر از منطقه ها پر خطر استان هستند.

قیمت سفر به کیش در حال حاضر از دو میلیون و 500 هزار تومان آغاز می گردد و آژانس دارها معتقدند حتی قیمت پایین تورهای کیش در قیاس با دیگر راستاها بخاطر شرایط و عواملی که توضیح داده شد، فعلا جذابیت ندارد.

کیش از جمله منطقه های است که برای مشارکت در میزبانی از تماشاچیان جام جهانی اعلام آمادگی نموده و پیش بینی شده است در زمان جام جهانی هزینه سفر به این جزیره نیز متأثر از این رویداد با افزایش روبرو گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 3 مرداد 1401 بروزرسانی: 3 مرداد 1401 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 1290

به "آمار مسافران تابستانی جزیره کیش با ریزش روبرو شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار مسافران تابستانی جزیره کیش با ریزش روبرو شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید