آصفری: طرحی در خصوص برگزاری اعتراضات درحال آنالیز است

به گزارش زرین گراف، نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شورا ها در مجلس گفت: طرحی در کمیسیون در حال آنالیز است که بستر مناسبی را ابرای شنیده شدن اعتراضات و نظرات مردم در مورد موضوعات مختلف فراهم نموده و زمینه جوابگو بودن مسئولان را نیز فراهم می نماید.

آصفری: طرحی در خصوص برگزاری اعتراضات درحال آنالیز است

به گزارش ایسنا، محمدحسن آصفری با اشاره به صحبت های اخیر رئیس جمهور با مردم درباره ضرورت ایجاد بستر مناسب برای شنیدن اعتراضات مردمی در چهارچوب قانون، بیان نمود: طرحی مربوط به برگزاری تجمعات و اعتراضات در کمیسیون امورداخلی کشور و شورا ها در حال آنالیز است و تا به امروز جلساتی با حضور وزیر کشور در مورد این طرح برگزار شده است. بر اساس این طرح احزاب، اصناف، گروه های مختلف و مجموعه هایی که دارای شناسنامه هستند با درخواست از وزارت کشور می توانند تجمعات و اعتراضات قانونی برگزار نمایند و از این طریق در چهارچوب قانون می توان نظرات موافق و مخالف را شنید.

وی اظهار کرد: این طرح دارای موادی است که در آن تاکید شده که باید امنیت اعتراضات و تجمعات تضمین گردد و جلوگیری از تخریب اموال عمومی از جمله مسائلی است که در این طرح دیده شده است. اینکه راستا تجمعات و محل تجمعات در کجا باشد نیز در این طرح دیده شده است.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، توضیح داد: با تصویب این قانون تجمعات و اعتراضات به صورت قانونمند برگزار و بستر مناسبی فراهم می گردد. فراهم شدن این بستر یاری می نماید تا مطالبات مردم در چهارچوب قانون دنبال گردد و در ادامه مسئولان موظف به پاسخگویی به مطالبات مردم در حوزه های مختلف خواهند بود.

آصفری در انتها تاکید نمود: می توان گفت این گام مجلس یک حرکت در ایجاد بستری مناسب برای اعتراضات و جلوگیری از سوءاستفاده دشمنان از مطالبات مردم است و اقشار مختلف در چهارچوب قانون مطالبات خود را مطرح نموده و جلوی آسیب رساندن به اموال عمومی نیز گرفته خواهد شد.

منبع: فرارو
انتشار: 10 مهر 1401 بروزرسانی: 10 مهر 1401 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 1335

به "آصفری: طرحی در خصوص برگزاری اعتراضات درحال آنالیز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آصفری: طرحی در خصوص برگزاری اعتراضات درحال آنالیز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید